Skocz do zawartości
  • 0

Płaszcz i spodnie wojskowe


manierka

Pytanie

Witam i pozdrawiam. Mam do identyfikacji taki oto mund, który podobno należał do komendanta MO zaraz po wojnie został podobno zastrzelony. Nie znam się w tym temacie a jest to dar dla muzeum i poproszono mnie o pomoc w ustaleniu dokładnie co to jest. Chodzi mi dokładnie o wzory itp. Płaszcz jak na moje polski guziki płaszczowe-orły z koroną bez sygnatur ale na pagonach bez korony. Co do spodni to wyglądają na USA lotnicze na co wskazuje napis jest też metka proszę was o jak najdokładniej można określenie bo to szczyty cel. Dodam że ma trafić na ekspozycję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i pozdrawiam. Mam do identyfikacji taki oto mund, który podobno należał do komendanta MO zaraz po wojnie został podobno zastrzelony. Nie znam się w tym temacie a jest to dar dla muzeum i poproszono mnie o pomoc w ustaleniu dokładnie co to jest. Chodzi mi dokładnie o wzory itp. Płaszcz jak na moje polski guziki płaszczowe-orły z koroną bez sygnatur ale na pagonach bez korony. Co do spodni to wyglądają na USA lotnicze na co wskazuje napis jest też metka proszę was o jak najdokładniej można określenie bo to szczyty cel. Dodam że ma trafić na ekspozycję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to przerobiony szynel Organisation Todt, a nie SA. Świadczy o tym jednoznacznie kolor i materiał podszewki. Jeśli miałby to być szynel SA - to gdzieś wewnątrz, w okolicach wewnętrznej kieszeni, powinna być metka RZM. Albo ślady po niej, jeśli została wypruta. Z kolei szynel Organisation Todt - powinien mieć na podszewce stempel tuszowy, prostokątny, z napisem Org.Todt". Może być niewidoczny oczywiście.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uprzedzam, że nie jestem żadnym ekspertem tylko tłumaczę to co wygooglowalem: