Skocz do zawartości
  • 0

Temblak


korki09

Pytanie

15 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli pruski:)
spedziłem wczoraj naprawdę sporo czasu na przeszukiwaniu internetu i kompletnie nic nie znalazłem.

W temacie temblakow , a tym bardziej pruskich jestem zielony.

Prosze o jakieś linki, gdzie ewentualnie mogę znaleźć badz tez lierature.


@stock84- dziękuję za nakierowanie mnie, mniej wiecej bede wiedzial, w jakim kierunku mam szukać. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oo super, dzięki Wielkie zukuri.

Widać Pan Bukowski, bo rozumiem że to on napisał, ma ogromną wiedzę.

Czy podał jakiś model tego lub okres pochodzenia ? czy tylko to co Pan zacytowal?

p.s Ciesze sie że napisał 'bardzo ładny' - zawsze to lepiej jak takiemu człowiekowi się podoba:)

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem coś takiego:

http://www.germanmilitaria.com/Political/photos/N010360.html

http://www.germanmilitaria.com/Heer/photos/H037765.html


Nie są takie same, ale przynajmniej strukturą przypominają ten posiadany przeze mnie.

A czy kolory lub też ilosć cienkich pasków na wstazce mialy znaczenie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolory temblaków, ich kształt, wzór na pasku miały znaczenie.Praktycznie każda formacja, organizacja, miały w tamtym okresie swoje temblaki niektóre z podziałem na starszyzne szarży - np:podoficerowie inny a oficerowie inny.Temblaki III rzeszy to skomplikowany i szeroki temat.Ja go nie zgłębiałem.Znam jedynie skromne podstawy.Pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótki przewodnik po kolorach:
http://www.bajonett.de/Troddel/troddeln_und_faustriemen.htm
Fajny artykuł o niemieckich temblakach napisał K. Bukowski w pisemku Mundur i Broń". Niestety, identycznego w nim nie widzialem. Może przy okazji świątecznych życzeń poproszę go o dokładną identyfikację.
Pozdrawiam,
Piotr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach