Skocz do zawartości
  • 0

pancerne ogniwo

majstergrzech

Pytanie

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów
Ostatnio wykopałem takie oto ogniwo,nie znam się na sprzęcie pancernym ale chętnie bym się dowiedział od jakiego pojazdu pochodzi.
Pozdrawiam
majster

19 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Oto ogniwo z drugiej strony (jezdnej). Sprawdziłem wymiar: ma szerokość 30 cm i długość 15 cm.
Mam nadzieję, zę to coś pomoże i rozwiążecie zagadkę.
Darz dół
Grzech

Napisano
Hmm.. znalazłem taką stronę z wzorami gąsiennic http://www.panzer-modell.de/pe/friul/friul.htm Strona wprawdzie dla modelarzy ale merytorycznie zdaje się być poprawna (przy okazji niezły przewodnik do oznaczania ogniw). Ogniwo T-70 różni się tam trochę. W każdym bądź razie zgadzamy się co do tego, że to od II wojennego, radzieckiego lekkiego czołgu. Moja też jest niechlujnie wykonana :) Pozdr.
Napisano

Witam.
Ogniwo SU-76,T-70 (kiedyś już było na forum).Wymiary i zarys zewn. ten sam,ale reszta już inna.
Pzdr.Jarek

Napisano
Witam
Dzięki za zainteresowanie i burzę mózgów :)). Czyli mamy do czynienia z sowieckim wynalazkiem. Prawdopodobnie wygląd szczegółowy zależał od producenta. Jęsli byście wpadli na jakis trop napiszcie.
Pozdrawiam
Grzech
Napisano

Moim zdaniem trafił Jotes... Tak na marginesie, ogniwa do Pz wykonywane były z dużą dokładnością. Pierwsze, co pomyślałem jak zobaczyłem te fotki, to to że wykonali je sowieci... paskudna odlewka".

Ps.
Fotka przedstawia T 70.

Pozdrawka

Napisano
Reszta inna tzn. co? Wg mnie te ogniwa są identyczne. Jedyna różnica, to otwory w skrzydełkach". Domyślam się, że służyły do przykręcania ostróg" zimowych, więc wystarczyło, że jedynie część ogniw miała takie otwory.

Pzdr,

jotes
Napisano

Witam wszystkich forumowiczów
Ostatnio wykopałem takie oto ogniwo,nie znam się na sprzęcie pancernym ale chętnie bym się dowiedział od jakiego pojazdu pochodzi.
Pozdrawiam
majster

Napisano