Skocz do zawartości

1 Manewry Spadochronowych Grup Rekonstrukcyjnych


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
1 Manewry Spadochronowych Grup Rekonstrukcyjnych.

Do wzięcia udziału w manewrach zapraszamy również grupy odtwarzające Siły Powietrzne oraz personel naziemny lotnisk a także właścicieli historycznych pojazdów wojskowych.
Miejsce : Lotnisko Piła 2010r.
Program Manewrów;
1.Szkolenie spadochronowe naziemne
2.Szkolenie strzeleckie oraz strzelanie z broni mało kalibrowej 22 LR
3.Trening sprawnościowy na Ośrodku Szkolenia Fizycznego
4.Prezentacje multimedialne grup uczestniczących w manewrach;
- prezentacja grupy
- prezentacja jednostki którą odtwarza grupa
5. Lot turystyczny samolotem AN-2 nad Piłą wylotów ubranych do skoku w spadochrony desantowe
D-5 i Z-5

Nocleg zabezpieczony na terenie lotniska w hangarze lotniczym, zapewniamy łóżka polowe + materace a także możliwość żywienia za odpłatnością
Wszystkie grupy odtwarzające polskich, brytyjskich, amerykańskich, rosyjskich, niemieckich spadochroniarzy z okresu od II wojny światowej do dnia dzisiejszego proszę o kontakt mailowy celem ustalenia dogodnego terminu zorganizowania manewrów.
arnhem1944@o2.pl

W rachubę wchodzi termin sierpniowy ze względu na długi dzień oraz lotne pogody.
Napisano
Głównym organizatorem manewrów jest Ośrodek Szkolenia Spadochronowego Związku Polskich Spadochroniarzy w Pile oraz
Grupa Rekonstrukcji Historycznych polska 1 Samodzielna Brygada Spadochronowa" przy ZPS O/XII w Łodzi.
Napisano
Żeby sprecyzować - jak rozumiem dopuszczone są grupy odtwarzające jednostki spadochronowe. Czy obejmuje to także jednostki, które w trakcie wojny otrzymały doraźne szkolenie spadochronowe i wzięły udział w desancie spadochronowym ? (szkolenie było potwierdzone np prawem do noszenia odznaki spadochronowej).
Napisano
Jeżeli macie kontakty z grupami odtwarzającymi spadochroniarzy innych armii niż podane wyżej to równiez mogą one brac udział w manewrach. Jest prośba do forumowiczów o powiadamianie grup z poza Polski
Napisano
Lotnisko Piła

Typ cywilne, sportowe, powojskowe
Rok otwarcia 1913
Kod ICAO EPPI
Miasto Piła, Polska
Strefa czasowa UTC +1
Współrzędne 53°10'08″N 16°42'35″E / 53.16889, 16.70972
Wysokość 83 m n.p.m.
Drogi startowe
Kierunek 03C/21C: Beton, 2 400 x 60 m
Kierunek 03R/21L: Trawa, 700 x 100 m
Kierunek 03L/21R: Trawa, 450 x 150 m
Kierunek 09/27: Trawa, 750 x 150 m
Częstotliwości radiowe
Kwadrat: KWADRAT
122,4 MHz

Lotnisko w Pile - dawne lotnisko wojskowe, obecnie wykorzystywane przez Aeroklub Ziemi Pilskiej, położone na północno-zachodnich obrzeżach miasta Piła, ok. 2 km od centrum.

Historia
Lotnisko powstało w 1913 przy założonym wówczas oddziale fabryki samolotów Albatros Flugzeugwerke. Znacznie rozbudowano je pod koniec lat 30. XX wieku i w czasie II wojny światowej. W tym czasie w dawnej fabryce Albatros znajdowały się zakłady remontowe samolotów Hansen, w których naprawiano m.in. odrzutowce. Istniał tu wówczas obóz przejściowy dla jeńców cywilnych, a następnie obóz pracy. Po wojnie infrastrukturę lotniczą kompleksu dostosowano do obsługi samolotów odrzutowych. Od 1952 do 1998 stacjonował na nim 6 Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego. Infrastruktura techniczna lotniska wybudowana została w latach 80. ubiegłego wieku.

Informacje techniczne
Lotnisko posiada cztery drogi startowe oraz liczne drogi kołowania. Główna droga startowa, betonowa, ma wymiary 2400 x 60 metrów i wybudowana jest na kierunku 03/21. Dwie krótkie trawiaste drogi startowe o wymiarach 700 x 100 m i 450 x 150 m leżą po obu stronach betonowej drogi startowej i dodatkowa trawiasta droga startowa na kierunku 09/27 ma wymiary 750 x 150 m. Lotnisko ma nietypowy układ północ-południe, kiedy to większość lotnisk w Polsce ma układy typu zachód-wschód. Centralna płaszczyzna postoju samolotów (CPPS) usytuowana jest prostopadle do pasa startowego i posiada 26 miejsc postojowych dla samolotów bojowych Su-22. W swojej infrastrukturze technicznej lotnisko posiada: park samochodowy, budynki koszarowe i magazynowe, dwie składnice materiałów pędnych i smarów (MPS), dwa hangary oraz 40 schronohangarów (14 w strefie północno-wschodniej i 26 w strefie południowo-zachodniej). Większość infrastruktury lotniskowej pochodzi z lat 80. XX wieku, jednak część budynków skrywa nadal tajemnice z czasów II wojny światowej. Od 2004 padają propozycje wykorzystania lotniska do regionalnego ruchu pasażerskiego. Obecnie trwają rozmowy posła Platformy Obywatelskiej - Adama Szejfelda z kanadyjskim przewoźnikiem Air Service nad zagospodarowaniem terenów pilskiej bazy lotniczej.

Około 18 lipca 2006 odbyło się spotkanie inwestorów w sprawie pilskiego lotniska. Na spotkaniu byli przedstawiciele kilku spółek, między innymi Philips Lighting Poland. Padła propozycja reaktywacji lotniska i stworzenia dużej bazy cargo.


Katastrofy i wypadki lotnicze
17 maja 1989 godz. 7.57 (Su-22M4 n/b 4602) - Porucznik pilot przygotował się do pokazu pilotażu na małej wysokości dla ówczesnego premiera. W wyniku przeciągnięcia samolotu stracił panowanie nad maszyną. Doszło do zderzenia z ziemią przy pasie startowym na terenie lotniska. Pilot niestety nie zdążył się katapultować i zginął. Samolot doszczętnie się spalił.
20 grudnia 1989 (Su-22UM3K n/b 104) - Podczas nocnego lądowania na lotnisku w Pile na skutek nadmiernego zniżenia (błędu pilota), samolot zahaczył o korony drzew. Piloci dzięki prędkości poderwali maszynę do góry na wysokość ok. 60 metrów i zdołali się katapultować. Samolot spadł kilkaset metrów od drogi Piła-Wałcz. Eksplodował i doszczętnie się spalił.
4 czerwca 1993 (Su-22M4 n/b 3619) - W trakcie startu doszło do awarii i wyłączenia silnika. Pilot pomyślnie katapultował się na wysokości 20 metrów. Po tym incydencie powrócił jeszcze do latania. Samolot spłonął po zderzeniu z ziemią.
30 września 2006 (Zodiak CH 601) - Wypadek ultralekkiego samolotu - awionetki. Przyczyną wypadku była awaria silnika BMW zaraz po starcie. Pilot który kończył szkolenie zginął, drugi pilot (instruktor) przeżył.
14 lipca 2007 godz. 16.39 (SZD-30 Pirat) - Pilot, przeszkalając się na nowy typ szybowca, uległ wypadkowi. Na wysokości stu metrów mężczyzna zaczął robić zakręt, lecz przeciągnął ten manewr. Zakończyło się to korkociągiem i w efekcie szybowiec rozbił się o ziemię, a pilot zmarł w szpitalu.

Informacje z wikipedii
Napisano
Czołem
Podczas manewrów bedziemy omawiać możliwośc zorganizowania kursu spadochronowego dla rekonstruktorów.
Kurs trwał będzie 4 dni z oddaniem 3 skoków desantowych.
Oczekuje zgłoszeń od GRH na adres mailowy; arnhem1944@o2.pl
Napisano
Witajcie zaiste pomysł zacny, mam pytanie odnośnie kursu a raczej dwa pytania:
1.Jest szansa bym wziął udział w kursie bez grupy (oddelegowany na kurs:D)
2.Na jakiego typu spadochronach będą odbywały się skoki??

Bonusowe pytanie:
- Skoki będą zapewne odbywać się z antka (chyba raczej retoryczne).

Pozdrawiam Kurt
Napisano
Dodajmy, że będziecie się szkolić i skakać w bardzo atrakcyjnym" miejscu. Na lotnisku w Pile znajduje się bowiem od niedawna omba ekologiczna". Wątpię, żeby w ciągu najbliższych kilku miesięcy ją usunęli. W Polsce takie rzeczy usuwa się latami...

Link 1: http://www.radiomerkury.pl/index.php?art=42355

Link 2: http://www.gloswielkopolski.pl/stronaglowna/264885,choruja-policjanci-ktorzy-pilnowali-chemikaliow,id,t.html
Napisano
Spadochrony szkolne MarS 291 i MarS 330

Spadochrony te przeznaczone są do wykonywania skoków szkolnych i treningowych. Stosowane są, jako spadochrony główne w kompletach plecy -plecy. Przystosowane są do wykonywania skoków w pięciu systemach otwarcia dzięki czemu stwarzają olbrzymie możliwości podczas szkolenia.

SYSTEMY OTWARCIA:

na linę
na mocowany pilocik
na stabilizację
na uchwyt
na pilocik wyrzucany

Dane Taktyczno-Techniczne

MarS 291 MarS 330
Powierzchnia czaszy 291 stóp 330 stóp
Powierzchnia pilocika 0,55 m2 0,55 m2
Rozpiętość 8,28m 7,83
Ilość komór 9 9
Ilość linek nośnych 20 20
Maksymalne obciążenie 99 kg 115 kg
Prędkość postępowa przy masie 100 kg max. 12 m/sek max. 10 m/sek
Czas obrotu o 360 stopni 4-7 sek 5-8 sek
Prędkość opadania 3-5,5 m/sek 2,5-4 m/sek
Możliwość zastosowania automatu MPAD, CYPRES, VIGIL, KAP MPAD, CYPRES, VIGIL, KAP
  • 2 months later...
Napisano
Czołem
Na chwile obecną załatwiam jeszcze wsparcie finansowe manewrów co nie jest proste, chodzi o to by nie obciążać rekonstruktorów całkowitymi kosztami naszego spotkania bo grupy muszą do Piły dojechać własnymi środkami transportu.
Mam na mysli opłaty za;
1. Wyzywienie
2. Przelot AN-2
3. Strzelanie
4. Nocleg

Za te rzeczy musimy zapłacic.

Otrzymałem juz 10 zestawów spadochronów D-5 i Z-5 na przelot AN-2 oraz sprzet do ich układania. Spadochrony te są juz własnością grupy.
Co do terminu....własnie, moze to byc przełom września i października. Zdaje sobie sprawe z tego że w tym okresie pogody są mniej lotne ale chce wystartować z tym pomysłem jeszcze w tym roku bez wzgledu na ilośc grup.
Na manewry zgłosiły sie nastepujace grupy:
1.GRH 1 SBS przy ZPS Łódź - organizator- wystawia 20 osób
2.GRH 1 SKC Swarzędz
3.GRH Royal Marines
4.Sekcja Wojsk Desantu Powietrznego lat 80-tych.

Oczekuje dalszych zgłoszeń na adres;
arnhem1944@o2.pl

Przed nami wrześniowe uroczystości 66 rocznicy bitwy arnhemskiej wiec pozwólcie że zajme sie intensywniej tematem po 21 września po naszym powrocie z Holandii. Prosiłbym jednak o wstepne zgłoszenia jakie grupy są zainteresowane udziałem w manewrach.
Kolejna prośba to proszę o przygotowanie prezentacji multimedialnych każdej z grup w tematach;
1. Historia jednostki którą odtwarzacie
2. Historia Grupy
Prezentacje nie dłuższe niż 15 minut każda.
To narazie tyle.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie