Jump to content
  • 0

jednostka I w.ś.


KLEt13

Question

Witam! Proszę o pomoc w identyfikacji jednostki. Umieszczony na nagrobku napis informuje, że poległy należał do:

ART. BR. 4 BTL. IAGER 40 "

Inskrypcja była prawdopodobnie kilkakrotnie poprawiana (odmalowywana). Wcześniejszy był umieszczony napis na blasze, obecnie w takiej formie na kamieniu. Wg mnie napis IAGER jest błędnie zapisaną formą JÄGER , ale czy była taka jednostka, nie wiem.
Data śmierci to 15.II.14. Jeżeli tak to byłby to oddział rosyjski, ale jeżeli jest to błędnie poprawiona data 15.11.14
to może być niemiecka bo mogiła jest położona w rejonie operacji łódzkiej. Pozdrawiam
Link to comment
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

Witam! Proszę o pomoc w identyfikacji jednostki. Umieszczony na nagrobku napis informuje, że poległy należał do:

ART. BR. 4 BTL. IAGER 40 "

Inskrypcja była prawdopodobnie kilkakrotnie poprawiana (odmalowywana). Wcześniejszy był umieszczony napis na blasze, obecnie w takiej formie na kamieniu. Wg mnie napis IAGER jest błędnie zapisaną formą JÄGER , ale czy była taka jednostka, nie wiem.
Data śmierci to 15.II.14. Jeżeli tak to byłby to oddział rosyjski, ale jeżeli jest to błędnie poprawiona data 15.11.14
to może być niemiecka bo mogiła jest położona w rejonie operacji łódzkiej. Pozdrawiam
Link to comment
Share on other sites

Witam.
Czy ten napis jest w jednej linii? Art. Br.4 sugerowałoby 4 Brygadę Artylerii ale ona dzieliła się na baterie a nie bataliony i nie miała w swoich szeregach Jaegrów. Batalion Jaegrów 40 był ale pisane ciągiem wychodzi masło maślane. Może na tej mogile wypisano kilku poległych z różnych jednostek?
A nie ma nazwiska tego nieszczęśnika żeby się zorientować jakie było jego pochodzenie?
Jeszcze mam jeden przewrotny pomysł: 4 Strzelecka Artyleryjska Brygada. Jeśli cmentarz został zorganizowany przez wojska niemieckie mogli to dosyć nieudolnie przetłumaczyć jak na nagrobku. Chodziło tu pewnie o oddział Syberyjski ale jeśli to był Niemiec to za bardzo pogmatwane.
KLEt13 jakbyś podał jeszcze miejscowość gdzie jest ten cmentarz to może coś dopasuję wśród jednostek tam walczących.
Pozdrawiam.
Hubert
Link to comment
Share on other sites

abcd były jeszcze rezerwowe bataliony Jaegrów. Na chwilę obecną nie wiem ile ich wszystkich było ale ostatnio czytałem o walkach niemieckiego 22 Rezerwowego Batalionu Jaegrów pod Piotrkowem Tryb. właśnie w 11.1914
Pozdrawiam.
H.
Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie.
Poległy to Victor Crynkiewicz. Pochowany na cmentarzu w Pęczniewie pow. Poddębice woj.łodzkie. Obecnie zapisany jako
Wiktor Crynkiewicz. skróty zapisane były kiedyś wraz z datą w jednej linii (wg zdjęcia z 1996), obecnie są rozdzielone.
Nic więcej o mogile i liczbie poległych nie wiadomo. Archiwa milczą- sprawdzałem wcześniej.

Pozdrawiam
Link to comment
Share on other sites

Witam. Może w takim razie ktoś zdoła zidentyfikować rosyjska jednostkę walczącą koło Zduńskiej Woli, zapisaną przy poległym NN kozaku
1 wersja :Kol. P.K. 381"
2 wersja : P.K. 381"
prawdopodobnie z korpusu Nowikowa
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information