Skocz do zawartości
  • 0

Termometr / Termostat ?


asmodeusz

Pytanie

Napisano

Witam, od czego może być ten wskaźnik. W środku szklana rurka z rtęcią, a po bokach niemieckie opisy.

Od lewej od góry :
GEFAHR
SOMMER
ZU STARKE KUHLUNG BENZINVERSCHWENDUNG ...ERCHUTZ NOETIG
MOTOR

od prawej od góry:
DAM...
NORMAL
PLOETZLICHES STEIGEN ZEIGT DEFEKT AN. ANHAL.. TEN UND UNTERSUCHE
ZU KALT

Dziękuję za jakiekolwiek informacje :)

13 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, od czego może być ten wskaźnik. W środku szklana rurka z rtęcią, a po bokach niemieckie opisy.

Od lewej od góry :
GEFAHR
SOMMER
ZU STARKE KUHLUNG BENZINVERSCHWENDUNG ...ERCHUTZ NOETIG
MOTOR

od prawej od góry:
DAM...
NORMAL
PLOETZLICHES STEIGEN ZEIGT DEFEKT AN. ANHAL.. TEN UND UNTERSUCHE
ZU KALT

Dziękuję za jakiekolwiek informacje :)

Napisano

dokładnie to co napisał przedmówca, termometr z korkiem do chłodnicy samochodowej na zdj katalog czesci zamiennych do dkw i opli i innych marek z roku 32/33

Napisano

Na pewno ta część jest od silnika lub jakiegoś agregatu. Wydaje mi się jednak, że musiał być on dosyć dużych rozmiarów bo jak sobie przypomnę zakrętki od korków silnikowych (samochodowych), które widziałem to ten jest większy od nich (chodzi mi o gwint).

Napisano

jest i ten który masz, w samochodach z lat 20-stych i z poczatku 30stych, czesto nie było w kabinie wskaźnika temp, a wlewy do chłodnic były z przodu samochodu na zewnątrz, kierowca dokopując akcesoryjny korek z termometrem, mógł prowadząc samochód, poprzez przednia szybę kontrolować tem wody

Napisano
Chociaż jak wynika z katalogu mozna było dokupić sam termometr bez korka, wtedy pewno trzeba było wywiercić otwór w istn. korku pod termometr, na 3 zdj masz przedwojenne ceny, w zależności od wersji od 6 do 8,1 marek ....

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie