maciek_zagroba Posted March 13, 2011 Author Share Posted March 13, 2011 Sytuacja wygląda tak:Wzdłuż drogi nr 1 po jej prawej stronie znajdowało się niemieckie lotnisko, do 39 roku polskie. W prostokącie nr I były baraki, stał dwór, dziś jest tam pomnik poświęcony naszym lotnikom. Czarna kreska to tory. Las w prostokącie nr II. Otóż wg naocznego świadka w tym lesie Niemcy maskowali swoje samoloty. Dalej, wzdłuż drogi którą zaznaczyłem czerwoną kreską, znajdują się ziemianki ustawione pod kątem do niej w których, wg. tego świadka stały samochody. Starałem się pozaznaczać umiejscowienie ziemianek. Znajdują się one również wzdłuż krawędzi lasu.Moje pytanie brzmi: jak mogło wyglądać to lotnisko, gdzie mógł znajdować się pas startowy itd. skoro las gdzie maskowano samoloty i samochody był oddalony od baraków o prawie dwa kilometry w linii prostej?Na potwierdzenie, że w tym lesie znajdowały się jakieś cele dla lotnictwa rosyjskiego przemawiają znalezione tam łuski od amunicji 12,7 mm B-30 z np. samoloty Jak-9 oraz łuski od amunicji z działek Iła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek_zagroba Posted March 13, 2011 Author Share Posted March 13, 2011 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
mac Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 Drogi kolego, nie mam zamiaru cię obrazić, ale widzę że masz innych kolegów z tego forum za idiotów. Mało tego że oczekujesz od innych pomocy to jeszcze ukrywasz nazwy miejsca jakby było tylko twoją własnością. Otóż informuję cię że Ciechanów i lotnisko w Sokołówku do Ciebie nie należą. Ukrywanie to jedna sprawa, a robienie z nas kretynów przedstawiając drogę nr 50 jako nr 1 to już oszukiwanie. Zastanów się więc gdy zadasz następne pytanie. Wątpię też abyś po takim wstępie uzyskał jakieś informacje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mac Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 Droga nr 50 podana kłamliwie jako nr 1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek_zagroba Posted March 14, 2011 Author Share Posted March 14, 2011 O matko... nie chodziło mi o przywłaszczenie sobie lotniska... I nie zarzucaj mi kłamstwa! Nazwałem tak tą drogę orientacyjnie, przypadkowo, aby mieć punkt odniesienia w opisie sytuacyjnym... No więc nie robiłem z nikogo kretyna, nie mam użytkowników tego forum za idiotów... Mało tego że oczekujesz od innych pomocy" A przepraszam, pomoc innym to nie jeden z celów tego forum?Więcej dystansu do siebie;)Wiem że lotnisko jest znane, w sumie racja, nie powinienem ukrywać nazw... Może jednak ktoś pomoże po akim wstępie"?;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mac Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 ->A przepraszam, pomoc innym to nie jeden z celów tego forum?"Zgadza się, masz racje, tylko forum służy wymianie informacji, a ta wymiana powinna być dwustronna. Jeżeli chodzi o drogę i jest tak jak piszesz to popełniłeś błąd ponieważ dezinformujesz sugerując że chodzi o drogę krajową nr 1.Jeżeli chodzi o lotnisko to jedyny słuszny układ jest N-S, blisko Sokołówka gdzie prawdopodobnie było dowództwo i logistyka. Jest to o tyle prawdopodobne że północna część lotniska stykała by się za torami z laskiem w którym faktycznie łatwiej zamaskować samoloty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek_zagroba Posted March 17, 2011 Author Share Posted March 17, 2011 Dzięki za odpowiedź!;) A może warto spróbować, w oparciu o pozostałości w terenie, zrekonstruować na mapie wygląd lotniska? Jest taka możliwość? Nie znam się na lotnictwie i lotniskach dlatego pytam;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mac Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Poszukaj starych map. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.