Skocz do zawartości

Proste(?) pytania

gagarin

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Najpierw witam wszystkich serdecznie jako nowy użytkownik tego forum i życzę wszystkiego dobrego.
Od lat interesuję się historią, dużo czytam, jeżdżę w teren - południe Polski, okopy, cmentarze, góry, lasy i doliny, długo by opowiadac. Zaczynałem prawie 30 lat temu. No i teraz dopiero mnie naszło spróbowac z wykrywką. Wiem, gdzie się ruszyc i za czym, zdecydowałem się na wykrywacz PI, ale jednej sprawy nie rozumiem i proszę o wyjaśnienie, bo nie znam się zupełnie na budowie wykrywek. Dlaczego /technicznie/ wykrywacze typu jabel, pulsar, proton itp. nie nadają się na monety i kolorki? Nie widzą ich /przy dużym przecież zasięgu/? O co tu chodzi - bo taka opinia rządzi na forum. Jeśli sygnalizują każdy metal, to w czym problem? Niech mnie ktoś oświeci.
Napisano
proste,każdy metal,czyli gwożdzie,odłamki,druty śmieci,
a na kolorek to bach,przełączasz i odrzucasz np żelazo czyli metal z którego zrobione sa wyżej wymienione:)
nakopiesz się tak że pot po tyłku sie leje i masz dośc po 1wypadzie:)
Napisano
To akurat rozumiem. Ale jeśli mam w miarę czyste miejsce, w którym interesuje mnie dosłownie wszystko, co jest w ziemi, to dyskryminacja chyba na nic się nie przyda, a tylko obniża zasięg - czy dobrze kombinuję?
Napisano
jedno jest pewne.nie ma czystych miejsc.nie ma.po prostu nie ma.Kopiąc bez dyskryminacji będziesz kopał co 2kroki,i 60%smieci.

Wykrywki PI nie posiadają dyskryminacji.

jak cos to proponuje HS-3 smętka.
zasięg potężny,masz sygnał,nie wiesz co,podkręcasz dyskryminacje(wielkościowa)jak kolor to na 10 będzie wciąż sygnał,jak żelazo to cisza,chyba że coś wielkiego.

Ale np jabel dobry na początek,albo się zniechęcisz i rzucisz saperkę w cholerę(kopiąc wszystko co ma w sobie metal),albo załapiesz bakcyla,dobierzesz sprzęt do swoich potrzeb i ruszysz w las,i pola:)
Napisano