Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

tankista-rajdowiec

Akcja sabotażowa na stacji Kolejowej

Recommended Posts

Witam. Czy warto szukać na stacji na której w czasie II wojny światowej Gwardia Ludowa/Armia Ludowa przeprowadziła na stacji kolejowej jedną z większych akcji sabotażowych w tym regionie okupowanej Polski - tym trudniejszej do przeprowadzenia, że był to region bezpośrednio włączony do III Rzeszy. Szukam większej ilości informacji ale nie mogę nic znaleźć ludzie zbytnio też nic nie wiedzą, dodam że około 2km znajdował się posterunek ss. Fotka pokazuje tory po lewo lasy i lasy po prawo droga i krzaczki teren jest dość zalesiony. Jak myślicie co to za akcja sabotażowa? pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weź wykrywacz i sprawdź czy warto. Myślisz, że ktoż na Forum ma szklaną kule i sprawdzi w cudowny sposób, czy coś tam leży?:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
danieloff napisałeś prawdę ale nie każdy ma wyrywkę w zasięgu reki (ja swojej nie mam, mam dobrego kolega co ma) i nie każdy ma tyle wolnego czasu i jak już idę w teren" to chciał bym wiedzieć co tam mogę znaleźć (i czy mogę coś znaleźć) i pytam się bo może któryś z kolegów znalazł coś ciekawego na stacji kolejowej na której oficjalnie nie było żadnych walk, podejrzane lasy-jak byłem mały to chodziłem po tych lasach i były tam takie doły (dołki) i jak się pytałem dziadka od czego to to on mówił że to od wojny (dziadek już nie żyje)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przy torach kolejowych, zwłaszcza w miejscu akcji sabotażowej na pewno nakopiesz masę śrub i podkladek do mocowania szyn do podkładów, rozjazdów, podrozjezdnic, do tego ziemia przemieszana z tłuczniem - ewentualne wyjęie ciekawszej rzeczy może być nieco utrudnione, a na pewno niekomfortowe. Komfortu nie poprawi również fakt, iż taka aktywność przy torach ściągnie Ci na głowę patrol Straży Ochrony Kolei, która jest szczególnie wyczulona na osobników kradnących lub uszkadzających elementy infrastruktury kolejowej. Zważywszy na wzrastającą ostatnio aktywność grup przestępczych zajmujących się kradzieżami szyn i trakcji, masz jak w banku interwencję, być może nawet wspartą o patrol Policji, bo to wspólna akcja. Wystarczy, że zauważy Cię maszynista, konduktor lub kierownik pociągu - wszyscy mają łączność z SOK i Dyspozyturą. Nie piszę tego, aby cię przestraszyć, po prostu informuję o możliwych konsekwencjach. Odradzam więc kopanie w bezpośredniej bliskości torów, na nasypie lub nawet w jego pobliżu, zostaje ci wiec las i droga wzdłóż lasu. Tylko się pospiesz, bo po takich pytaniach na Forum zapewne znajdą się inni, którzy zechcą sprawdzić ten teren za Ciebie.
Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Obejrzałem fotkę - brak trakcji elektrycznej, ruch pewnie niewielki, więc zachwując czujność w sumie możesz poszperać bliżej torów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grupa W. Ziemieckiego Żelaznego" (Gwardie Ludowa) jako pierwsza rozpoczęła akcje dywersyjne przeciwko transportowi nieprzyjaciela. W nocy z 26 na 27 marca 1943r. wykoleiła pociąg na trasie Sierpc - Rypin. Uszkodzono parowóz i 18 wagonów. Do następnej kolejówki" doszło kilka dni później. wykolejono kilka wagonów, podobno z ziemniakami koło stacji Szczutowo w powiecie rypińskim. Niestety nie wiem co wiózł pierwszy z tych pociągów. Pozdrawiam, Piotr.

Share this post


Link to post
Share on other sites



×
×
  • Create New...

Important Information