grba Napisano 18 Luty 2007 Napisano 18 Luty 2007 W czasie wojny z Japonia narodził się pierwszy rosyjski wóz pancerny. Jego projekt przygotował służący w armii czynnej podesauł Sybirskiego Korpusu Kozackiego książę M. A. Nakaszidze. Projekt zatwierdził osobiście dowódca Armii Mandżurskiej wielki książę Mikołaj Mikołajewicz.
Atos Napisano 18 Luty 2007 Napisano 18 Luty 2007 Zdj.2Petrograd 1914, samochod pancerny Mannesmann-Mulag, obok widac jedez tych dwuch uzbrojonych, ale nieopancerzonych ciezarowek, o ktorych wspomina kol. 'Mi.Der'
Atos Napisano 18 Luty 2007 Napisano 18 Luty 2007 Zdj.3Petrograd 1914, Mannesmann-Mulag zasloniety pozujacymi zolnierzami, z prawej widac te dwa samochody ciezarowe, ciekawostka jest, ze nie posiadaly kabiny dla kierowcy, przynajmniej stalej.('grba', czy ta Twoja wzmianka o tym pierwszym sam. panc. to odnosi sie do tego SZARRON" z 1906 roku? bo tak by wynikalo, ze to byl ten pierwszy ich sam. panc.)Atos
Atos Napisano 18 Luty 2007 Napisano 18 Luty 2007 Zdj.4Jak widac ze djecia to Mannesmann-Mulag zakonczyl swoj zywot w niemczech, tu na zdjeciu to: Berlin 1919Atos
kopijnik2 Napisano 18 Luty 2007 Napisano 18 Luty 2007 Przekazany prze ze mnie pułkownikowi DobroXXX sformowania awtomobilnuju puliemiotnuju batiereju" baterii samochodów pancernych ... Generał podpispewnie jest to Adnotacja do innego dokumentu
Atos Napisano 18 Luty 2007 Napisano 18 Luty 2007 'kopijnik2' - dziekuje za przetlumaczenieZdj.6Tu niemiecki samochod pancerny zdobyty w 1914, wyglada na pojazd szynowy i to calkiem nowy, a jako ze byl na tor 1435mm jest tu zaladowany na wagon szerokotorowy (1524mm). Miejsce zdobycia jest mi nie znane.Atos
grba Napisano 18 Luty 2007 Napisano 18 Luty 2007 Niestety ministerstwo wojny sceptycznie odnosiło się do możliwości rosyjskiego przemysłu i zamówiło sprzęt we francuskiej firmie „Charon, Girardo et Voigt”, która miała już doświadczenia w budowie samochodów opancerzonych. Do końca roku został dostarczony do Rosji samochód opancerzony, który przeszedł badania na trasie Petersburg-Oranienburg-Wienki, oraz został przestrzelany w Oranienburskiej Oficerskiej Strzeleckiej Szkole. Dziennik „Niwa” w pierwszych doniesieniach informował o „opancerzonym automobilu księcia Nakaszydze”, który na manewrach pokazał „niewątpliwą ważną rolę jaką ta ruchoma twierdza może odegrać w czasie wojny”. Po pierwszych doświadczeniach zapadła decyzja o zamówieniu kolejnych dziesięciu maszyn dla „dalszego badania ich wojskowego zastosowania”.W 1906 „Charon” wysłał do Rosji następna partię trzech wozów pancernych, ale do miejsca dostawy dotarł tylko jeden, pozostałe „zaginęły” na terytorium Niemiec by później pojawić się na manewrach armii niemieckiej.
Atos Napisano 18 Luty 2007 Napisano 18 Luty 2007 Na zakonczenie zalaczam armate 76mm, uzywana w samochodach pancernych Garford" , ktore to auto przedstawil wczesniej 'JoncaA'.Wsrod wielu zdj. ros. samochodow pancernych I w.s., ktore tu mam jest jeszcze ten z oddz. szkoleniowego z 1914 roku ale nie wiem czy byl zwiazany z tym pulkiem.Zrodlo zdjec i rysunkow:Broneawtomomobili russkoj Armii 1906-1917"pzdrAtos
Atos Napisano 18 Luty 2007 Napisano 18 Luty 2007 'grba'!dziekuje za ta informacje, jezeli sobie zyczysz (-cie)to przygotuje zdjecia i rysunek tego pojazdu.pzdrAtos
grba Napisano 18 Luty 2007 Napisano 18 Luty 2007 Terminy realizacji dostaw i mimowolna perspektywa wyposażania na swój rachunek potencjalnego przeciwnika w tajną technikę wojenną, spowodowały, że przed rosyjskim dowództwem stanęła kwestia budowy samochodów pancernych w Rosji. Kierowca cara inż. Adolf Kegresse zaproponował, a wielki książę Michał zadecydował o wyborze zakładów „Lessnera”. Wojskowi nie byli zadowoleni z takiego wyboru, bo do tej pory „Lessner” (Леснер) realizował zamówienia marynarki wojennej, a nigdy armii, ale wśród licznych kandydatów tylko ten gwarantował sukces. Zamówienie złożone we francuskiej firmie zostało anulowane, nowe złożone u „Lessnera”. Do końca następnego roku „Lessner” wyprodukował pięć pierwszych samochodów opancerzonych, a w 1908 r. zrealizował zamówienie wojska na pojazdy opancerzone Nakaszydze.Wiosną 1910 r. Rada Wojenna podjęła decyzję o sformowaniu przy batalionach kolejowych pułków samochodowych, a 16 maja (29 wg. nowego stylu) rozpoczęto tworzenie szkolnego pułku samochodowego – samochodowego centrum badawczego, testowego i szkoleniowego. Oprócz szkolenia kierowców i dowódców jednostek samochodowych, centrum miało zbierać informacje o nowinkach z tej dziedziny, badać i przygotowywać maszyny, przyjmować zakupione przez armię samochody.
grba Napisano 18 Luty 2007 Napisano 18 Luty 2007 Dowódcą pułku został kapitan Piotr Iwanowicz Sekrietew. Swoją pracę rozpoczął od zapoznania się z rodzimymi fabrykami samochodowymi, który następnie raportował, że РБВЗ (RBWZ Rosyjskie-Bałtyckie Zakłady Wagonowe) „wszystkie części mogą wykonać w kraju, za wyjątkiem manometru, chłodnicy i iskrownika”; ocenił ich możliwości produkcyjne na 300 samochodów rocznie oraz polecił ich produkcję armii.
Atos Napisano 19 Luty 2007 Napisano 19 Luty 2007 Witam!Do tak dobrej info naleza sie zdj., niestety „Lessnera” nie mam, ale Charron" i ten Berlie" z oddzialu szkoleniowego.Tu zdj.Charron'a"
Atos Napisano 19 Luty 2007 Napisano 19 Luty 2007 a tu na zblizeniu ckm zamontowany na Berlie"pzdrAtos
grba Napisano 20 Luty 2007 Napisano 20 Luty 2007 Berliet Kontrakt na nieszczęsne autobusy dla Polski uratował markę, ale na krótko, w 1980 ostatecznie została połknięta przez Renault
Forteca Napisano 20 Luty 2007 Autor Napisano 20 Luty 2007 Zdjątka chyba w większoszci pochodzą z jednej książeczki, którą w międzyczasie nabyłem.Panzergrześ - od którego masz koło Berlieta, Mansemana czy Russo-Bałta ?
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.