Skocz do zawartości
  • 0

motocykl ID


weteranp

Pytanie

Napisano

witam, może ktoś rozpozna co to za motocykl,silnik był wsadzony Sarolea 100 ccm ale nie był z tego motocykla,nr na główce ramy 688664 lub A na końcu, ale też nie wygląda na oryginalny...

13 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Myślę, że twój motocykl to jednak Sarolea typ LW125, tyle tylko, ze mocno przerobiona. Porównaj swój egzemplarz z fotkami: http://users.telenet.be/ben.heylen1/afbeeldingen/sarolea/LW.html
Prawdopodobnie oryginalna jest rama (ale z uciętym tylnym mocowaniem koła), zbiornik, silnik, błotnik tylny?, (może i koło tylne) możliwe, że i przedni, ale jak pisałem fotki które wstawiłeś są fatalne i trudno wyrokować jednoznacznie. Motocykl został ewidentnie skundlony, wspawano mu dorabiane suwaki z tyłu, a przednie zawieszenie to konglomerat części z jakichś motorowerów lub motocykli (lampa pochodzi z Simsona). Tylny bagażnik to chyba samodział. Pozdrawiam i życzę wytrwałości w ewentualnej odbudowie.
Napisano

Zbyt dużo różnic jeśli chodzi o LW 125,pomijając zawieszenie;-inne mocowania silnika (4 śruby w LW 2 śruby), różnice w ramie pod siedzeniem,inny kształt błotników,beben hamulcowy z prawej w LW z lewej strony... i parę drobiazgów których się dopatrzyłem.Podobne zawieszenie tylne sarolea miała w większych pojemnościach.O ile to wogóle sarolea???
Na zbiorniku dodrapałem się czarnego koloru i może złotego szparunku i możliwe ,że był jakiś motyw kształtem mieszczący się w tym srebrnym polu...

Napisano

witam, może ktoś rozpozna co to za motocykl,silnik był wsadzony Sarolea 100 ccm ale nie był z tego motocykla,nr na główce ramy 688664 lub A na końcu, ale też nie wygląda na oryginalny...

Napisano
Lampa przednia z licznikiem, sygnał,tłumik,i prawdopodobnie zbiornik, to organy" pozyskane z simsona SR 2.
Przód też dziwnie znajomo wygląda, i kojarzy mi się z naszym rodzimym sprzętem a konkretnie z KOMAREM, ROMETEM itp. Koło
tylne raczej także od polskiego weterana, ale tu pewności nie mam.
Pozdro.
Napisano
Daj więcej fotek ze szczegółami, przodu, główki ramy, zbiornika itp. Motocykl wygląda na zmiękczony", aczkolwiek możliwe, ze to po prostu wyrób z wczesnych lat 50-tych. Sam silnik Sarolea jest w Polsce bardzo rzadki zaś firma ta produkowała też po wojnie motocykle klasy 125.
Napisano

napis na tarczy licznika GERATE-UND REGLER-WERKE TELTOW " -nie jestem pewien, ale to chyba nazwa producenta m.in.liczników (skalowany do 60 km/h)
z przednim błotnikiem też już spotkałem się w dkw i innych,ale wszędzie mi te zawieszenia nie pasują...

Napisano
No naprawdę trudno coś konkretnego powiedzieć o twoim motocyklu. W sieci znalazłem bardzo zbliżony bagażnik w motocyklu belgijskim Gillet 175 http://www.gillet-herstal.be/gillet%20175cc.JPG . Z kolei tył ramy wykazuje duże podobieństwo z powojennym Gillet 150 http://www.gillet-herstal.be/gg3.jpg . Trudno jednak jednoznacznie stwierdzić, że to ten a nie inny typ. Mnie jednak najbardziej nurtuje skąd w tym pojeździe wziął się silnik Sarolei, marki w naszym kraju bardzo rzadkiej. Jeśli np. motocykl został przywieziony po wojnie przez jakiegoś repatrianta np. z Francji lub krajów beneluksu (np. przez górników wracających do kraju), to właśnie wśród produktów francuskich i belgijskich trzeba by szukać producenta. Możliwe też, że jak wcześniej pisałem, sprzęt został zmiękczony w latach powojennych, dodatkowo wstawiono kilka części z zupełnie różnych jednośladów, co zatarło cechy ułatwiające identyfikację. Proponuję cierpliwie usunąć zewnętrzny lakier ze zbiornika, błotników itp. Może wówczas ukarzą się jakieś charakterystyczne oznaczenia. Warto też zasięgnąć języka o poprzednich właścicieli. Inaczej czarno widzę stuprocentowe odgadnięcie producenta.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie