Widd39 Napisano 24 Styczeń 2008 Autor Napisano 24 Styczeń 2008 Mam takie pytanko, pewnie dla specjalistów łatwiutkie :)Czy ktoś potrafi podać więcej danych następującego silnika???Silnik krajowej produkcji, wysokoprężny Saurer, spalinowy, Silnik - 1800 obrotów, prądnica - 800 obrotów.Nazwa, więcej danych, może zdjęcie???Pozdrawiam
pająk Napisano 24 Styczeń 2008 Napisano 24 Styczeń 2008 Jeśli chodzi Ci o silnik Saurer BLD to masz go na zdjęciu. Dane:średnica cylindra 110 mm, skok tłoka 150 mm, pojemność skokowa 8,55 litramoc przy 1600 obr/min - min. 80-85 KMzużycie paliwa ok. 26 kg/100 kmzużycie oleju ok. 1 kg/100 kmDane przepisałem z instrukcji.
Widd39 Napisano 24 Styczeń 2008 Autor Napisano 24 Styczeń 2008 No właśnie nie jestem przekonany. Chodzi tu o silnik Saurer zamontowany w elektrogeneratorach normalnotorowych w 1936 roku. Poprzednie Austro-Daimlery miały 120 KM przy 1000 obrotów. To chyba nie ten :/ Za słaby...
pająk Napisano 24 Styczeń 2008 Napisano 24 Styczeń 2008 Odnośnie prądnicy to nie wiem jakie ma przełożenie. Ma być lewobieżna i mieć moc 260 wat dla samochodów ciężarowych, a 400 wat dla autobusów. Prądnice Boscha stosowane w tym silniku mają napięcie 12V, a Scintilla 24 lub 12V. Jeśli potrzebujesz więcej danych to napisz na priv, nie mam za bardzo czasu kadrować obrazków. O ile w ogóle chodzi o ten silnik, bo w Twoim zdaje się moc maksymalna ma być przy 1800 obr/min.
pająk Napisano 24 Styczeń 2008 Napisano 24 Styczeń 2008 Aj, wyprzedziłeś mnie z postem :)Chyba faktycznie to inny silnik, mój jest z podwozi samochodowych 3BLDP i 4BLDP.
pająk Napisano 24 Styczeń 2008 Napisano 24 Styczeń 2008 W Pojazdy Wojska Polskiego" (Jońca, Tarczyński, Szubański) znalazłem takią informację:Silnik ten (BLD - przyp. mój) był jednak stosunkowo ciężki i nie nadwał się do napędu pojazdów wojskowych. Biuro Studiów PZInż. opracowało jego lżejszą i mocniejszą odmianę - PZInż. 205 i PZInż. 235 (BLDb). Blok cylindrowy nowej jednostki wykonano z alpaksu (12% Si, 88% Al) z żeliwnymi tulejami mokrymi, moc zaś podniesiono do 110-115 KM (81-84,6 kW) przy 1800 obr/min. Silniki te były między innymi stosowane w czołgach 7TP i ciągnikach artyleryjskich c7P".Jest jeszcze jedna opcja, ale chyba mniej prawdoopodobna: silnik Saurer CT1D (PZInż. 155), poj skokowa 7980 ccm,moc 100 KM przy 1800 obr/min. Wg autorów cytowanej książki, do wybuchu wojny wykonano jedynie serie informacyjne.
Widd39 Napisano 24 Styczeń 2008 Autor Napisano 24 Styczeń 2008 A w którym roku powstała ta odmiana? W sumie te krajowe silniki wysokoprężne Saurera" w elektrogeneratorach normalnotorowych zamontowano po inspekcji w 1936, czyli prawdopodobnie 1936 - 37. Łącznie zamontowano 5 silników na 5 istniejących pojazdach. W sumie to chyba tylko ten BLDb pasuje.
Widd39 Napisano 25 Styczeń 2008 Autor Napisano 25 Styczeń 2008 Dokładnie o ten drugi mi chodzi. Czy to był BLD, czy BLDb. Zamontowano 4 silniki na starych elektrogeneratorach oraz 1 na nowo zbudowanym. Jednym słowem, czy elektrogeneratory normalnotorowe miały taki sam silnik jak 7TP? :)
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.