bolas Napisano 13 Grudzień 2006 Autor Napisano 13 Grudzień 2006 Prośba o poradę - mam na oku fajny hełmik, ale zastanawiam się czy warto inwestować. Niestety jakaś paskuda go załatwiła farbą - pewno służył w jakimś Luftschutzu. Oryginalny hełmik został w stanie mintowym przechwycony przez niemiaszkow (albo i nie) i z zewnątrz od razu dokladnie przewalony na kolor ciemno-granatowy lub czarny, wewnatrz tylko fragment. Jak myślicie czy warto go kupić tylko po to żeby ryzykować ze zdejmowaniem wierzchniej warstwy obcej" farby ? Czy to łatwe do zrobienia czy równie dobrze zdejme obie warstwy razem ztą którą chciałem uratować ? Nigdy nie zdejmowałem farby i nie mam żadnego doświadczenia ani umiejętności. Więc nie wiem czy to nie jest czasem trochę porywanie się z motyką na słońce. Niemniej jednak fajnie by było mieć taki garnek na półce (już oczyszczony).Prośba o poradę. Za wszelkie uwagi z góry dzięki ...
M40 Napisano 13 Grudzień 2006 Napisano 13 Grudzień 2006 Wszystko zależy od tego, jaki rodzaj farby pokrywa hełm na wierzchu. Otóż jeśli jest ona rozpuszczalna przez aceton - zdjęcie jej zajmie Ci 5 minut. Inne rodzaje farby świetnie (warstwa po warstwie) usuwają środki przeznaczone do tych celów (10 zł puszka, która starczy na 5 hełmów :) ). Najgorzej jest, kiedy żadna z tych rzeczy nie działa, albo działa bardzo słabo. Wtedy pozostaje kret (NaOH - nie niszczy farby niemieckiej, ale z kalek niewiele zostanie). Pozdrawiam
bolas Napisano 13 Grudzień 2006 Autor Napisano 13 Grudzień 2006 Generalnie obawiam się tego czy jak np. dany środek z łatwością zdejmuje warstwe wierzchnią to czy z rozpędu nie zdejmie mi przy złej proporcji warstwy drugiej która jest pod spodem ? W jaki sposób się to czyści ? Pocierając pedzelkiem i wacikiem ?Kreta nie śmię nawet dotykać - już się nauczyłem kiedyś co ten specyfik wyprawia z farbą ...
Boruta Napisano 14 Grudzień 2006 Napisano 14 Grudzień 2006 A ja bym nie zdejmował tej farby, jeśli oryginalna niemiecka.Pozdrawiam