rwd Napisano 30 Maj 2011 Napisano 30 Maj 2011 No to rewelacyjne informacje z MLP. RWD-13 z silnikiem od Pipera. O mało nie zbiłem swojego ulubionego kubeczka RWD. Gratuluję pomysłu! Silnik Pipera - 75 KM, a Gipsy - 120 KM. Oto kolejny przykład na ślepe wierzenie we wszystko co ktoś powie i bezkrytyczne powielanie informacji dalej.Prawda jest taka, że brazylijski RWD-13 latał cały czas z oryginalnym silnikiem D.H. Gipsy Major I (nr silnika 81665). To żadna tajna informacja. Wystarczy tylko zajrzeć do książki Samolot turystyczny RWD-13", która została zresztą wydana przez MLP.http://www.muzeumlotnictwa.pl/wydawnictwa.phpZ tej samej książki można się dowiedzieć, że zostało zmienione m.in. śmigło (teraz jest z samolotu Chipmunk), podwozie główne, kółko ogonowe i rura wydechowa.Warto sprawdzać informacje, albo nie pisać o tym, czego się nie zna.
s_boj Napisano 30 Maj 2011 Autor Napisano 30 Maj 2011 Człowieku, nie spinaj się tak, bo Ci żyłka pęknie ;)Jak zaznaczyłem - nie znam się kompletnie na technice. Jeżeli odwiedzam muzeum, jako szary turysta i słyszę coś od człowieka z plakietką, który opowiada o eksponatach... to zwyczajnie nie widzę powodu, żebym miał mu nie ufać. Podałem źródło moich informacji, jeżeli weryfikujesz je w inny sposób, dysponujesz lepszym źródłem, to ok. Ja to przyjmuję, nie polemizuję i dziękuję za wyjaśnienia. Nie rozumiem natomiast po co ten ton z góry i karcenie mnie, jak gówniarza?
s_boj Napisano 30 Maj 2011 Autor Napisano 30 Maj 2011 Gablota poświęcona Stefanii Wojtulanis-Karpińskiej.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.