Hebda Posted April 13, 2012 Author Posted April 13, 2012 CzołemWisząc na necie trafiłem na stronę wiki.http://pl.wikipedia.org/wiki/Samochodzik_i_templariuszeZaciekawił mnie fragment:Rolę samochodu-amfibii Pana Samochodzika grały dwa egzemplarze pojazdu VW Schwimmwagen. Jeden z nich zatonął w jeziorze w trakcie zdjęć. Drugi znajduje się obecnie w "Panzer-Farm, w Chrcynnie pod Nasielskiem, w prywatnym muzeum techniki wojskowej i Kolekcji Pojazdów Militarnych"Ciekawi mnie dlaczego nie próbowali wyciągnąć tego zatopionego,a może specjalnie go zatopili by spisać na straty a potem wyjąć po cichu"Może ktoś wie więcej w temacie,proszę pisac
dr.tommy Posted April 14, 2012 Posted April 14, 2012 To jest rok 1965, większość wtedy takich amfibi służyła jako wanienki do poidła dla koni" :), lub jako wsad do huty, więc raczej teorie o zatopieniu i po cichu" wyciąganiu są mocno naciągane. Gdy by to się działo w zeszłym roku lub niedalekiej przeszłości to można by tak podejrzewać.
Dodge52 Posted April 14, 2012 Posted April 14, 2012 Witam, Szanowni Koledzy, korzystając z nowego wątku o niemieckiej amfibii, zaprezentuję zdjęcia tego pojazdu korzystając a archiwalnych roczników Tygodnika ,, Żołnierz Polski,, z lat 1966/67, oraz dołączę kilka zdjęć z Rajdów Samochodów Terenowych /RST/.
Dodge52 Posted April 14, 2012 Posted April 14, 2012 Amfibia KdFMasa - 930 kg, wysokość ze składanym dachem - 162 cm, napęd - silnik 4 cylindrowy, benzynowy, moc - 18 kW, napęd na przód i tył, w wodzie śruba opuszczana, zazębiająca się ze sprzęgiełkiem, prędkość na drodze - 80 km, na wodzie 10 km/h -/jak Gaz 46/, załoga 1+3
Dodge52 Posted April 14, 2012 Posted April 14, 2012 Niemieckie amfibie podczas forsowania przeprawy, widoczny żołnierz opuszczający śrubę do zazębienia ze sprzęgiełkiem
Dodge52 Posted April 14, 2012 Posted April 14, 2012 Samochód amfibia ,,Trippel,,Lekki osobowy samochód amfibia z napędem na wszystkie koła. Wóz posiadał niezależne zawieszenie, napęd w wodzie za pomocą śrub. Ciężar pustego pojazdu 1780 kg, ładowność 1000kg, silnik o mocy 45 KM. Istniało kilka wersji tego pojazdu, w wojsku nie był szeroko stosowany.
Dodge52 Posted April 14, 2012 Posted April 14, 2012 Kilka fotek z amfibią KdFMaria Śnieżna - II Polskie Safari
miki18 Posted April 14, 2012 Posted April 14, 2012 krótko mówiąc , schwimm , w tamtym czasie pełnił rolę quada..;)
Dodge52 Posted April 14, 2012 Posted April 14, 2012 Wrzucam jeszcze amfibię kolegów z Czechosłowacji- 1988r.
Der Panzerfahrer Posted April 14, 2012 Posted April 14, 2012 :D a tu link dla zainteresowanych, nie koniecznie oryginal ale jesli kotos ma 'drobne' w kieszeni facet robi niezla robote..http://www.vwschwimmwagen.de/index.htmlPanzerny
wojtekA Posted April 14, 2012 Posted April 14, 2012 3 w jednym miejscu http://www.ww2vw.com/index2.php?str=gallery&shwid=57&shwup=28
Dodge52 Posted May 4, 2012 Posted May 4, 2012 Witam, Zaprezentuję kolegom kilkanaście następnych zdjęć samochodu pływającego ,,Schwimmwagen Kdf 166,,
Dodge52 Posted May 4, 2012 Posted May 4, 2012 Z pisma radzieckiego ,,Za ruliom,, /za kierownicą/ nr.4 z 1990r. ukazał się artykuł Ł.Susławicza pt. ,,Po obu stronach frontu,, - autor przedstawia pojazdy niemieckie, amerykańskie i radzieckie, skanuję amfibię Kdf 166
Dodge52 Posted May 4, 2012 Posted May 4, 2012 Amfibia Kdf 166 w Muzeum Dawnej Motoryzacji w Poznaniu - 1981r.
Dodge52 Posted May 4, 2012 Posted May 4, 2012 Kdf 166 kolegi Petera z Pragi na ,,Tarpaniadzie, obok stoi ,,Dodge,, sanitarka też z Czechosłowacji - 1986r.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.