Skocz do zawartości
  • 0

Koło napędowe pojazdu gąsienicowego

Gonzalez

Pytanie

Napisano

Witam
Trafiłem na takie koło zębate, oraz zaczep holu z resztkami zerwanej liny. Zidentyfikowałem je jako element KW-1. Nie jestem jednak w 100 % pewien dlatego proszę o potwierdzenie prawidłowości mojej identyfikacji. Brak pewności wynika z faktu iż element ten znalazłem na szczycie stromego, zalesionego, wąskiego wzgórza. Teren teoretycznie zupełnie niedostępny dla tego typu maszyn.

6 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Nie sądzę aby ktoś taszczył to żelastwo (około 70 - 80 kg) na szczyt wysokiego leśnego wzgórza z powodu nudy :) Niestety nadal się nie dowiedziałem czy mam rację przypisując ten element do czołgu KW. Wielkość i budowa raczej się zgadza. Niestety w temacie tego typu pojazdów jestem internetowym laikiem". Proszę zatem o potwierdzenie lub negację moich dedukcji".
Napisano
Witam
Wygląda na to że dobrze trafiłeś, choć koło może należeć do każdego pojazdu z rodziny KV. Podobne koła były jeszcze w IS ale z tego co pamiętam IS'owe miały mniej otworów na śruby.
Miejscem odnalezienia się nie sugeruj, czołgi nie takie rzeczy potrafią :) Poza tym kiedyś mogło tam nie być lasu a pola uprawne, a rolnicy, którym to zawadzało na polu mogli odrzucić tylko na miedzę. Sam się kiedyś zastanawiałem co robią gąski od T34 w środku lasu, na stromym zboczu i dostałem właśnie taką odpowiedź ( o polach).
Pozdrawiam!
Napisano
Holem bym się bardzo nie przejmował. To nie był element na trwałe przypisany do pojazdu i zdarzały się zamiany np. z innego rozbitego. Może pochodzić z dwóch różnych maszyn. A że w miejscu pozornie niedostępnym to też nie jest argument - po wojnie to nie były skarby i ludzie przenosili je w różne miejsca, a dzieciaki używały do zabawy. Czytałem gdzieś, że ktoś miał wjazd do garażu zrobiony z dwóch kompletnych gąsienic czołgowych - bo to trwałe i praktyczne, a nie zabytkowe :)