lucasc13 Napisano 29 Grudzień 2006 Napisano 29 Grudzień 2006 PZL P.37 Łoś" w towarzystwie P.11 w bazie 1 Pułku Lotniczego w Warszawie.
lucasc13 Napisano 29 Grudzień 2006 Napisano 29 Grudzień 2006 PZL P.37 Łoś" w towarzystwie P.11 w bazie 1 Pułku Lotniczego w Warszawie.
lucasc13 Napisano 29 Grudzień 2006 Napisano 29 Grudzień 2006 w Polsce wyprodukowano 128 sztuk samolotów tego typu:-P37/I -1 prototyp nr.fabryczny 72.1-P37/II -2 prototyp nr.fabryczny 72.2-P37/III -3 prototyp nr.fabryczny 72.13-P37/SP-BNL -4 prototyp nr. fabryczny 72.14-P37A -10szt. nr.fabryczne 72.3-72.12-P37A bis -20szt. nr.fabryczne 72.15-72.90-P37B -50szt. nr.fabryczne 72.100-72.149-P37B 2 seria-44szt. nr.fabryczne 72.170-72.250
CIECHU Napisano 30 Grudzień 2006 Autor Napisano 30 Grudzień 2006 dzięki za informacje, chociaż nie wiem czy te numery fabryczne są prawdziwe ponieważ samolot kpt.Stanisława Tarasa-Wołkowińskiego(dowódcy 212 eskadry bombowej)miał numer fabryczny 72.40 i był to PZL P37B a nie PZL P37A bis
CIECHU Napisano 30 Grudzień 2006 Autor Napisano 30 Grudzień 2006 kopijnik2 co miałeś na myśli pisząc(2006-12-28 20:55:00)że on jest jeden???
lucasc13 Napisano 30 Grudzień 2006 Napisano 30 Grudzień 2006 mam zdjęcie rozbitego samolotu stanisława tarasa-wołkowińskiego postaram sie w najbliszym czasie zamieścić je tutaj
lucasc13 Napisano 30 Grudzień 2006 Napisano 30 Grudzień 2006 polscy piloci podczas kampanii wrześniowej
lucasc13 Napisano 30 Grudzień 2006 Napisano 30 Grudzień 2006 Eugeniusz Prusiecki dowódca 217 eskadry bombowej
huk 100 Napisano 31 Grudzień 2006 Napisano 31 Grudzień 2006 lucasc13 kopijnikowi zapewne chodziło o to że masz podwójną osbowość hehe-ale zrobiłeś na mnie wrażenie -kawał dobrej roboty -ja też kiedyś miałem podwójną osobowość hehe- tylko sie nie pomyl -pozdrawiam
lucasc13 Napisano 31 Grudzień 2006 Napisano 31 Grudzień 2006 jak to podwójną osobowość? ze co niby mam 2 lub więcej kont???
lucasc13 Napisano 31 Grudzień 2006 Napisano 31 Grudzień 2006 PZL P-37 ŁośTYPSzybki, średni bombowy, dzienny średniego zasięgu. Załoga - 4 osoby.HISTORIAPrace projektowe przy samolocie P-37 według projektu i pod kierunkiem inż. J.Dąbrowskiego podjęto na wiosnę 1934 r. Pierwszy lotny prototyp P-37/I Łoś", napędzany dwoma gwiazdowymi silnikami Bristol Pegasus" XIIB o mocy po 642 kW (873 KM), oblatano w czerwcu 1936 r.(pil.dośw.J.Widawski). Próby i badania w locie wykazały potrzebę szybkiego dopracowania i wprowadzenia istotnych zmian do konstrukcji. W sierpniu 1937 r. zakończono cykl prób z P-37/I w Instytucie Technicznym Lotnictwa (ITL). Wnioski z prób uwzględniono podczas budowy drugiego prototypu P-37/II - na którym którym wprowadzono szereg nowych rozwiązań konstrukcyjnych w strukturze kadłuba, skrzydle i usterzeniu, w zespole napędowym wraz ze zmianą zespołów podwozia głównego na jednogoleniowe dwukołowe według patentu inż.P.Kubickego. P-37/II wyposażony w importowany silnik Bristol Pegasus" XX po 675 kW (918 KM) został przyjęty jako wzorzec dla uruchomionej wersji seryjnej P-37 A (P-37A bis). Pierwsze 10 seryjnych samolotów (z 30 zamówionych przez Dowództwo Lotnictwa) otrzymało silnik Bristol Pegasus" XIIB, następne samoloty wyposażono w silnik Pegasus" XX. Jeden z seryjnych P-37A (cywilne oznaczenia SP-BNL), odbył w maju 1938 r. lot pokazowy do krajów bałkańskich (Rumunia, Bułgaria, Grecja, Jugosławia) i był eksponowany na Międzynarodowej Wystawie Lotniczej w Belgradzie. W wyniku pokazów - po wprowadzeniu na SP-BNL szeregu zmian - samolot ten stał sie wzorcem dla seryjnej wersji P-37B w wyniku zamówienia dalszych 100 samolotów przez Dowództwo Lotnictwa. Zamówienie P-37B było realizowane w oparciu o produkcję angielskiej licencji silnika Bristol Pegasus" XX (PZL Bristol Pegaz" XX). Dopracowanie konstrukcji samolotu, z eliminowaniem występujących w toku eksploatacji niedomagań technicznych, zkończono ostatecznie latem 1939 r. Dla dalszych celów badawczych wykorzystano doświadczalny prototyp P-37/III (przystosowany do badań seryjny P-37A bis). Egzemplarz ten był badany w locie między innymi z silnikami Gnôme-Rhône 14NO i 14NO1 i miał posłużyć jako wzór dla eksportowej wersji samolotu bombowego P-37C. Na tyi samolocie przebadano też różne wersje qzbrojenia strzeleckiego i bombowego. W marcu 1938 r P-37/III był prezentowany w Turcji i latem w Grecji. Akcja akwizycyjna PZL wniosła zamówienia z zagranicy na dostawę Łosi" `o Bułgari (15 samolotów), Jugosławi (20 samolotów) i Rumuni (30 samolotów). Negocjację w sprawie dostaw P-37C,D rozpoczęła również Turcja, Finlandia, Estonia i Grecja. Rozmowy te przerwał wybuch wojny.KONSTRUKCJACałkowicie metalowy wolnonośny dolnopłat. Kadłub półskorupowy. Płat kesonowej konstrukcji, dwudźwigarowy, trójdzielny o obrysie trapezowo-eliptycznym. W części przestrzeni międzydźwigarowej i w śrópłacie - komory bombowe. Usterzenie wolnonośne-podwójne. Podwozie główne chowane, jedogoleniowe, dwukołowe o z złożonej amortyzacji. Podwozie tylne samonastawne systemu PZL.NAPĘD(wersja P-37B). Dwa silniki gwiazdowe 9-cylindrowe PZL Bristol Pegaz" XXA lub B o mocy strtowej 675 kW (918 KM). Śmigło metalowe trójpłatowe, przestawialne, dwuzakresowe typu: Hamilton-Standart.UZBROJENIETrzy ruchome k.masz.wz.37 kal.7,9 mm lub 2 k.masz.wz.37 i 1 k.masz.Vickers F kal.7,7 mm; bomby - 2580 kg (maks.).DANE TECHNICZNERozpiętość 17,93 mDługość 12,92 mWysokość 4,25 mPow. nośna 53,51 m2Masa własna 4935 kgMasa całkowita 9100 kgPrędkość maks. 412 km/hPrędkość min. 120 km/hCzas wznoszenia 14 minPułap 5900 mZasięg 1000 km
Woj42 Napisano 31 Grudzień 2006 Napisano 31 Grudzień 2006 lucasc13 - jeśli już uparłeś się, by prezentować historię konstrukcji, to przynajmniej nie popełniaj w niej kardynalnych błędów. Spore fragmenty tekstu umieszczonego powyżej mają nader luźny związek z rzeczywistością. :-(
lucasc13 Napisano 11 Styczeń 2007 Napisano 11 Styczeń 2007 Zdjęcie jednego z czterech rosyjskich łosi.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.