dirle Napisano 27 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 27 Czerwiec 2012 WitamMam pytanie a nawet dwa do znawców konstrukcji słynnego niemieckiego pojazdu gąsienicowego Kettenkraftrad HK101 lub jak kto woli Kettenkrad. Pierwsze pytanie: na jakiej zasadzie działały w kecie" dwa otwory odwadniajace w tylnej dolnej części wanny? Czy to są jakieś zawory dwustronne bo tak na logikę to podczas brodzenia woda wlała by się do środka a podczas deszczu lala by sie strumieniem od góry i nie miałaby dokąd odpłynąć.Drugie pytanie: na wszyskich znanych mi zdjęciach historycznych boczne burty posiadają wzdłużnie przebiegajacy fartuch(chlapacz) nad gasienicami, który jednocze przykrywa dolną rurę elementu konstrukcyjnego ramy. A w necie można spotkać wiele zdjęć odnowionych, zrekonstruowanych ketów" z gładką boczną powierzchnią. I moje pytanie - czy te wersje z płaskimi bokami to nie są wersje powojenne produkowane z podzespołów tego co zostalo? Jest parę zdjęć ale z okresu powojennego jako tzw olniktrager" czyli z podpiętym osprzętem rolniczym. Jeśli tak to znaczy, że w paru muzeach pokazują kichę" a nie oryginalne eksponaty. Ciekawe co sądzicie na temat moich spostrzeżeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirosław Jastrzebski Napisano 30 Czerwiec 2012 Share Napisano 30 Czerwiec 2012 Obecne na ynku" pojazdy są po pracach rekonstrukcyjnych, mniej lub bardziej udanych. Zasobność portfela właściciela jest czynnikiem decydującym. Tabliczka znamionowa jest jedynym pewnym gwarantem określającym moment produkcji. Montowane po wojnie HK-101 powstawały z zapasów wojennych, przynajmniej te produkowane w 1945 .O ile pamiętam otwory w kadłubie nie posiadały zaworu. Śruby-zaślepki lub inne mało wyszukane rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sidi Napisano 10 Lipiec 2012 Share Napisano 10 Lipiec 2012 Większość z obecnych kettenkrad będących obecnie w sprzedaży i w prywatnych kolekcjach to zwyczajne repliki i składaki gdzie oryginalnych wojennych części przypada 10 do 20 % na dany pojazd a są i takie pojazdy które w 100% są przeróbką powojennych francuskich traktorów Babiole będących repliką niemieckiego kettenkrad ale w wersji francuskiej zostało usunięte przednie koło .Właśnie te traktory są głównym materiałem bazowym do współczesnych rekonstrukcji kettenkrad oraz głównymi dawcami części podaję też link do głównego wytwórcy wszystkich współczesnych replik części i podzespołów do keta http://www.leharmilitaryvehicles.cz/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sidi Napisano 10 Lipiec 2012 Share Napisano 10 Lipiec 2012 było tego wyprodukowane przeszło 600 sztuk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sidi Napisano 10 Lipiec 2012 Share Napisano 10 Lipiec 2012 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sidi Napisano 10 Lipiec 2012 Share Napisano 10 Lipiec 2012 i właśnie za te wynalazki po lekkim liftingu i już z nowym logo co niektórzy sobie życzą 70.000 euro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sidi Napisano 10 Lipiec 2012 Share Napisano 10 Lipiec 2012 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.