Skocz do zawartości

Poszukiwania z NOKTOWIZOREM

michado

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam!
Zamierzam kupić noktowizor. Nie znam się niestety na tym sprzęcie. W internecie, jak również na Forum Odkrywcy" nie znalazłem właściwie żadnych informacji, które pozwoliłyby na wybór odpowiedniego sprzętu. Interesuje mnie noktowizor w przedziale cenowym do 5 tys. zł. W związku z powyższym będzie to noktowizor (jak udało mi się wstępnie ustalić) maksymalnie klasy 1+. Nie wiem natomiast czy do poszukiwań bardziej przydatne będą gogle (powiększenie oczywiście 1x), czy wystarczy monookular na jedno oko, który jest dużo tańszy. Nie mam również pojęcia, czy dłuższe korzystanie z gogli, w sytuacji, gdy będę je musiał nagle zdjąć, nie spowoduje, że przez dłuższy czas nie będę w stanie kontrolować otoczenia. Dlatego być może lepszy jest monookular (w ciemności oka nie trzeba chyba mrużyć jak w lunecie). Problem jednak w tym, że jest on dużo dłuższy od gogli (mówię tu o goglach powyżej 4 tys zł) a w związku z tym wydaje mi się, że nawet mocno zamocowany, jest on jednak mniej stabilny na głowie. Na Allegro w opisach zawarta jest informacja, że taki monookular umożliwia jazdę samochodem w całkowitych ciemnościach. Ciekawy jestem, czy po powstaniu z fotela będzie on równie przydatny podczas biegania z wykrywką oraz kopania. Nie wiem również, czy jest aż tak duża różnica pomiędzy klasą 1 a klasą 1+. Jeszcze jedna ważna cecha takiego noktowizora - Myślę, że musi on posiadać dużą głębię ostrości (min. 50cm), tzn. taką aby móc m.in. zidentyfikować znalezisko bez włączania latarki, zajrzeć do dołka a jednocześnie umożliwić kontrolę nad najbliższą okolicą.