Skocz do zawartości
  • 0

kubek fajansowy 1942

pmf1

Pytanie

Napisano

witam, dostałem taki oto kubek, mający około 0,5l pojemności, w idealnym stanie, na spodzie gapa i stempel. Proszę o przybliżenie danych na jego temat, sam jestem raczej laikiem w tej tematyce. Z góry dzięki za wszelkie info. Pozdrawiam i życzę bogatego 2011!

10 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
dzięki za konkretną informację, ja od siebie dodam jedynie, że kubek ten dostałem od mojej babci, która posiada go od tzw. wyzwolenia :) czyli już prawie 70lat... Opowieści ludzi, którzy żyli w tamtych czasach i mogą się dzisiaj podzielić wspomnieniami są bardzo sugestywne i lepsze niż każdy film sensacyjny.
Napisano
dzisiejsze kantynowe kubki też są z podobnej materii a przynajmniej były w latach 90'tych. Tłumaczenia Stojaka nie widziałem, ale domyślam się :) szczegółów. Na dzisiaj to wiem, że chińska" zupka najlepsza jest po wehrmachcie...
Napisano

witam, dostałem taki oto kubek, mający około 0,5l pojemności, w idealnym stanie, na spodzie gapa i stempel. Proszę o przybliżenie danych na jego temat, sam jestem raczej laikiem w tej tematyce. Z góry dzięki za wszelkie info. Pozdrawiam i życzę bogatego 2011!

Napisano
Warto nadmienić, że producentem kubka jest firma Porzellanfabrik C.M. Hutschenreuther A.G.