Skocz do zawartości

Zagadka cz 4.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 248
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Caproni Ca.161 Kurka, piekielna zagadka, gdyby nie zdjęcie pilota w hełmie wysokościowym to bym nie zgadł. Na tej maszynie 8 Maja 1937, podpułkownik Mario Pezzi pobił światowy rekord wysokości lotu - 15,655 m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście... :)

Ale doprecyzujmy...

Samolot został zaprojektowany specjalnie do bicia światowego rekordu wysokości lotu.

8 maja 1937 podpułkownik Mario Pezzi pobił rekord wzbijając się na wysokość 15 655m. Samolot miał oznaczenie Ca.161, był wyposażony w silnik Piaggio P.XI R.C.72, a Pezzi ubrany był w specjalny kombinezon ciśnieniowy (zdjęcie wyżej).

22 października 1938 ten sam pilot ustanowił na tej maszynie kolejny rekord wzbijając się na wysokość 17 083m. Jest to największa wysokość, na którą wzbił się kiedykolwiek samolot z silnikiem tłokowym. Do dziś dnia żadna maszyna z silnikiem tłokowym nie pobiła tego rekordu! Do tego lotu samolot został nieco przebudowany: otrzymał silnik Piaggio P.XI R.C.100/2v, a pilot siedział w specjalnej kapsule ciśnieniowej (na zdjęciu obok). Tak przebudowany samolot otrzymał oznaczenie Ca.161 bis.

25 września 1939 Nicola di Mauro wzbiła się na wysokość 13 542m ustanawiając rekord świata w wysokości lotu wodnosamolotów. Tym razem samolot wyposażono w pływaki i nadano mu oznaczenie Ca.161 Idro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Precyzja Panowie, precyzja!

Tupolew ANT-9 miał trzy silniki gwiazdowe (zdjęcie obok). Wersja seryjna z dwoma silnikami rzędowymi M-17 nosiła oznaczenie PS-9. Krokodyl" to właśnie PS-9.

Tak dla porządku... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie