Skocz do zawartości

Akcja sabotażowa na stacji Kolejowej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy warto szukać na stacji na której w czasie II wojny światowej Gwardia Ludowa/Armia Ludowa przeprowadziła na stacji kolejowej jedną z większych akcji sabotażowych w tym regionie okupowanej Polski - tym trudniejszej do przeprowadzenia, że był to region bezpośrednio włączony do III Rzeszy. Szukam większej ilości informacji ale nie mogę nic znaleźć ludzie zbytnio też nic nie wiedzą, dodam że około 2km znajdował się posterunek ss. Fotka pokazuje tory po lewo lasy i lasy po prawo droga i krzaczki teren jest dość zalesiony. Jak myślicie co to za akcja sabotażowa? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danieloff napisałeś prawdę ale nie każdy ma wyrywkę w zasięgu reki (ja swojej nie mam, mam dobrego kolega co ma) i nie każdy ma tyle wolnego czasu i jak już idę w teren" to chciał bym wiedzieć co tam mogę znaleźć (i czy mogę coś znaleźć) i pytam się bo może któryś z kolegów znalazł coś ciekawego na stacji kolejowej na której oficjalnie nie było żadnych walk, podejrzane lasy-jak byłem mały to chodziłem po tych lasach i były tam takie doły (dołki) i jak się pytałem dziadka od czego to to on mówił że to od wojny (dziadek już nie żyje)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy torach kolejowych, zwłaszcza w miejscu akcji sabotażowej na pewno nakopiesz masę śrub i podkladek do mocowania szyn do podkładów, rozjazdów, podrozjezdnic, do tego ziemia przemieszana z tłuczniem - ewentualne wyjęie ciekawszej rzeczy może być nieco utrudnione, a na pewno niekomfortowe. Komfortu nie poprawi również fakt, iż taka aktywność przy torach ściągnie Ci na głowę patrol Straży Ochrony Kolei, która jest szczególnie wyczulona na osobników kradnących lub uszkadzających elementy infrastruktury kolejowej. Zważywszy na wzrastającą ostatnio aktywność grup przestępczych zajmujących się kradzieżami szyn i trakcji, masz jak w banku interwencję, być może nawet wspartą o patrol Policji, bo to wspólna akcja. Wystarczy, że zauważy Cię maszynista, konduktor lub kierownik pociągu - wszyscy mają łączność z SOK i Dyspozyturą. Nie piszę tego, aby cię przestraszyć, po prostu informuję o możliwych konsekwencjach. Odradzam więc kopanie w bezpośredniej bliskości torów, na nasypie lub nawet w jego pobliżu, zostaje ci wiec las i droga wzdłóż lasu. Tylko się pospiesz, bo po takich pytaniach na Forum zapewne znajdą się inni, którzy zechcą sprawdzić ten teren za Ciebie.
Pozdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grupa W. Ziemieckiego Żelaznego" (Gwardie Ludowa) jako pierwsza rozpoczęła akcje dywersyjne przeciwko transportowi nieprzyjaciela. W nocy z 26 na 27 marca 1943r. wykoleiła pociąg na trasie Sierpc - Rypin. Uszkodzono parowóz i 18 wagonów. Do następnej kolejówki" doszło kilka dni później. wykolejono kilka wagonów, podobno z ziemniakami koło stacji Szczutowo w powiecie rypińskim. Niestety nie wiem co wiózł pierwszy z tych pociągów. Pozdrawiam, Piotr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie