Skocz do zawartości

UAZ


SZZ

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Świetna bryka tylko warto ją trochę przerobić..
Np włożyć gaz lub silnik diesla,
od merola 200 podobno dobrze pasuje,
znam gościa co wsadził 3l benzyne na gaz i to na prawde świetnie pomyka.
Napisano
Problem z włożeniem silnika mercedesa to miska olejowa. Nie do końca to się sprawdza. Do tego silnik 200D z MB jest porażką i przy standardowych przełożeniach męczarnią.
Najlepsze rozwiązanie to albo silnik standardowy UAZ-a albo silnik od forda V6 2.0 lub 2.3 + LPG. Jest pancerny odporny na złe traktowanie, posiada w miarę duży moment i moc. Większe silniki nic nie dają oprócz ukręcenia elementów przeniesienia napędu. Z kolei do Gaza najlepszy to S-21. Niestety większość ludzi nie posiada zaplecza warsztatowego a to w takim przypadku są optymalne silniki.

Co do przeróbek :) jak zaczniesz to nie skończysz. To jest lawina a jak rozpoczniesz wyścig zbrojeń to po podliczeniu kosztów wyjdzie że miałbyś za to ładnego terenowego japończyka"
Napisano
Aha, moj kumpel posiadajacy UAZ-a mowil mi ze ponoc Ruscy dalej robia UAZ-y na eksport do USA, ich cena jest zawrotna i wynosi na polskie pieniadze jakies... 30 tys. PLN a jedyne co jest w tej wersji 'de luxe' to lakier metallic ;) To tak gwoli ciekawostek...
Napisano
Widziałem nowego UAZa ale standardowego. Seryjne gmole + ładny lakier no i troche mniej spartański w środku. Robią u ruskich kilka wersji ale jakośc podejrzewam na ich poziomie. Chociaż nowy GAZ to już stylistycznie wygląda świetnie. Wzoruja się trochę na Wranglerze. Jak ja liczyłem to wychodziło nawet trochę więcej ale i tak tanio jak za auto za którym ludzie będą się oglądac.
Napisano
No chyba spóźnione posty ;o) bo wczoraj pokazali w wiadomościach czy innym teleekspresie (nie pamietam), że właśnie zjechał z taśmy ostatni UAZ (czterysta cos model - btw to mówili że to to nazywa się Łazik" - chyba od UAZ, ale chyba troche głupoty gadali :-D )
Pozatym to chyba już nie taka frajda mieć cywila robonego na militarny, chyba lepiej odwrotnie :o)

michal ł
Napisano
Wczoraj w telewizorni pokazywali jak zamykają produkcję UAZ-a po 30 latach. Teraz ma byc peodukowany Hunter", z silnikiem z Andrychowa i ma kosztować 7 800 dolarów.
  • 1 month later...
Napisano
Witam!
Mam pytanie. Ile w granicach rozsądku można dać za gazika komandorkę"? Stoi w stodole chyba od 20 lat. Silnik dolnozaworowy, nie używana plandeka, ogólnie bardzo dawno chyba nikt do niego nie zaglądał. No i nie ma dowodu rejestracyjnego. Ile można właścicielowi zaproponować?
pozdrawiam
Krzysiek
  • 4 weeks later...
Napisano
Uazy to naprawdę dzielne autka!!! Czasem nie dorównują mu w terenie zachodnie autka. tylko jak kazda terenówka pali tyle ile wleje mu się do baku!! Ile byście chceili aby paliła terenówka jak się jedzie na reduktorze i na załączonym przednim napędzie i na biegach 1,2, max 3?? UAZ nie jest w tym wyjątkiem poprostu kaza terenówka tyle pali w terenie, no może UAZ tylko trochę więcej ale po instalacji LPG daje się wytrzymać. UAZ potrzebuje trochę czasu na częste przeglądy ale jest to na tyle prosta w robutkach maszyna że każdy kto wyposarzy się w instrukcje obsługi i schematy da sobie radę. A jego awaryjność w dużej mierze zalezy od własciciela (lub u jego byłego właściciela) jezeli ktoś ma zamiar lać same paliwo to niech sobie daruje takie autko bo w nim zawsze jest coś do zrobienia, ale jego dzielność jeszcze mnie nie zawiodła!!!
pozdrawiam
benes
Napisano
Witam!

W Tarnowie Podgórnym pod Poznaniem jest firma która remontuje i sprowadza nowe UAZ-y na życzenie. Trzeba się jednak liczyć z kosztem ok... 35000 zł. Troszkę dużo :).
Mają stronę w necie. poszukaj sobie, a na pocieszenie:
www.uaz-mania.prv.pl
Napisano
RE;ERWIN - komandorka czyli GAZ69A lub 69AM jest już modelem dość unikalnym.Jesli stał w garażu 20 lat to jest duża szansa na to że ma wszystkie części oryginalne łącznie z osprzętem,lampami,migaczami,tabliczkami etc.Warto zwocić uwagę na stan ramy(niestety jest to profil zamknięty i choć z zewnatzr wyglada OK,od środka może być przegnity).A z drugiej strony czego oczekiwać po autku które stało w garażu 20 lat?Jak masz czas ,troche kasy,miejsce do rozebrania autka i CIERPLIWOŚĆ to warto kupić.Jest duża szansa że autko będzie pozbawione różnych dziwnych wqrw...jących patentów.Co do ceny to najlepiej dać jak najmniej za jak najlepszy stan :))) Ceny za ten model zaczynają sie od 2-3 tysięcy a kończą ??? Ja sprzedałem 69AM, 5 lat temu koledze za 6.tys ale tylko dlatego że to był kolega,ja miałem finansowy nóż na gardle - a i tak do dziś bardzo żałuje:(((.Brak dokumentów nie stanowi wielkiego problemu ale dość radykalnie obniża cene.
Napisano

Co nie zmienia faktu ze po 20 latach stania w garazu ma wartosc zlomu. Wszystkie elementy gumowe do wymiany a jest ich wiele ( hamulce, przewody, uszczelki, o kolach juz nie wspomne ). Nawet jezeli stal w garazu to rdza tu i owdzie tez sie pojawila. Silnik- po takim czasie nie odpalany nadaje sie na zlom lub do remontu jezeli wogole.Dalej caly uklad jezdny. Skrzynia biegow reduktor i wiele wiele innych.
Wiem co mowie gdzyz ostatnie 3 lata remontowalem gaza i taki byl efekt koncowy. Lepiej rozejrzec sie za juz zrobionym gdzyz wyjdzie to znacznie taniej niz remont samemu. Przy sprzedazy takiego samochodu i tak nigdy nie uzyska sie nawet 60% tego co sie wsadzilo.

Napisano
Mamy dość odległe i odmienne podejscie do tematu.Ty traktujesz zakup,posiadanie Gaza w sposób utylitarny,użytkowy i chwała Ci za to.Ja traktuje te autka jako no może nie zabytki" ale zabyteczki".Tak więc z mojego punktu widzenia,auto stojące w garażu od 20lat jest pojazdem o tyle atrakcyjnym, że można liczyć na dość dużą oryginalność"pojazdu.Myśle oczywiście o odrestaurowaniu i przywróceniu mu oryginalnego wyglądu.Zainteresowanych tym jak trudny może to być proces odsyłam do czasopisma Automobilista nr.10/03 i 01/04.Jezeli chce się używać gaziora do upalania w terenie to masz 100% racje, lepiej kupić coś sprawnego , no i niekoniecznie musi to być wersja 69A (cena).Pozdro.
Napisano
Nie koniecznie roznimy sie podejsciem do tematu. Ja rowniez cenie oryginalnosc lecz polaczona w walorami uzytkowymi. Latwiej jest kupic Gaza zrobionego niz odbudowywac zwloki z garazu. Bedzie po prostu taniej.
W swoim gaziku dokonalem pewnych zmian ale nie takich ktore byly by nieodwracalne. Zadnego ciecia blach czy tego rodzaju przerobek. W moim przypadku azeby doprowadzic do oryginalu optycznego wystarczy zdjec grila i pomalowac na jednolity kolor. Aha ni i jeszcze jak sie ktos upiera to moze zalozyc opony ja 192, oryginalne siedzenia ( nie polecam ), i pomalowac na jednolity kolor khaki.
Ja cenie sobie wyglad ale przyjemnie tez jest zeby samochod jezdzil a nie tylko stal i ladnie wygladal.
Pozdrawiam
  • 2 years later...
Napisano
Czy ktoś sie orjentuje jakie wymogi musi spełniać GAZ 69 , aby mozna było by zarejestrować go jako samochód zabytkowy ?

Pzdr AK77
Napisano
Jeżeli chcesz jeżdzić i czasami robić kup np. samuraja, jeżeli chcesz robić i czasami jeżdzić kup uaza. To auto potrafi sprawić setki niespodzianek, udupi go pierdołowata usterka, w terenie zwłaszcza na sypkich podjazdach dychawiczny oryginalny uaz to żart.Znacznie lepiej robi na afganach z mocniejszym motorkiem.Jednak z portalowymi mostami na asfalcie to jest tylko szybki traktor.Nawet nowe auta są fatalnie wykonane.Jeżeli chodzi o nowe części zamienne to 2 na 3 są dobre.Miałem kilka uazów 469, 452 oraz gaza 69 i wiem jedno- trzeba to lubić i mieć sporo cierpliwości.Pozdrawiam.
Napisano
Musi po prosty byc oryginalny... w min 90% zdaje mi sie.
Wiecej tu http://www.skrzelinski.com/untitled/rzeczoznawca/untitled/tablice.html
Tylko pozostaje podstawowe pytanie po co...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie