Skocz do zawartości
  • 0

Lampka, światełko do id


kowalinho

Pytanie

11 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Oczywiście obie lampki różnią się kątem nachylenia, co jednak nie przeszkadza by sądzić iż obie wytworzono po wojnie w kraju. Z rozmów ze starszymi ludźmi wiem, że po wojnie rzemiosło wykonywało wiele części do różnych pojazdów, aby mogły one być reanimowane.Oczywiście możliwe, że pierwsza lampka jest pochodzenia USA bo podobne stosowano w Studabekerach i innych ciężarówkach.
Napisano
Lampka pozycyjna, np stosowana w GAZie 56 czy 69 oraz w Lublinie.http://motoryzacja.interia.pl/galerie/najnowsze/samochody-gaz/zdjecie/duze,306398,4
http://motoryzacja.interia.pl/galerie/najnowsze/samochody-gaz/zdjecie/duze,306394,6
Napisano
Witam.
Masz rację mówiąc że nie możemy mieć pewności czy ta lampka nie została wyprodukowana w Polsce po wojnie. Przynajmiej z takich powierzchownych oględzin.
Tego typu lampki były szeroko stosowane w różnych pojazdach produkowanych w dawnym ZSRR, a także w Polsce. ZELMOT też takie produkował w dużych ilościach - bo nawet Star 66/660 miał takie (różniące się szczegółami).
Jeśli chodzi o szkiełko z otworem - to syn przypomniał mi, że w garażu mam tego typu lampkę od ZISa 150.
Więc chyba bez dokładnego porównania szczegółów budowy tej okazanej lampki z innymi nie będziemy w stanie powiedzieć nic konkretnego. Ważnym elementem odróżniającym może być oprawka żarówki i sposób zamocowania jej do obudowy, oraz długość (głębokość) obudowy).
Aha - ZIS 151/Zil 157 miał prawie poziome błotniki lekko pochylone w dół do przodu w miejscu mocowania lampek.
Nie zmieniam zdania co do możliwości pochodzenia znaleziska od samoch. prod. USA, wykluczając jednak GAZ 51 i 69.
Pozdrawiam.
Napisano
Witam.
Chciałbym zwrócić uwagę kolegów, że w wymienionych wyżej pojazdach lampa światła pozycyjnego mocowana była do błotnika na powierzchni pochylonej pod dużym kątem, natomiast przedstawiona do rozpoznania część lampy ma podstawę przystosowaną do zamocowania na powierzni poziomej, lub bardzo lekko pochylonej do przodu.
Druga różnica - to sposób mocowania ramki klosza. Języczek" z otworem do wkręta - tu widoczny wewnątrz lampki w samochodach GAZ i Lublin skierowany był w dół, poniżej krawędzi ramki.
Wprawdzie w póżnych wersjach sam. GAZ 67B lampy takie mocowane były na płaskich powierzchniach błotników, lecz wkręty również były poniżej lampy.
Tak więc nie sądzę, aby to pochodziło od GAZa. Może warto przyjrzeć się samochodom USA?
Pozdrawiam.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie