rusal007 Napisano 26 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 26 Lipiec 2011 Witam,Ostatnio zacząłem się zagłębiać w temacie BMW R 75 i Zundappa KS 750. Motocykle z tej samej armii, podobne, wykonane wg. tego samego rozkazu a jednak inne. Chciałbym poznać Wasze opinie na ten temat Zundapp pod względem zawieszenia podobno przeważa nad BMW z drugiej strony napęd BMW był lepszy niż w KS 750. Jakie są Wasze spostrzeżenia w tym temacie?PozdrawiamMarcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HD1940 Napisano 27 Lipiec 2011 Share Napisano 27 Lipiec 2011 Dla każdego, kto zgłębi temat, staje się oczywiste, że technicznie Zundapp jest doskonalszym motocyklem. Jest prostszy konstrukcyjnie (rama, skrzynia biegów), ma lepsze właściwości terenowe (pokonywanie przeszkód wodnych do ok. 450 cmm, gdzie BMW mógł pokonać tylko ok. 350 cm), jest lepiej pomyślany, jeśli idzie o komfort jazdy i wytrzymałość. Zawieszenie Zundappa to szczytowe rozwiązanie konstrukcji widełek trapezowych, gdy w BMW, przedni teleskop to dopiero pierwsze kroki tej konstrukcji. Niemniej oba miały swoje wady (BMW wiotka rama, skomplikowana ale cicha skrzynia biegów, Zundapp wał korbowy z dzielonymi korbowodami i łożyskowaniem na rolkach), ale według planów Wehrmachtu, BMW miało skończyć produkcję modelu R 75 po wykonaniu 20000 szt, by następnie zająć się wytwarzaniem modelu KS 750 Zundappa. To chyba najlepiej pokazuje który motocykl był już wówczas uważany za doskonalszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
butchcassiddy Napisano 27 Lipiec 2011 Share Napisano 27 Lipiec 2011 Generalnie Cymbał wygrywał w szczegółach. Warto jeszcze wspomnieć o długoskokowym silniku Zundappa (w BMW silnik był kwadratowy") oraz o lekko podniesionych do góry cylindrach. Jedno i drugie procentowało podczas jazdy terenowej. Natomiast oba motocykle przegrywały z Kiblem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czarnuch12km Napisano 27 Lipiec 2011 Share Napisano 27 Lipiec 2011 te 4,5 metra to głębokość czy szerokość owej przeszkody wodnej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusal007 Napisano 27 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 27 Lipiec 2011 Widze, że przewaga Zundappa nad BMW jest spora biorać pod uwage względy techniczne i praktyczne. Butchcassiddy kibelek" to zupełnie inny rodzaj pojazdu wieć nie wiem po co wrzucac do jednego worka samochody i sidecary Porównująć dostępność cześci, możliwość renowacji i zdobycie bazy wyjsciowej to wygrywa moim zdaniem BMW, cieżko znaleść cokolwiek w internecie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zundapp Napisano 27 Lipiec 2011 Share Napisano 27 Lipiec 2011 Robiłem oba motocykle i sporo nimi jeździłem. Powiem tak: silnik w beemie jest trwalszy. W zundappie słabym punktem są łożyska na korbach. Dlatego dzisiaj większość ludzi przerabia to na panewki. Kiedy padało to łożysko korby wału potrafiły uszkodzić blok silnika. Zresztą to jest pierwsza rzecz, którą się sprawdza kupując blok do zundappa. Poczytaj o tej bolaczce zundappa, a zrozumiesz o co chodzi. Ja miałem wczesną beemke sahare tzw. syberyjke. Powiem szczerze, że beema bardziej mi odpowiada i to również z wyglądu. No fakt zundapp sprawia wrażenie monolitu, takiej jednej wielkiej bryły, ale beema to beema:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HD1940 Napisano 27 Lipiec 2011 Share Napisano 27 Lipiec 2011 Za małe zamieszanie przepraszam, ale chodziło mi o głębokość brodzenia dla Zundappa ok 45 cm, a dla BMW ok. 35 cm. W sieci jest mnóstwo informacji o obu motocyklach, ale wiele z nich to po prostu śmieci". Polecam dla zainteresowanych: http://www.bmw-r75-wh.eu/ i http://www.wehrmachtsgespann.de/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusal007 Napisano 29 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 29 Lipiec 2011 Rzuciłem temat znalezienia Zundappa za wschodnią granice, znajomy sasza" po kilku godzinach dzwonienia, oznajmił mi że sachary" to cięzki temat, łatwiej kupic u nich zrobiona za ponad 20 tyś $ niż kupić jakaś baze do renowacji. Obiecał szukać i pytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matidkw Napisano 29 Lipiec 2011 Share Napisano 29 Lipiec 2011 ...saHary" . Mi się wydaje, że łatwiej i taniej znaleźć KS 750, czy R 75 do remontu, za wschodnią granicą niż u nas w kraju. W sumie ostatnimi czasy jak się gdzieś czasami widziało te motocykle w trakcie remontu to się okazywało, że są zza wschodniej granicy przywiezione. Znaleźć chociaż ramę z silnikiem i skrzynią to już coś by można było kompletować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusal007 Napisano 29 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 29 Lipiec 2011 Zgadzam sie z tym, po pierwsze na Polskich aukcjach te motocykle pojawiają sie nieczęsto a jeśli juz są to cena jest dość wysoka. Wschód też już powoli wyczerpuje swoje zapasy, bo nie jest już łatwo załątwić nieskundloną emkę a co dopiero Zundappa czy BMW. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traficc Napisano 7 Sierpień 2011 Share Napisano 7 Sierpień 2011 teraz to rosjanie kupują u nas części do sahar tyle że już repliki, lepiej lub gorzej zrobione, bo oryginały dawno wyprzedali za dolary i marki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matidkw Napisano 7 Sierpień 2011 Share Napisano 7 Sierpień 2011 No i za PLN też sporo..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.