Spiker Napisano 22 Wrzesień 2006 Napisano 22 Wrzesień 2006 Jest jednak przykład spięcia motocykla z wojskowym wózkiem bocznym.
Spiker Napisano 22 Wrzesień 2006 Napisano 22 Wrzesień 2006 Trudno powiedzieć jaki to model. Wrzucam ze wzgledu na cywilne malowanie.
Spiker Napisano 22 Wrzesień 2006 Napisano 22 Wrzesień 2006 Tutaj solówk (fotka wykadrowana z prawej ze wzgledu na ograniczenia forum).
satron1200 Napisano 22 Wrzesień 2006 Napisano 22 Wrzesień 2006 Witam .Spiker , fajne zdjęcia , szczególnie to ze Steibem , a więc jednak . Pozdrawiam .
Słabosilny Napisano 24 Wrzesień 2006 Napisano 24 Wrzesień 2006 Ja również jestem przekonany ,że były one ( R 71) fabrycznie przystosowane do wózka bocznego. Mialem 2 ramy i obie posiadały przykręcaną odkuwkę ( a były to na 100% oryginały ) z kulą do mocowania wózka. Ramy oczywiście mogły byc od R51... Ale skoro były takie same to wózek mógłbyć montowany i tu i tu.Co do podnoszonej kwestii małej ilości zdjęc z wozem, to wytłumaczenie wydaje się być bardzo prozaiczne. Po prostu R 71 było bardzo niewiele i stąd tak mało zdjęć. Nie podzielam też wczesniej wyrazanych -na tym forum- opini co do słabości ramy R51/71. W porównaniu do R 12 to po prostu gigant" !!! W R12 praktycznie wszystkie są popękane zarówno przy główce, jak i przy mocowaniu !!!W e-mce zdarza sie to sporadycznie i najczęsciej wynika ze złego dokręcenia silnika lub słabego dokręcenia wózka ( luzy na listkach) , tudzież jago złego ustawienia" ( zbieżność, ochylenie , itd.. )
soviet Napisano 10 Kwiecień 2007 Napisano 10 Kwiecień 2007 Witam Musz was wszystkich zmartwic tych znawcow i tych ktorzy sie nieznaj na bmw / m72 pierwsz model mki nie nadarmo uznawany byl przez wielu urzytkownikow kopia mki poniewaz 3/4 urzytych do niego czesci pochodzilo wlansie z Monachium.Zalanczam zdjecie mysle ze ludzie z tej strony niebede obrazeni ze urzylem tego zdjecia zeby udowodnic niewiedze .Z jednym sie zgodze ze nieda sie podrobic BMW czy to modelu 71 / 61 / czy wielu innych modeli z dolno zaworowym silnikiem ale zawsze mozna zlocy sobie tak starm mkie czyli mkie wyprodukowan do 43 r . Pozdrawiam i powdzenu w skladanu czy to Rosyjkich czy to Niemieckich pieknosci.
soviet Napisano 10 Kwiecień 2007 Napisano 10 Kwiecień 2007 a jeszcze jednym zapomnialem odnosnie tego przystosowania BMW to jedzena w zapszegu z tym jest tak sprawa ze to dolne trzymanie wozka ( w staszych mka przyrrecane na dwie sruby natomiast w nowszych przyspawywane) to w bmw-kach bylo to mocowane wraz ze dolna szpilka silnika , pomysl zaporzyczony ze starszego modelu r12 . Pozdrawiam
soviet Napisano 10 Kwiecień 2007 Napisano 10 Kwiecień 2007 Witam Musz was wszystkich zmartwic tych znawcow i tych ktorzy sie nieznaj na bmw / m72 pierwsz model mki nie nadarmo uznawany byl przez wielu urzytkownikow kopia mki poniewaz 3/4 urzytych do niego czesci pochodzilo wlansie z Monachium.Zalanczam zdjecie mysle ze ludzie z tej strony niebede obrazeni ze urzylem tego zdjecia zeby udowodnic niewiedze .Z jednym sie zgodze ze nieda sie podrobic BMW czy to modelu 71 / 61 / czy wielu innych modeli z dolno zaworowym silnikiem ale zawsze mozna zlocy sobie tak starm mkie czyli mkie wyprodukowan do 43 r . Pozdrawiam i powdzenu w skladanu czy to Rosyjkich czy to Niemieckich pieknosci.
okejos Napisano 11 Kwiecień 2007 Napisano 11 Kwiecień 2007 najfajniejsze jest to ze mój były motorek pokazany w linku przez Huk'a pojawił sie na fotografi w najnowszej monografi o motorach podczas II wojny y podpisem. orginalne BMW R 71
Sylwester/Fidest Napisano 11 Kwiecień 2007 Napisano 11 Kwiecień 2007 jaki sens robic z weterana z innego weterana ? to tak jak teraz shl m04 mozna na 98 przerobic :/ ehhh....
bambulu Napisano 12 Kwiecień 2007 Napisano 12 Kwiecień 2007 WitamKolego okejos" - piszesz, wiec przypuszczam, ze czytac tez potrafisz. We wspomnianym podpisie do zdjecia nie ma slowa orginalny". Poza tym kolejne zdania tego podpisu wyjsniaja, jaki to orginalny" jest ten R-71. Cytwanie wyrwanych fragmentow jest ewidentna manipulacja. Co do tematu tego watku - po co robic przerobki ??? M-72 to M-72 a BMW R-71 to BMW R-71. Kazdy motocykl ma swoja historie i tak powinno pozostac. Pozdrawiam
selgarf Napisano 17 Lipiec 2008 Napisano 17 Lipiec 2008 WitamNie wiem czy wątek sie dalej ciągnie ale co mi tam napisze co chce.Wszystko to pisza na temat przeróbek replik BMW R71 to prawda - jak ktoś ma kase i jest zdolny to przerobi STARĄ!! eme na bmw w 95% nigdy 100%. A co do oryginału to powiem tak nie chcąc uchodzić za chwalipiętę, ale posiadam takie códo jak BMW R71. Jestem gotów stwierdzić że to oryginał aczkolwiek zdekompletowany. Pozostawił mi go mój dziadek jeśli tak to można ująć, notabene którego nie znałem za dobrze bo jak zmarł miałem 4 lata (pod tym motocyklem zginął mój iedoszły" wójek jako młody chłopaiec). Ta tragedia rodzinna spowodowała zasypanie kilku motocykli jakie posiadał mój dziadek w ziemiance (takiej wiejskiej piwnicce) i dopiero pare lat temu trafiwszy na foto mojego taty siedzącego jako chłopiec na jednym z motocykli, dowiedziałem się o tych faktach. Przekonałem babcię aby wskazała mi miejsce i odkopałem kilka sztuk w tym BMW R 71. W ziemiance był jeszcze TIZ, STANDARD, Victoria, TRiumph oraz masa gratów. Zaczołem remonty od victori przez Triumpha az przyszedł czas na BMW. I Cóż sam motor był niekompletny brak cylundrów, kolanek, tłumików - wszystkie gumy sparciałe lakier dno lampka tylnia jak i i błotnik do niczego. Ale zabrałem się i robie. Cylindry kupiłem chińskie gaźniki tez bo oryginalnych sie nie uratuje (bo się zwólkanizowało alluminium i sa nierozkręcalne) jeszcze mnóstwo innych głupot powychodziło. Większośc sób RIEDE oraz Verbus nie do odratowania itp. W każdym raze skompymi finansami swymi odratowóje co się da. Się staram. Wogóle pozwoliłem sobie napisac ten tekst z uwagi na aspekt dotyczący wózka. mianowicie mój egz ma wózek na sztywnej stalowej ramie podobny do M72 ale ma taka rure (obejmę) nad kołem. Natomiast gondola jest konstrukcją ze stalowych delikatnych elemętów które obudowane sa drewnem. Oraz jest napis The Dusting. Nie wiem czy kosz to oryginał ale motor raczej tak. Posiada sygnatury oraz DOKUMENTY stwierdzające iż jest to BMW 600 z 1943 roku. JAk się dorobię aparatu zamieszczę fotki. Prosze ewentualnie pytać o szczegóły. GG1795918
RobertJanosik Napisano 31 Październik 2013 Napisano 31 Październik 2013 Witam SerdecznieOdkurzę nieco temat emek oraz bmw-ek.Chodzi mi pomysł zmiany motocykla na bardziej historyczny.Oczywiście myślę tu o m-72 i ewentualnej stylizacji na bmw.Choć czytają wpisy Wasze trochę się z tym zgadzam. Historycznie warto utrzymać motocykl pod tym samym azwiskiem"- mam tu na myśli markę. Ale z drugiej strony BMW kosztuje oj kosztuj.Jak dla mnie jeździć po terenie i ujeżdżać BMW, które nie mało kosztuje to tak serduszko boli.A gdy widzę na rekonstrukcji Sokoła 1000, którego sztuk w Polsce koło 23 to już w ogóle serce mi się kraje.M-72 na allegro jest więcej niż BMW, a po drugie jest tańszą alternatywą na teren. Wiadomo w hobby trzeba liczyć się z kosztami, ale mi osobiście stylizacja m72 na bmw aby po szarżować w rekonstrukcji jak najbardziej pasuje...To jest moja opinia rzecz jasna przy czym szanuje wypowiedzi innych, no bo każdy gdzieś tam myśli trochę inaczej...Pozdrawiam :)
kubulek Napisano 31 Październik 2013 Napisano 31 Październik 2013 Masz tu stronkę z częściami do pseudo BMW.http://www.changjiang750sidecar.com/tags-&-plates-001.html#1
HD1940 Napisano 1 Listopad 2013 Napisano 1 Listopad 2013 u masz kompendium wiedzy o BMW R71 http://histor.ws/bmwr71/
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.