Widd39 Napisano 4 Grudzień 2007 Autor Napisano 4 Grudzień 2007 Witam,Czy ktoś z szanownych forumowiczów może mi powiedzieć, czym wyróżniał się Polski Fiat 508 II, tzn. jakie zmiany w stosunku do PF 508 I w nim wprowadzono?
cieciwa Napisano 4 Grudzień 2007 Napisano 4 Grudzień 2007 po pierwsze kształt, II ma charakterystyczny kuferek" którego - jeśli wierzyć literaturze I była pozbawiona ..Zresztą: ... "FIAT 508/I "BALILLABrak ścisłych informacji o tym modelu. Można przypuszczać, że stanowił on typ przejściowy między 508/I i III. Montowany podobnie jak poprzednik, dla potrzeb krajowych, przez Spółkę Polskiego Fiata. Wizualnie był prawie identyczny z P.F. 508/III. Różnił się natomiast z nim paroma szczegółami: innym kształtem kufra i zderzaków, przeciwnym ustawieniem zawiasów drzwiowych, innym wykrojem okien bocznych i okna tylnego, mniej zdobnymi wytłoczeniami na zewnętrznych płaszczyznach nadwozia. ..."[PM nr. 80, 4/77 Polski Fiat mod. 508/III i jego pochodne"]
cieciwa Napisano 4 Grudzień 2007 Napisano 4 Grudzień 2007 Aj, mój błąd - oczywiście opis dotyczy 508/II a nie jak podałem mylnie 508/IPrzepraszam za pomyłkę.
Widd39 Napisano 4 Grudzień 2007 Autor Napisano 4 Grudzień 2007 W kilku miejscach czytałem, że model był przejściowy, tyle, że nie udało mi się znaleźć jakiegoś zdjęcia, które mogłoby rzucić trochę więcej światła na zagadnienie.A czy byłaby możlowość przesłania skanu tego artykułu?
cieciwa Napisano 4 Grudzień 2007 Napisano 4 Grudzień 2007 To są Plany Modelarskie" :) postaram się zeskanować w weekend.
Widd39 Napisano 4 Grudzień 2007 Autor Napisano 4 Grudzień 2007 Hehe, no tak nie zauważyłem. To tylko tekst by się przydał, bo tak próbuje na zdjęciach znaleźć PF 508 II :)
sirloki Napisano 6 Grudzień 2007 Napisano 6 Grudzień 2007 Witam cytuje z ksiazki Samochody Osobowe Polski Fiat 508 i 518" wersja przejsciowa miedzy modelami I i III byl tzw. model II budowany w Pzinz w krotkiej serii informacyjnej na unowoczesnionym podwoziu, lecz z nadwoziem o rewnianym szkielecie, zewnetrznie zblizonym do produkowanego pozniej seryjnie. Roznice wystepowaly m.in. w zawieszeniu drzwi(na tylnej krawedzi otworu), ksztalcie bagaznika ( jakby nie zintegrowanego z bryla nadwozi), wykrojach okn bocznych, przetloczeniach blach nadwozi i ksztalcie zderzakow."do dzisiaj zachowal sie model pf508II w Muzeum Techniki w Warszawie w jego oddziale w dawnych zakladach Norblin, B-cia Buch i T.Werner" przy ul. Zelaznej 51, tak ze mozna sobie go obejrzec a jesli ktos bedzie przesylal jakies plany modelarskie to z mila checia tez bym sobie je obejrzal pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.