Skocz do zawartości

BMW R51


ArekBMW

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Temat dość juz chyba oklepany, bo większości poszukiwaczy już się z pewnością kiedys coś obiło o uszy o wykopanym motocyklu na Mierzeji...
Jestem posiadaczem tego motocykla, niedawno pisałem o nim przy okazji wątku -Jak wyciągnąć BMW z wózkiem z jeziora"
( www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=256514 )
Napisałem tam,że zamierzam odrestaurować go w wersji cywilnej...i tak się też po części już stało, ponieważ pomalowałem go na czarno -typowo dla cywilnego BMW (o powodach mojej decyzji pisałem w ww. wątku).
Jednak,jak powszechnie wiadomo...człowiek nie krowa i zdanie zmienić może....po konsultacjach z kolegami- między innymi ze znalazcą tego motocykla kolegą R51, postanowiłem odrestaurować go w malowaniu wojskowym -żandarmerii polowej-takim w jakim był odnaleziony.Chciałbym umieszczać w tym wątku bieżące informacje dot. restauracji tego BMW.
Mam też prośbę o pomoc do forumowiczów o dostarczenie mozliwie najwięcej informacji na temat przynależności wojskowej tego motocykla.
  • Odpowiedzi 51
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano

Na przednim błotnkiu i na zasobnikach były umieszczone napisy:
Feldgend-Abt. 581 1.kp
Tablicy rejestracyjnej nie udało mi się 100% rozszyfrować
napewno jest: WH-294?13 -w miejscu znaku zapytania najprawdopodobniej jest 2 (ale może też być 3 lub 8).

Na stronie: http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Gliederungen/Ordnungstruppen/FG.htm
dostępne są następujące informacje:



Feldgendarmerie-Abt. 581
Aufgestellt 2.8.1939, WK XI im Armeepaket „L“ mit Hilfe der Ordnungspolizei zu 3 Kpen. 1. 11. 1941 Aufstellung einer Kosaken-Abteilung mit Stab und 3 Schwadronen. 5.8.1942 Tle Verkehrs-Reg.Btl 757 als 4. Kp eingegliedert, schon am 22. 9. 1942 wurde diese Kompanie an die Feldgendarmie-Ers.Abt. abgegeben.
9.10.1942 Übernahme von 3 Sicherheits-Hundertschaften (landeseigenene Schützenkompanien) als 4. – 6. (Ost-) Kp.
2.4.1943 bildeten die Kosakenschwadronen die Ost-Reiter-Abt. 580, die 4. –6. (später auch 7.) Ost-Kp stellten am 12.9.1943 das OstBtl 649 auf.
Einsatz: Korück 580 (4. Armee unterstellt) Polen, Frankreich;
1941 Korück 580 (2. Armee) Mittelrußland, Kriegsende in Ostpreußen"

Tyle jak narazie udało nam się ustalić, może ktoś wie coś więcej na ten temat.
Co do cywilnych-przedwojennych losów motocykla, to mam pełną informacje z archiwum fabryki BMW, także losy przedwojenne są już w pełni znane, pozostają te wojenne...

Napisano
Tę dyktę chyba widziałem na Allegro. Kupiłeś czy sprzedałeś? Jak masz więcej takich wykopków to pochwal się fotkami...
Napisano
Miłe to DKW, nareszcie ktoś, kto wykopał coś podobnego. Pozdrawiam i życzę kolejnych owocnych trafień.
Pozdrawiam
Napisano
mis - to nie jest watek do chwalenia sie - chcesz sie chwalic, zaloz swoj osobny
nie poro ArekBMW zakladal ten watek, zeby mu syf w nim robic

ArekBMW - odnosnie zmiany decyzji - to ja pochwalam w 100%, tez bylem za tym, zeby ten motocykl odrestaurowac w wersji wojskowej. tak wlasnie zakonczyl swoj los w leju po bombie ;) no i takim powinien byc teraz ogladany.
jedna prosba - tylko pierwsze zdjecie weszlo w rozmiarach pozwalajacych na jego ogladanie. reszta jest strasznie mala. moze da rade to naprawic?
Napisano
Jak rany, Arek wytrąciłeś oręże wszystkim, którzy mieli mi za złe, że to Tobie się ten motocykl dostał. Podstawowym zarzutem było, że nie odrestaurowane będzie ciekawe wojskowe malowanie, rzadko spotykane na motocyklach (częściej na pojazdach pancernych) a R51 z takim malowaniem to już chyba unikat. Mym skromnym zdaniem dzięki takiemu malowaniu maszynka owa wyróżniać się będzie spośród innych R51. Jeszcze bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że dobrze zrobiłem odstępując ten motor Tobie, nie zaś jakiemuś handlarzowi, który sprzedał by go w częściach i po jakimś czasie nikt nie pamiętał by o R51 z Mierzei.
Pozdrawiam
Napisano

Rzeczywiście powyższe zdjęcia jakoś nie dają sie powiększyć, mam nadzieję,że teraz już będzie ok.
Fotki te wrzuciłem juz wcześniej na forum, przy innej okazji ale w związku z tym ,że jest osobny wątek to pozwolę sobie na małą powtórkę z rozrywki...

Napisano

Jeszcze raz zbiornik...i lecąca na nim gąska..
Co ciekawe, to jak widać nikt się zbytnio precyzją malowania nie przejmował i dlatego np. gąska leci" sobie przez znaczek BMW a pas malowania Rotbraun przechodzi sobie spokojnie przez gumę na zbiorniku...widocznie nie było czasu żeby odkręcić te elementy przed malowaniem (gdzie ta słynna niemiecka precyzja..?? chyba uleciała gdzieś wraz z sukcesami na froncie...)Motocykl pomalowany był praktycznie cały w plamy maskujące, nie oszczędzono nawet silnika i skrzyni biegów!! Na tym zdjęciu słabo to widać, ponieważ całe aluminum mocno się utleniło i powstały białe wykwity ale w miejscach lepiej zachowanych widać było także plamy maskujące... Najprawdopodobniej cała ceremonia malowania odbyła sie bardzo szybko- na zasadzie -tak jak stoi tak go pistoletem po całości....
A pod wojennym" malowaniem wiadać całkiem dobrze zachowane cywilne malowanie fabryczne...czyli na czarno i białe szparunki.

Napisano

Na tym zdjęciu prezentuje się nam silniczek i skrzynia biegów.Na skrzyni biegów-szczególnie przy pomocniczej dźwigience ręcznej, widać to o czym wcześniej wspominałem- czyli kamuflaż na jednostce napędowej. Niestety aluminiowe kartery po wyczyszczeniu nie nadawały się już do niczego...jednak wszystkie części wewnętrzne zachowały się w doskonałym stanie.Udało mi się kupić oryginalne kartery do R51..także te elementy będą niestety nie od tego egzemplarza..ale jak najbardziej oryginalne od tego modelu.Ja sobie wymyśliłem,że nie będę malował karterów, zostawię je wyszkiełkowane a reszta motocykla będzie w kamuflażu. Postanowlem tak ,chociażby z czystych technicznych powodów.Boję się,że podczas eksploatacji farba by sie poprostu łuszczyła na skutek wysokich temperatur.

Napisano

a tak wyglądało po 9 latach -bo tyle lat szukałem do etgo częsci -tutaj ma jeszcze nie oryginalną lampe z uchytem-więc wiem ile cię czeka pracy-masz jeden plus -masz wszysko w kupie i dojście teraz do dokumętacji ja za swoich czasów miałem do dyspozycji klegów i swój nos nie miałem dościa do zadnej domumentacji pozdro i zyczę powodzenia moze sie gdzieś na zlocie spikniemy pozdro

Napisano
satron1200 suwaki udało mi się rozebrać ale niestety to co było aluminiowe....to tylko pamiątkowo na kominku można sobie postawić...reszta ok.
Napisano
strazakwaffe no pieknie Ci to wyszło...Jestem pod wielkim wrażeniem. U nas w Toruniu jeden koleżka ma R2 zrobioną praktycznie perfekcyjnie...facet nawet każdą nakrętkę kadmował,żeby nie rdzewiało...poprostu cukiereczek...ale zrobił na niej może 10 kilomertów....i stwierdził,że jeżdżenie go nie bawi....no i ma ekskluzywny mebel..a szkoda, ja go cały czas namawiam na jakieś wyjazdy, może w tym sezonie się uda. A swoją drogą to też mam nadzieję,że spotkamy się na jakims zlocie i przy jakims stosownym trunku wymienimy motocyklowe doświadczenia.... Pozdrawiam

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie