acer Napisano 14 Czerwiec 2006 Napisano 14 Czerwiec 2006 Modeli WSK było kilka, najpopularniejszy MO6B3 jak pamiętam,Prostota konstrukcji i brak zapłonu bateryjnego wykluczał jazdy do tyłu, chyba że ktoś przy składaniu skrzyni biegów się pomylił z trybami. Motocykl zapalał bez akumulatora i było światło z prądnicy. Oczywiście nie stałe, w zależności od obrotów i dawanego prądu, ale było i można było wracać bez akumulatora. Sarna to chyba wersja a la cross.Eh było. Teraz nic nie produkujemy a szkoda.
amsel44 Napisano 14 Czerwiec 2006 Autor Napisano 14 Czerwiec 2006 Acer , co chcesz od junkersa" to fajny sprzet.jedyna wada to iskrownik (no moze jeszcze pradnica), jesli motocykl jest w dobrych rekach (czytaj dbajacych)to dostarczy pozytywnych wrazen. ostatnio uciekl" mi taki za 600-zl ,byl kompletny(prawie, bo mial przerobiony przod-inne zawieszenie) i sprawny ,szkoda.amsel44.ps.panowie piszcie tez cos o znanych wam motywach czolgowych.
Indian Chief Napisano 14 Czerwiec 2006 Napisano 14 Czerwiec 2006 OK.Robotnik rolny posługując się terminologią przedwojenną opowiedział mi że jak pływał kajakiem po stawach w Siedlcach to wiosłem stukał w wierze JS, bo niby tam dwa zepchneli jak ich szkopy naszatkowały w zasadzce na grobli.Ale zdrowo myśląc to stawy o ile tam są to pewnie powojenne a co do ruskich tankistów to nie wierze żeby wię po grobli miedzy stawami ciężkim sprzętem pchali. Ale kto wie, toż to chyba teren walk jakiegoś Korpusu zmechanizowanego Gwardii z SS :0 Co dziwne nie twierdził że to Tygys a hamulec wylotowy ma.P.S.: Acer, a nie macie wolnych etatów tam u was w leśnictwie dla wykształconych, młodych, zdolnych? Tak sobie myśle, że dobra posada, czasu wolnego to masz od groma zupełie jak ja :).No ale te lasy...
acer Napisano 14 Czerwiec 2006 Napisano 14 Czerwiec 2006 Chyba żartujesz Indian, dziś akurat dyżuruję w swoim domu i waruje pod telefonem. Owszem lasy są otwarte na młodych zdolnych. Tylko trzeba przynieść dyplom średniej szkoły leśnej, lub dyplom jednego z wydziałów leśnych, zdać egzamin wstępny na odbycie stażu zawodowego, odbyć roczny staż, zdać egzamin wewnętrzny w Nadleśnictwie, i potem egzamin państwowy. I tylko tyle i możesz pracować w lasach.Ps. nie obawiaj się, Lasy urzymują się same i utrzymują budżet państwa, nikt do nich nie dokłada. Chyba że płaci karę za naruszenie przepisów.
MAJKI Napisano 14 Czerwiec 2006 Napisano 14 Czerwiec 2006 a ja mam 11 wuesek.i bedę miał więcej.Pozdrawiam
amsel44 Napisano 15 Czerwiec 2006 Autor Napisano 15 Czerwiec 2006 eee ,MAJKI ja mam z 2 TONY motocykli uzbieranych przez kilkanascie lat. znam natomiast kilku gosci z jeszcze wiekszymi zbiorami .wiec te twoje i moje klamoty" to pikus"pozdro. amsel44ps.ostatnio pod sroda sl. dostalem w prezencie jakas dziwna shl-ke z takim pokracznym przednim zawieszeniem , chyba to jest wahacz wleczony.(?)musze ja zabrac bo wyjedzie jeszcze na zlom.
Indian Chief Napisano 15 Czerwiec 2006 Napisano 15 Czerwiec 2006 Chyba wachacz pchany? Jeżeli chodzi o SHL no może być jeszcze z trapezem- ale to byłby rarytas.Nie pamiętam jak wyglądało zawieszenie w Gazeli a to przecież też SHL
acer Napisano 15 Czerwiec 2006 Napisano 15 Czerwiec 2006 podobnym rarytasem są WSK na podwójnej ramie. Dwuramówki" jak się je nazywało. Normalnie WSK, miał ramę pojedyńczą.Ktos miał SHL z silnikiem 150 cm3 ?
kutno Napisano 15 Czerwiec 2006 Napisano 15 Czerwiec 2006 ehehe ...Mój dziadek opowiadał mi kiedyś że jeden z wujków miał słabość do motocykli .. czego on tam nie miał ... ze 3 Sokoły ... jedną Bejce ... i podobno ..pewnego pięknego dnia ... wykopał dół i zakopał ... nigdy mnie motocykle nie pociągały ... i nie wnikałem w to czy to prawda czy nie ... teraz chyba już troszkę za późńo ... Pzdr
amsel44 Napisano 15 Czerwiec 2006 Autor Napisano 15 Czerwiec 2006 Indian, pewnie masz racje ze wachacz pchany , ja kiedys to mijalem szerokim lukiem nasze wyroby ,ostatnio jednak sie przeprosilem" hehehe. shl na trapezie mialem ,niestety kolega trul d..pe" tak z 3-y lata i dokonalem wymiany + doplacilem za ojala enfilda" 350cm.mialem nadzieje ze znajde jeszcze motorek niestety ...nie. Kutno chlopie , biegaj i kop bo cos moze jeszcze sie ostalo ,ja kilkakrotnie mialem (wykopane) kawalki motocykli i rowerow(zabezpieczone papa) ,niestety byly w fatalnym stanie.a panonia to jest okropny zlom" i pali 10 l. ale jak znajde to kupie.pozdro.amsel44ps. piszta ludziska o tych tigrach !!.
Indian Chief Napisano 16 Czerwiec 2006 Napisano 16 Czerwiec 2006 Pannonia.... z kumplami wspólnymi siłami zakupiliśmy ich po wioskach 5 sztuk, najgorsze ze tylko dwie z kołami. A i do jednej oryginalny wózek Duna. Owszem z orginalnym gaznikiem paliła z 8l ale z gaźnikiem od CZ 175 już w okolicach 5l. Ale za to co sie nie wlało to przepalała. Nie tak jak MZ. Przpalony olej jako Mixol, kuchenny z braku laku, poaliwo zmieszane z dieslem jak jakaś baba sie zapomniała, skopcił wszystko łącznie z efektami specjalnymi jak z filmów wojennych. Jakoś tak kumpel który miał do niej zdrowie kasy nigdy nie mial. Ale za to kupował lepsze paliwo bo tańsze. Kolejny polski absurd. Wszyscy jeździliśmy na uskim" bo tanie i nikt chrzcić go nie próbował po różnych orlenach :)Ech to były czasy.A wracając do Tigrów :)Kiedys dostaliśmy cynk że koleś ma strzelbe z jakiegoś panzera- oczywiście ze z Tigra. Była to kompletna armata przeciwlotnicza prod. byłego ZSRR ściągnieta przez chłopa pod ciężkim ogniem z... pobliskiego pasa taktycznego.
amsel44 Napisano 17 Czerwiec 2006 Autor Napisano 17 Czerwiec 2006 Witaj Indian , twoja ksywka" to przypadek czy milosc ?.jak zrobie skan to wstawie fote indora" 750 z resorem jakiego niestety sprzedalem, do orginala brakowalo mi po ok. 2-u latach tylko licznika firmy korbin . mialem jeszcze kilka 500-tek ale to odlegle czasy i niestety brak aparatu uniemozliwil robienie zdjec ( tak z 20-cia wstacz). a wtemacie igra",legendarne bieszczady >A CO TY SIE TAK K...RWA PODNIECASZ PRZECIEZ TEGO TUTAJ JEST PELNO" padlo z ust zlomiarza" ktory sprzedawal mi czesci motocyklowe ,dzieki niemu (mial stara i jezdzil skupoujac zlom)trafilem mase gratow .o pozdrawiam Tomka >jak to czyta !pozdro.amsel44
militarnik Napisano 17 Czerwiec 2006 Napisano 17 Czerwiec 2006 owego czasu pewien facet afiszował się po wsi że wie gdzie jest czołg. Powiedział, że za flaszke powie. Postawiłem mu flache no to koleś zabrał mnie nad stary kamieniołom. ,,W tym tunelu stał czołg i strzelał w dół. Polecioł haj pocisk pier**** w ściane i czołg przygnietło. Par sie haj blacha ze ściany sterczy. Co do blachy to rzeczywiście sterczała...
Piorek Napisano 18 Czerwiec 2006 Napisano 18 Czerwiec 2006 Acer, SHLki z silnikiem 150 cm3 nie posiadam ale WSK 150 to tak :) Ma numer seryjny z koncowki produkcji.O ile dobrze pamietam silnik ten mial skopana komore spalania dlatego szybko wypadla z produkcji.Bardzo lubie motocykle WSK, moja stajnia" to:- 125 ccm typu Czarna Wdowa" rocznik 1975 z przebiegiem 1619 km.z czego sam zrobilem 400 km :D (patrz foto zrobione wczoraj, chmura dymu swiadczy o jej dobrej kondycji i milosci jaka pala do mieszanki Pb95 i oleju Lux10)- 150 ccm w stanie rozkladu, rocznik 1960- 175 ccm Kobuz" sprawna, zarejestrowana ale cierpiaca na braki akumulatora.I jeszcze dwie zmoty" mojej konstrukcji jedna z silnikim Osy 175 i chyba pomotana WSK 125...Tyle w temacie czolgowym;)
acer Napisano 18 Czerwiec 2006 Napisano 18 Czerwiec 2006 Eh sentymenty, miałem prawie identyczną, ten sam typ baku.1972 rocznik. Miałem odszykowaną, po kapitalnym remoncie silnik, nowy wał,/stary pękł przy końcówce i musiałem rozwiercać śrubę w deklu/tłok, pierścionki, kolanko przy cylindrze, zębatkę.....I ukradli......Swego czasu miałem kłopoty z nakrętką odstojnika przy kraniku, ebonitowa pękła i ciężką znaleźć było podobną.Ale wszedł klej poxipol i było po sprawie. Zmieniłem też tylny bęben hamulcowy, oryginalny pękł jak jeździłem zimą, motocykl gasł i stawał w poprzek.Ostatnie serie WSK Świdnik /taka była moja/ i Mielec /spłaszczony typ baku - pezetelki/ miały przednie amortyzatory od Simsona jak pamiętam. Moc co prawda niewielka 7,3 km ale dawała zdecydowaną przewagę w jeździe na śliskiej błotnistej drodze nad MZ i Javą, w WSK przełączenie z 3 na 2 i ciągnęło się, w tamtych motocyklach ryzykowało się za dużymi obrotami i wywróceniem.Eh szkoda polskiej motoryzacji. Dobra konstrukcja i padło.
acer Napisano 18 Czerwiec 2006 Napisano 18 Czerwiec 2006 Ty w swojej masz inne wygięte rączki sprzęgła i hamulca, w mojej był starszy typ prawie płaskie, takie eleganckie, chromowane.....Kluczyk oryginalny nosił znak opla na grzbiecie.Nigdy tego nie wyjaśniłem.
acer Napisano 18 Czerwiec 2006 Napisano 18 Czerwiec 2006 Paliwo - dawna U 95 i Mixol.Świece Iskry 75 albo 80. Ostanią miałem Boscha.
Boruta Napisano 19 Czerwiec 2006 Napisano 19 Czerwiec 2006 Z WSK-ą miałem jeszcze ten problem, że jeździła, jak naładowałem akumulator, ale rzecz dziwna, następnego dnia akumulator był padnięty (może to wina tego prostownika selenowego), może kiedyś wstawię fotkę swoich gratów.Pozdrawiam
acer Napisano 19 Czerwiec 2006 Napisano 19 Czerwiec 2006 Miałeś z zapłonem bateryjnym ?125 cm wcale nie potrzebowała akumulatora.
jaca2003 Napisano 19 Czerwiec 2006 Napisano 19 Czerwiec 2006 A kto miał Wicherka z rozrusznikiem?(tzn dla niewtajemniczonych wicher to silnik)Pozdrawiam
jaca2003 Napisano 19 Czerwiec 2006 Napisano 19 Czerwiec 2006 kużwa przeca to był WIATR nie wicher.Pozdrawiam
Piorek Napisano 19 Czerwiec 2006 Napisano 19 Czerwiec 2006 WSK 125 ma akumulator do sygnalu, swiatel pozycyjnych i chyba stopu, musial bym sprawdzic.Acer do sprzetow tego typu lej olej LUX 10, zostawia grubszy film na gladzi a opowiesci ze robi sie nagar i swiece zarzuca sa to bzdury! Sam leje mieszanki 1:15 i smigam az milo :)Jaca miales ta zmote? Bo wydaje mi sie ze w Wichrach bylo tylko przewidziane miejsce na rozrusznik...Cholera robi sie nam klan milosnikow wlesek a ja cale papierzyska o tej zacnej marce mam u rodzicow ;/
acer Napisano 19 Czerwiec 2006 Napisano 19 Czerwiec 2006 Dokładnie Piorek.Używałem Mixol, bo to było popularne w moich stronach.Czarne wdowy to było, to, podstawowy sprzęt leśniczego moich stron aż do połowy lat 90'.Mostkowała ci czasem świeca ?
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.