Skocz do zawartości

Wszystko na temat regulatora pradnicy czołgu T34-85


bip3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!

Tak jak w temacie może ktoś słyszał gdzie można taki kupić ew. zna kogoś kto by miał to albo umiał wykonać replikę działająca. Również zdjęcia i dokumentacja tego urządzenia są potrzebne.


Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysponuję PDF'em książki:
Mjr inż. J.Faszyński, Kpt.inż. K.Węcławski, por.inż. F.Bilicki
Czołgi, podręcznik mechanika III-ej klasy
odnoszący się głównie do czołgu T-34 i IS.
Jest cały rozdział również dotyczący instalacji elektrycznej, w tym i regulatora prądnicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w posiadaniu książki: Instrukcja techniczna wojsk pancernych Czołg t-34-85M wyd. ministerstwa obrony narodowej. Wiec wszelkie schematy itd. mam. Interesują mnie konkretne dane techniczne oraz zdjęcia pomocne w zbudowaniu takiego regulatora ew. osoby które mogły by takowy zbudować czy tez posiadają.

KAPUCHY: Jest możliwość abyś podesłał mi na maila te PDF'y ?

LEON_RYBNIK: Dlaczego tak sadzisz ? Temat jest poważny szukam gdzie tylko się da. Telefon wew. już zdobyłem a tak samo mówili. Było też powiedziane jak ten czołg uruchomicie to mi kaktus na ręce wyrośnie" i co ? Czołg sprawny jeździ uczestniczy w inscenizacjach i rekonstrukcjach.

LINKS76: Regenerował a czy zbudować od nowa by potrafili ?? Bo już orientować się czy nie można coś innego wstawić ale wszędzie alternatory a nie prądnice.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak już pobrałem plik. Na pewno się przyda. Co do akumulatorów to nie było akumulatorów na 12V i 24V. Tylko oryginalnie były cztery skrzynki (drewniane) w których było po 6 cel 2V. Takich skrzynek było po 2 na stronę. (obok silnika) Te skrzynki nazwane pakietami były łączone równolegle po dwie (z jednej strony silnika) a obie strony szeregowo. Wszystko było podłączone na stałe bez możliwości przełączania. Dawało to łącznie napięcie 24V. A napięcie 12V było brane Tylko z jednego zestawu dwóch pakietów. (odczep na łączniku pomiędzy stronami).

Wiadomo myśmy tak nie zastosowali bo skrzynek już dawano nie było a takie cele są nie do dostania. Wiec zastosowane zostały 4 akumulatory CENTRY po 12V 180Ah 1000A w idealnie takim samym podłączeniu co oryginalne pakiety.

Co do samego regulatora piszesz żywcem odtworzyć" jak będzie trzeba to może i tak. Ale bardziej jestem za opcją dopasowania innego regulatora a najbardziej to za znalezieniem oryginału. Na razie szukam.

Nawet w galerii odkrywcy jest pokazany oraz załoga której jestem członkiem.
LINK: http://www.odkrywca-online.com/galerie.php?nazwa=587
Jak ktoś zainteresowany to na popularnym serwisie z filmami są filmy z uruchamiania czołgu oraz inscenizacji.


Zamieszczam scan schematu regulatora.(musiałem na inny serw wrzucić aby jakaś jakość była)
http://img148.imageshack.us/i/imageww.jpg/
Może się ktoś skusi aby takie cudo skonstruować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie słuchajcie nikogo kto mówi ze czegoś się nie da"
Gratuluje.
Regulatora RRT 24 na zbyciu nie mamy. Wiem na pewno że Agencja Mienia ma w zestawie do sprzedaży regulatory RRT 32
Regulatory są w spisie rzeczy koncesyjnych - taka paranoja.
Regulator współpracuje z pradnicą PCPOx76/220A Tak samo jak RRT 24 Da się go też przeregulować w pewnych granicach.
Dane pradnicy:
nap.znam 28V
prąd znam.35A
Dane regulatora:
przekaźnik nap. 27V
prąd powrotny mniej niz 1.6A
prąd max 53A
Wygląd też ma odpowiedni.

Jacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie