Skocz do zawartości
@ndrew

Fotki z albumu dziadka

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w tytule
Prośba do ekspertów-wiem że dziadek służył w artylerii(gdzies koło W-wy) a jego brat w łącznosci(Zgierz).

Mam pytanie czy ktoś rozpoznaje dokładniej miejsca na fotkach, może budynki lub znajoma okolica coś podpowiedzą.
może te budynki koszarowe istnieją do dzisiaj...

Pzdr.
@ndrew

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1
jakieś ćwiczenia p-chemiczne? Ciekawe kobmbinezony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdjęcie były wykonywane w różnych miejscach i to nie ulega wątpliwości. Choćby z tego względu że są po dwóch osobach.

Fotka 1 to jak dla mnie nie jest wosjkowa. Stawiał bym na LOPP. Sami cywili, a z mudnurowych tylko policjant. Gdyby miało być to wojskowe to musiała by to być Główna Szkoła Gazowa, lub Zamek Ujazdowski. Jeśli chodzi o szkołę gazową znam ze zdjęć tylko główne wejście - tutaj takiego nie widać. Być może ktoś wie więcej. Zamek Ujazdowski? Znam tylko widoki ogólne. Niech ludzie z Warszawy się wypowiedzą.

Fotki 2-6 zidentyfikować będzie cieżko bo brak jest jakiejś budowli do zaczepienia się". Jednak wiemy z fotki 7-8 że DOK VII to Poznań. Więc należało by założyć, że może to być poligon na terenie tego DOK. Ale nie przyjmował bym tego za pewnik.

Fotka 7-8 Czy wiesz w którym mniej więcej roku wykonano zdjęcia?

Fotka 18 Na zdjęciu widzę oznaki szkół podchorążych rezerwy. Jeśli faktycznie służył w Zegrzu, to zapewne chodzi o Szkołę Podchorążych Rezerwy Łączności(1922-1939), lub któryś z kursów przeszkolenia oficerów rezerwy wojsk łączności(prowadzone od 1928)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fot1-raczej tak.

...Jednak wiemy z fotki 7-8 że DOK VII to Poznań..."

Kurcze to mi trochę namieszałes.Jeżeli chodzi o artylerie to wiem że w Poznaniu nikt nic nie robił tylko gdzieś koło Warszawy(?) ale fotki nie są podpisane a z ludzką pamięcia wiadomo jak jest ;) tym bardziej jak ktoś nie siedzi w temacie.Poczekamy to moze

...Fotka 7-8 Czy wiesz w którym mniej więcej roku wykonano zdjęcia?..."
Dowiedziałem się że w rachube wchodzą lata 1928-32

...Fotka 18 Na zdjęciu widzę oznaki szkół podchorążych rezerwy. Jeśli faktycznie służył w Zegrzu, to zapewne chodzi o Szkołę Podchorążych Rezerwy Łączności(1922-1939), lub któryś z kursów przeszkolenia oficerów rezerwy wojsk łączności(prowadzone od 1928)..."
Tak raczej na pewno Zegrze,potem w albumie pojawiają sie jeszcze inne z tej miejscowości.

Pozdrawiam i dziękuje za komentarz
@ndrew

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli chodzi o zdjęcie 7-8 to raczej trudno mieć wątpliwości. Na tablicy wyraźnie stoi DOK VII". Okres by się zgadzał. W tym czasie w różnych OK były organizowane Szkoły Podchorążych Rezerwy Artylerii Okręgu Korpusu. Nie potrafię powiedzieć na chwilę obecną czy tylko w niektórych, czy we wszystkich. Napewno M-i może coś dopowiedzieć. W każdym razie na moje oko zdjęcie zostało wykonane na kursie takiej właśnie szkoły.

Być może ktoś z Poznania rozpozna koszary i rozwieje wątpliwości co do lokalizacji.

A tak na marginesie, to jeśli chodzi o szkolenie artylerzystów koło Warszawy, to zapewne chodziło Ci o Mazowiecką Szkołę Podchorążych Rezerwy Artylerii. Tylko, że ona działała od końca 1937 roku. W tym okresie o którym mówisz w Ostrowii-Komorowie była Szkoła Podchorążych Rezerwy Artylerii OK Nr1 takiego typu, jak ta o której pisałem wcześniej.
Natomiast główny ośrodek szkolenia rezerwy artylerii w okresie II RP to Wołyńska Szkoła Podchorążych Rezerwy Artylerii we Włodzimierzu Wołyńskim. Szkolnictwo zawodowe było skupione w Toruniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapomniałem napisać, że Mazowiecka Szkoła Podchorążych Rezerwy Artylerii funkcjonowała w Zambrowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hehe szkoda ze te fotki łączności nie do puszczenia:( chociaż jedna:)taka mi w oko wpadła:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×

Powiadomienie o plikach cookie