wipptal Napisano 15 Październik 2012 Autor Share Napisano 15 Październik 2012 Witam, jestem studentem Wojskowej Akademii Technicznej, aktualnie jestem w trakcie pisania pracy inżynierskiej na temat modernizacji układu zasilania paliwem silnika W-46 (stosowanego m. in. w T-71M1). Poszukuję informacji na temat silnika a w szczególności układu paliwowego (opisu, instrukcje, katalogi części, historia silnika itp.)Za wszelką pomoc z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirass Napisano 15 Październik 2012 Share Napisano 15 Październik 2012 Modernizacji w odniesieniu do której wersji???To w WAT już nie ma takich materiałów??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wipptal Napisano 15 Październik 2012 Autor Share Napisano 15 Październik 2012 Praca inżynierska jest propozycją modernizacji układu paliwowego silnika W-46 do standardu Common Rail, jeśli chodzi o materiały, to gdyby były dostępne na uczelni, nie szukałbym pomocy na tym forum. Zdaję sobie sprawę, że dokumentacja jest trudna do zdobycia, więc chwytam się różnych sposobów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
husky1 Napisano 15 Październik 2012 Share Napisano 15 Październik 2012 Z reguly prace inzynierskie dotycza nowego zagadnienia , a wiec wipptal musi sam wymyslec co by zmodernizowal-nie opisywal istniejace modyfikacje (choc dobrze by bylo to w pracy ujac tez).Najlepiej zwrocic sie to producenta , Sulejowek tez moze cos miec ,WAT nie ma juz biblioteki?Pozdrawiam i zycze owocnej pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wipptal Napisano 15 Październik 2012 Autor Share Napisano 15 Październik 2012 Dziękuję za informacje, a jeśli chodzi o Sulejówek, to co dokładnie masz na myśli? Nie planuję opisywać istniejących już modernizacji, chcę zamienić układ zasilania paliwa z rzędową pompą na układ Common Rail, jednak żeby to zrobić muszę mieć szczegółowe dane starej pompy i wtryskiwaczy. Podejrzewam, że takie informacje mogę znaleźć w katalogu części lub instrukcji obsługi (opisie technicznym) tegoż silnika, jednak nasza biblioteka nie posiada w swoich księgozbiorach takich pozycji.Kolejnym problemem jest potwierdzenie informacji na temat tego, że silnik W-46 jest rozwinięciem silnika W-55 oraz, że jednym ze słabszych elementów silnika jest właśnie pompa paliwowa NK-12M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
husky1 Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejowku- tam cos musza miec- ewentualnie ktoras JW ktora uzytkowuje T 72 -przeciez musza miec instrukcje-ciekawy temat wybrales -silniki NP.Caterpillar C13 I C15 uzywaja ten system. http://www.witpis.eu/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirass Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 Witam,Panie Piotrze Trzeba się wsiąść się do roboty samemu a nie szukać gotowego rozwiązania. To ma być projekt inżynierski, a nie opracowanie gotowych materiałów.Podpisano.Przyszły recenzent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pni Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 ha ha. No to dałes czadu. Świat jest mały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wipptal Napisano 16 Październik 2012 Autor Share Napisano 16 Październik 2012 Witam, Przyszłego Szanownego Pana RecenzentaFaktycznie świat jest mały, jednak nie szukam tutaj gotowych rozwiązań, a jedynie pomocy w znalezieniu dokumentacji odnoszącej się do silnika W-46 w pierwotnej jego wersji (głównie katalog części lub jak to jest w przypadku silnika W-55 literatury pt. Silnik czołgowy W-55 i jego odmiany W-54A, A-650, D-350 : opis i użytkowanie", bądź też udokumentowanego pokrewieństwa silnika W-46 z W-55 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirass Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 Szkoda czasu ma szukanie po forach.To są informacje bardzo specjalistyczne, a tymi forumowicze dzielą się bardzo niechętnie, albo po prostu ich nie mają. Proponuje porównać budowę obu silników i samo wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dżemik Napisano 17 Październik 2012 Share Napisano 17 Październik 2012 ja prponuje skontaktowac sie z zakladamiktore te silnikiprodukuja lub remontuja jak np wola lub siemianowice slaskie lub bezposrednio dobumaruwyslac zapytanie ewentualnie pokusic sie o wzm-oty ktre dokonuja remontów lub modernizacji czolgow t72 lub jakiekiegokolwiek batalionu remontowego (np.wałcz)to tyle comogepomuc w temacie pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slajmi130 Napisano 18 Październik 2012 Share Napisano 18 Październik 2012 Uwielbiam takie akcje. wspominam dzięki Wam studia i obronę pracy magisterskiej. Ale tak jak Mirass napisał, fora internetowe to będzie trudna sprawa, dżemik i husky1 podali ci dobre pomysły. W tych miejscach możesz znaleźć taką dokumentacje. Szczególnie polecam Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku. To placówka badawczo naukowa, i powinna mieć odpowiednie archiwum, tylko może być problem z dostaniem się do tego instytutu. Mnie sie udało tam dotrzeć dzięki promotorowi, a instytut zrobił na mnie duże wrażenie.taki mały off top.Pamiętam jak na rozmowie o pracę poproszono mnie żebym powiedział jaki miałem temat pracy magisterskiej.Badania emisji akustycznej, procesu tribologicznego z zastosowaniem cieczy chłodząco smarujących, z dodatkiem dyspersji miedzi i dyspersji molibdenu w maszynie Amslera"Z satysfakcją patrzyłem jak przyjmujący mnie do pracy, z zakłopotaniem próbował zmienić temat rozmowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.