Skocz do zawartości

Budowa rosyjskiego Mistrala"


macvsog

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie-Rosja zawsze była klientem Francji jeśli chodzi o budownictwo okrętów.
A powód jest prozaiczny, Rosja potrzebuje transferu nowych technologii,a Francja potrzebuje pieniędzy na zakup ropy od Rosji.
A USA nie ma nic do gadania bo pieniądz nie śmierdzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zawsze" to od kiedy się liczy?? Bo jakoś sobie nie przypominamżeby ZSRR coś od nich brało, a Rosja to też brała raczej niemieckie, amerykanskie, włoskie (ZSRR) i angielskie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu napisałeś jakby Rosja tradycyjnie zaopatrywała się we Francji, a to zbyt duże generalizowanie. Za Cara to akurat kupowali wszędzie, tam gdzie mogli (u każdego kto potrafił znitować pare blach w kształt na podobieństwo okrętu) żeby tylko nadgonić zacofanie i samemu sie nauczyć składać okręty.

Za komuny to od Włochów i Niemiec kupowali, ale teraz to jest ewenement.

Bo poza okresem do tak lat 30stych, gdzie po prostu uczyli się różnych technologii, nigdy nie kupowali tak zaawansowanej techniki na zachodzie. To jest przełom, bo ZSRR/Rosja zawsze przynajmniej stwarzała pozory że jest samowystarczalna, szczególnie jeśli chodzi o zaawansowaną technikę. Przynajmniej żeby zadomonstrować aspiracje do bycia największą potęgą militarną i technologiczną globu. Najwyżej dokonywali ielicencjonowanej kopii", ale nie kupowali..

Ale ta sprawa ma drugie dno..

Do zakupów Mistrali, dodaj sobie starty rosyjskich rakiet nośmych z kosmodromu na Gujanie Francuskiej, a będziesz wiedział dlaczego Francja jest tak mocno przeciwna gazowi łupkowemu.. (razem z Niemcami, którzy są połączeni gazociagiem z Rosją)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie