Sosab Napisano 4 Czerwiec 2010 Autor Napisano 4 Czerwiec 2010 1 Manewry Spadochronowych Grup Rekonstrukcyjnych.Do wzięcia udziału w manewrach zapraszamy również grupy odtwarzające Siły Powietrzne oraz personel naziemny lotnisk a także właścicieli historycznych pojazdów wojskowych.Miejsce : Lotnisko Piła 2010r.Program Manewrów;1.Szkolenie spadochronowe naziemne2.Szkolenie strzeleckie oraz strzelanie z broni mało kalibrowej 22 LR3.Trening sprawnościowy na Ośrodku Szkolenia Fizycznego4.Prezentacje multimedialne grup uczestniczących w manewrach; - prezentacja grupy - prezentacja jednostki którą odtwarza grupa5. Lot turystyczny samolotem AN-2 nad Piłą wylotów ubranych do skoku w spadochrony desantowe D-5 i Z-5Nocleg zabezpieczony na terenie lotniska w hangarze lotniczym, zapewniamy łóżka polowe + materace a także możliwość żywienia za odpłatnościąWszystkie grupy odtwarzające polskich, brytyjskich, amerykańskich, rosyjskich, niemieckich spadochroniarzy z okresu od II wojny światowej do dnia dzisiejszego proszę o kontakt mailowy celem ustalenia dogodnego terminu zorganizowania manewrów.arnhem1944@o2.plW rachubę wchodzi termin sierpniowy ze względu na długi dzień oraz lotne pogody.
Sosab Napisano 4 Czerwiec 2010 Autor Napisano 4 Czerwiec 2010 Głównym organizatorem manewrów jest Ośrodek Szkolenia Spadochronowego Związku Polskich Spadochroniarzy w Pile orazGrupa Rekonstrukcji Historycznych polska 1 Samodzielna Brygada Spadochronowa" przy ZPS O/XII w Łodzi.
mario33 Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 Żeby sprecyzować - jak rozumiem dopuszczone są grupy odtwarzające jednostki spadochronowe. Czy obejmuje to także jednostki, które w trakcie wojny otrzymały doraźne szkolenie spadochronowe i wzięły udział w desancie spadochronowym ? (szkolenie było potwierdzone np prawem do noszenia odznaki spadochronowej).
Sosab Napisano 4 Czerwiec 2010 Autor Napisano 4 Czerwiec 2010 Jeżeli macie kontakty z grupami odtwarzającymi spadochroniarzy innych armii niż podane wyżej to równiez mogą one brac udział w manewrach. Jest prośba do forumowiczów o powiadamianie grup z poza Polski
Sosab Napisano 7 Czerwiec 2010 Autor Napisano 7 Czerwiec 2010 Lotnisko Piła Typ cywilne, sportowe, powojskowe Rok otwarcia 1913 Kod ICAO EPPI Miasto Piła, Polska Strefa czasowa UTC +1 Współrzędne 53°10'08″N 16°42'35″E / 53.16889, 16.70972 Wysokość 83 m n.p.m. Drogi startowe Kierunek 03C/21C: Beton, 2 400 x 60 m Kierunek 03R/21L: Trawa, 700 x 100 m Kierunek 03L/21R: Trawa, 450 x 150 m Kierunek 09/27: Trawa, 750 x 150 m Częstotliwości radiowe Kwadrat: KWADRAT122,4 MHz Lotnisko w Pile - dawne lotnisko wojskowe, obecnie wykorzystywane przez Aeroklub Ziemi Pilskiej, położone na północno-zachodnich obrzeżach miasta Piła, ok. 2 km od centrum. Historia Lotnisko powstało w 1913 przy założonym wówczas oddziale fabryki samolotów Albatros Flugzeugwerke. Znacznie rozbudowano je pod koniec lat 30. XX wieku i w czasie II wojny światowej. W tym czasie w dawnej fabryce Albatros znajdowały się zakłady remontowe samolotów Hansen, w których naprawiano m.in. odrzutowce. Istniał tu wówczas obóz przejściowy dla jeńców cywilnych, a następnie obóz pracy. Po wojnie infrastrukturę lotniczą kompleksu dostosowano do obsługi samolotów odrzutowych. Od 1952 do 1998 stacjonował na nim 6 Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego. Infrastruktura techniczna lotniska wybudowana została w latach 80. ubiegłego wieku. Informacje techniczne Lotnisko posiada cztery drogi startowe oraz liczne drogi kołowania. Główna droga startowa, betonowa, ma wymiary 2400 x 60 metrów i wybudowana jest na kierunku 03/21. Dwie krótkie trawiaste drogi startowe o wymiarach 700 x 100 m i 450 x 150 m leżą po obu stronach betonowej drogi startowej i dodatkowa trawiasta droga startowa na kierunku 09/27 ma wymiary 750 x 150 m. Lotnisko ma nietypowy układ północ-południe, kiedy to większość lotnisk w Polsce ma układy typu zachód-wschód. Centralna płaszczyzna postoju samolotów (CPPS) usytuowana jest prostopadle do pasa startowego i posiada 26 miejsc postojowych dla samolotów bojowych Su-22. W swojej infrastrukturze technicznej lotnisko posiada: park samochodowy, budynki koszarowe i magazynowe, dwie składnice materiałów pędnych i smarów (MPS), dwa hangary oraz 40 schronohangarów (14 w strefie północno-wschodniej i 26 w strefie południowo-zachodniej). Większość infrastruktury lotniskowej pochodzi z lat 80. XX wieku, jednak część budynków skrywa nadal tajemnice z czasów II wojny światowej. Od 2004 padają propozycje wykorzystania lotniska do regionalnego ruchu pasażerskiego. Obecnie trwają rozmowy posła Platformy Obywatelskiej - Adama Szejfelda z kanadyjskim przewoźnikiem Air Service nad zagospodarowaniem terenów pilskiej bazy lotniczej.Około 18 lipca 2006 odbyło się spotkanie inwestorów w sprawie pilskiego lotniska. Na spotkaniu byli przedstawiciele kilku spółek, między innymi Philips Lighting Poland. Padła propozycja reaktywacji lotniska i stworzenia dużej bazy cargo.Katastrofy i wypadki lotnicze17 maja 1989 godz. 7.57 (Su-22M4 n/b 4602) - Porucznik pilot przygotował się do pokazu pilotażu na małej wysokości dla ówczesnego premiera. W wyniku przeciągnięcia samolotu stracił panowanie nad maszyną. Doszło do zderzenia z ziemią przy pasie startowym na terenie lotniska. Pilot niestety nie zdążył się katapultować i zginął. Samolot doszczętnie się spalił. 20 grudnia 1989 (Su-22UM3K n/b 104) - Podczas nocnego lądowania na lotnisku w Pile na skutek nadmiernego zniżenia (błędu pilota), samolot zahaczył o korony drzew. Piloci dzięki prędkości poderwali maszynę do góry na wysokość ok. 60 metrów i zdołali się katapultować. Samolot spadł kilkaset metrów od drogi Piła-Wałcz. Eksplodował i doszczętnie się spalił. 4 czerwca 1993 (Su-22M4 n/b 3619) - W trakcie startu doszło do awarii i wyłączenia silnika. Pilot pomyślnie katapultował się na wysokości 20 metrów. Po tym incydencie powrócił jeszcze do latania. Samolot spłonął po zderzeniu z ziemią. 30 września 2006 (Zodiak CH 601) - Wypadek ultralekkiego samolotu - awionetki. Przyczyną wypadku była awaria silnika BMW zaraz po starcie. Pilot który kończył szkolenie zginął, drugi pilot (instruktor) przeżył. 14 lipca 2007 godz. 16.39 (SZD-30 Pirat) - Pilot, przeszkalając się na nowy typ szybowca, uległ wypadkowi. Na wysokości stu metrów mężczyzna zaczął robić zakręt, lecz przeciągnął ten manewr. Zakończyło się to korkociągiem i w efekcie szybowiec rozbił się o ziemię, a pilot zmarł w szpitalu.Informacje z wikipedii
Sosab Napisano 8 Czerwiec 2010 Autor Napisano 8 Czerwiec 2010 CzołemPodczas manewrów bedziemy omawiać możliwośc zorganizowania kursu spadochronowego dla rekonstruktorów.Kurs trwał będzie 4 dni z oddaniem 3 skoków desantowych.Oczekuje zgłoszeń od GRH na adres mailowy; arnhem1944@o2.pl
Kurt Napisano 9 Czerwiec 2010 Napisano 9 Czerwiec 2010 Witajcie zaiste pomysł zacny, mam pytanie odnośnie kursu a raczej dwa pytania:1.Jest szansa bym wziął udział w kursie bez grupy (oddelegowany na kurs:D)2.Na jakiego typu spadochronach będą odbywały się skoki??Bonusowe pytanie:- Skoki będą zapewne odbywać się z antka (chyba raczej retoryczne).Pozdrawiam Kurt
Rumburak Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 Dodajmy, że będziecie się szkolić i skakać w bardzo atrakcyjnym" miejscu. Na lotnisku w Pile znajduje się bowiem od niedawna omba ekologiczna". Wątpię, żeby w ciągu najbliższych kilku miesięcy ją usunęli. W Polsce takie rzeczy usuwa się latami...Link 1: http://www.radiomerkury.pl/index.php?art=42355Link 2: http://www.gloswielkopolski.pl/stronaglowna/264885,choruja-policjanci-ktorzy-pilnowali-chemikaliow,id,t.html
Sosab Napisano 10 Czerwiec 2010 Autor Napisano 10 Czerwiec 2010 Spadochrony szkolne MarS 291 i MarS 330 Spadochrony te przeznaczone są do wykonywania skoków szkolnych i treningowych. Stosowane są, jako spadochrony główne w kompletach plecy -plecy. Przystosowane są do wykonywania skoków w pięciu systemach otwarcia dzięki czemu stwarzają olbrzymie możliwości podczas szkolenia. SYSTEMY OTWARCIA: na linę na mocowany pilocik na stabilizację na uchwyt na pilocik wyrzucany Dane Taktyczno-Techniczne MarS 291 MarS 330 Powierzchnia czaszy 291 stóp 330 stóp Powierzchnia pilocika 0,55 m2 0,55 m2 Rozpiętość 8,28m 7,83 Ilość komór 9 9 Ilość linek nośnych 20 20 Maksymalne obciążenie 99 kg 115 kg Prędkość postępowa przy masie 100 kg max. 12 m/sek max. 10 m/sek Czas obrotu o 360 stopni 4-7 sek 5-8 sek Prędkość opadania 3-5,5 m/sek 2,5-4 m/sek Możliwość zastosowania automatu MPAD, CYPRES, VIGIL, KAP MPAD, CYPRES, VIGIL, KAP
Sosab Napisano 25 Sierpień 2010 Autor Napisano 25 Sierpień 2010 Czołem Na chwile obecną załatwiam jeszcze wsparcie finansowe manewrów co nie jest proste, chodzi o to by nie obciążać rekonstruktorów całkowitymi kosztami naszego spotkania bo grupy muszą do Piły dojechać własnymi środkami transportu. Mam na mysli opłaty za; 1. Wyzywienie 2. Przelot AN-2 3. Strzelanie 4. Nocleg Za te rzeczy musimy zapłacic. Otrzymałem juz 10 zestawów spadochronów D-5 i Z-5 na przelot AN-2 oraz sprzet do ich układania. Spadochrony te są juz własnością grupy. Co do terminu....własnie, moze to byc przełom września i października. Zdaje sobie sprawe z tego że w tym okresie pogody są mniej lotne ale chce wystartować z tym pomysłem jeszcze w tym roku bez wzgledu na ilośc grup.Na manewry zgłosiły sie nastepujace grupy:1.GRH 1 SBS przy ZPS Łódź - organizator- wystawia 20 osób 2.GRH 1 SKC Swarzędz3.GRH Royal Marines4.Sekcja Wojsk Desantu Powietrznego lat 80-tych.Oczekuje dalszych zgłoszeń na adres;arnhem1944@o2.plPrzed nami wrześniowe uroczystości 66 rocznicy bitwy arnhemskiej wiec pozwólcie że zajme sie intensywniej tematem po 21 września po naszym powrocie z Holandii. Prosiłbym jednak o wstepne zgłoszenia jakie grupy są zainteresowane udziałem w manewrach. Kolejna prośba to proszę o przygotowanie prezentacji multimedialnych każdej z grup w tematach; 1. Historia jednostki którą odtwarzacie 2. Historia Grupy Prezentacje nie dłuższe niż 15 minut każda.To narazie tyle.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.