Skocz do zawartości

Silnik W-46

wipptal

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam, jestem studentem Wojskowej Akademii Technicznej, aktualnie jestem w trakcie pisania pracy inżynierskiej na temat modernizacji układu zasilania paliwem silnika W-46 (stosowanego m. in. w T-71M1). Poszukuję informacji na temat silnika a w szczególności układu paliwowego (opisu, instrukcje, katalogi części, historia silnika itp.)
Za wszelką pomoc z góry dziękuję
Napisano
Praca inżynierska jest propozycją modernizacji układu paliwowego silnika W-46 do standardu Common Rail, jeśli chodzi o materiały, to gdyby były dostępne na uczelni, nie szukałbym pomocy na tym forum. Zdaję sobie sprawę, że dokumentacja jest trudna do zdobycia, więc chwytam się różnych sposobów.
Napisano
Z reguly prace inzynierskie dotycza nowego zagadnienia , a wiec wipptal musi sam wymyslec co by zmodernizowal-nie opisywal istniejace modyfikacje (choc dobrze by bylo to w pracy ujac tez).Najlepiej zwrocic sie to producenta , Sulejowek tez moze cos miec ,WAT nie ma juz biblioteki?Pozdrawiam i zycze owocnej pracy.
Napisano
Dziękuję za informacje, a jeśli chodzi o Sulejówek, to co dokładnie masz na myśli? Nie planuję opisywać istniejących już modernizacji, chcę zamienić układ zasilania paliwa z rzędową pompą na układ Common Rail, jednak żeby to zrobić muszę mieć szczegółowe dane starej pompy i wtryskiwaczy. Podejrzewam, że takie informacje mogę znaleźć w katalogu części lub instrukcji obsługi (opisie technicznym) tegoż silnika, jednak nasza biblioteka nie posiada w swoich księgozbiorach takich pozycji.
Kolejnym problemem jest potwierdzenie informacji na temat tego, że silnik W-46 jest rozwinięciem silnika W-55 oraz, że jednym ze słabszych elementów silnika jest właśnie pompa paliwowa NK-12M
Napisano