Skocz do zawartości
  • 0

Łuski

timoncsw

Pytanie

Napisano
Z racji że jestem laikiem jesli chodzi o militarkę,dlatego mam prośbę o id 3 takich samych łusek lecz z różnym oznaczeniem. Mianowicie-kaliber 12,7mm,wysokość-101mm,średnica na dole 20mm,u góry 14mm. Oznaczenia to-sl 42,lc 42,dm43. Głownie proszę o pomoc w zakresie z czego dane pociski mogły być wystrzelone? Domniemam że DSzk przez Armię Czerwoną podczas odbijania miasta Świecie

15 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
ogólnie wszystkie łuski znalazłem w miejscu gdzie rosjanie ostrzeliwali niemieckie pozycje po drugiej stronie rzeki,ale skąd tam niemiecka łuska? Również dziwi mnie fakt że w tym miejscu leżały też takie łuski-wysokość 14mm,przekrój na dole-około 10mm a u góry 9 mm. oznakowane 3(rzymskie 7) 44. Łuska pochodzi z pewnością od krótkiej broni z krótkim zasiegiem,a odległość do pozycji niemieckich dość spora. Ciekawa sprawa. Za pomoc w rozwikłaniu tej zagadki z góry dziękuje.
Napisano
Z racji że jestem laikiem jesli chodzi o militarkę,dlatego mam prośbę o id 3 takich samych łusek lecz z różnym oznaczeniem. Mianowicie-kaliber 12,7mm,wysokość-101mm,średnica na dole 20mm,u góry 14mm. Oznaczenia to-sl 42,lc 42,dm43. Głownie proszę o pomoc w zakresie z czego dane pociski mogły być wystrzelone? Domniemam że DSzk przez Armię Czerwoną podczas odbijania miasta Świecie
Napisano
Szczegóły
http://www.municion.org/12_7/12_70x99.htm
Produkcja:
DM - Des Moines Ordnance Plant
LC - Lake City Ammunition Plant
SL - St Louis Ordnance Plant
Z dostaw amerykańskich dla ZSRR
Napisano
Wielkie dzięki za pomoc. Mam jeszcze kilka innych łusek które mnie ciekawią,a mianowicie-wysokość-56mm,przekrój na dole 11mm a u góry 8 lub 9mm. Oznaczenia-lc 42,ra 42,n 1922,ps*14 40,fa. Co to za łuski i w jakiej radzieckiej broni mogły być używane?

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

• Dodaj nową pozycję...