dirle Napisano 24 Wrzesień 2009 Autor Share Napisano 24 Wrzesień 2009 Zapraszam do zapoznania się z zdjęciami i proszę o rzetelną ocenę co to jest - warto zwrócić uwagę na tylny wieszak piór resorów -jest zdecydowanie inny niż z rysunków Pana Joncy oraz na zblokowane zwrotnice przednich kół - różnią się od zdjęć dostępnych w necie http://www.landships.freeservers.com/new_pages/berliet-cba_info.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dirle Napisano 24 Wrzesień 2009 Autor Share Napisano 24 Wrzesień 2009 Ladnie widoczny wieszak. Koła podwójne masywy" - tak na marginesie to ciekawa nazwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dirle Napisano 24 Wrzesień 2009 Autor Share Napisano 24 Wrzesień 2009 Tylny most - ładnie widoczne bębny hamulcowe - tylko gdzie jest zębatka tylnego koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dirle Napisano 24 Wrzesień 2009 Autor Share Napisano 24 Wrzesień 2009 Miejsce na półoś i wystającą zębatkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dirle Napisano 24 Wrzesień 2009 Autor Share Napisano 24 Wrzesień 2009 No iteraz przednia belka - zwrotnice zblokowane za pomocą wygiętych prętów przykręconych do belki - charakterystyczne duże" zwrotnice. Resorowanie przymocowane za pomocą strzemion -wygląda na oryginalne bez ingerencji kowala do resztki obciętej ramy? Na to wszystko nałożona karuzela" aby mogło to coś się kręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dirle Napisano 24 Wrzesień 2009 Autor Share Napisano 24 Wrzesień 2009 Czyli jednak Cuda się zdarzają"... Nie mówię, że wszystkie ale ten 1% ze wszystkich opowieści o zatopionych, ukrytych pojazdach, czołgach. A na koniec wózek złomiarza, o którym pisałem wcześniej. No i na koniec pytanie - co to jest te dziwne podwozie z budą Drzymały"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Horhe Napisano 24 Wrzesień 2009 Share Napisano 24 Wrzesień 2009 Pokazany przez Ciebie egzemplarz ma w kołach 8 szprych",ale może to jakis wyjątek? Berliety na zdjęciach mają ich 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JoncaA Napisano 25 Wrzesień 2009 Share Napisano 25 Wrzesień 2009 No to z pewnością nie są to doczesne szczątki Berlieta. Takie wieszaki resorów były np. w 3-tonowym Oplu z 1916 roku, również pochwa napinacza łańcucha chyba pasuje do Opla, ale pewności nie mam. Przód jest jakąś domową przeróbką, natomiast takie płynne ugięcie osi też chyba pasuje do Opla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dirle Napisano 28 Wrzesień 2009 Autor Share Napisano 28 Wrzesień 2009 Chyba ma Pan rację Panie Jonca -znalazłem jeszcze jedno zdjęcie kołpaka - wydawało mi się mało istotne ze względu na problemy z odczytaniem treści. Na początku myślałem, że napisane tam jest DEUTZ GERMANY" ale po lepszym wczytaniu odkryłem napis BENZ GAGGENAU". Czyli chyba jest to protplasta Mercedesa-Benza jeszcze sprzed połaczenia tych dwóch firm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dirle Napisano 28 Wrzesień 2009 Autor Share Napisano 28 Wrzesień 2009 Pasuje mi do tego ten model z początku lat 20 tych -przednie zawieszenie prawie identyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gothic72 Napisano 28 Wrzesień 2009 Share Napisano 28 Wrzesień 2009 znaczek firmowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gothic72 Napisano 28 Wrzesień 2009 Share Napisano 28 Wrzesień 2009 autobus 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gothic72 Napisano 28 Wrzesień 2009 Share Napisano 28 Wrzesień 2009 autobus 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gothic72 Napisano 28 Wrzesień 2009 Share Napisano 28 Wrzesień 2009 autobus 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_boj Napisano 28 Wrzesień 2009 Share Napisano 28 Wrzesień 2009 Czyli mamy do czynienia z podwoziem pojazdu wyprodukowanego mniej więcej 90 lat temu. Kurcze, niech ktoś to zakonserwuje, i zachowa dla przyszłych pokoleń, w końcu ile zabytków motoryzacji z tego okresu się w Polsce uchowało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JoncaA Napisano 28 Wrzesień 2009 Share Napisano 28 Wrzesień 2009 Informacja o deklu z logiem benza jest roztrzygająca. Te warszawskie autobusy są trochę późniejsze i mają dłuższe ramy - ale możliwe, że mamy doczynienia z takim Benzem jak na skanie obok. Co prawda w tym modelu ugięcie na przedniej osi ma kształt wycinka koła, ale od roku 1914, kiedy powstał ten model mogły nastąpić różne zmiany, choćby ze względów technologicznych i ja się nie podejmuję wytropienia tych ewentualnych zmian.. A poza tym - to tylko rysunek, a nie dokumentacja techniczna. Fajkowate" wieszaki resorów są w barakowozie jakby większe (jak w Oplach), ale może na rysunku tak się rysownikowi narysowało i tyle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JoncaA Napisano 29 Wrzesień 2009 Share Napisano 29 Wrzesień 2009 A dla porządku, skoro już Opel został wspomniany - tak wyglądał w wersji 3-tonowej z napędem łańcuchowym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.