Skocz do zawartości

Rosyjska broń pancerna - luty 1915


Forteca

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
W czasie wojny z Japonia narodził się pierwszy rosyjski wóz pancerny. Jego projekt przygotował służący w armii czynnej podesauł Sybirskiego Korpusu Kozackiego książę M. A. Nakaszidze. Projekt zatwierdził osobiście dowódca Armii Mandżurskiej wielki książę Mikołaj Mikołajewicz.
Napisano

Zdj.2

Petrograd 1914, samochod pancerny Mannesmann-Mulag, obok widac jedez tych dwuch uzbrojonych, ale nieopancerzonych ciezarowek, o ktorych wspomina kol. 'Mi.Der'

Napisano

Zdj.3

Petrograd 1914, Mannesmann-Mulag zasloniety pozujacymi zolnierzami, z prawej widac te dwa samochody ciezarowe, ciekawostka jest, ze nie posiadaly kabiny dla kierowcy, przynajmniej stalej.


('grba', czy ta Twoja wzmianka o tym pierwszym sam. panc. to odnosi sie do tego SZARRON" z 1906 roku? bo tak by wynikalo, ze to byl ten pierwszy ich sam. panc.)

Atos

Napisano

Zdj.4

Jak widac ze djecia to Mannesmann-Mulag zakonczyl swoj zywot w niemczech, tu na zdjeciu to: Berlin 1919

Atos

Napisano
Przekazany prze ze mnie pułkownikowi DobroXXX sformowania awtomobilnuju puliemiotnuju batiereju" baterii samochodów pancernych ... Generał podpis

pewnie jest to Adnotacja do innego dokumentu
Napisano

'kopijnik2' - dziekuje za przetlumaczenie

Zdj.6

Tu niemiecki samochod pancerny zdobyty w 1914, wyglada na pojazd szynowy i to calkiem nowy, a jako ze byl na tor 1435mm jest tu zaladowany na wagon szerokotorowy (1524mm). Miejsce zdobycia jest mi nie znane.

Atos

Napisano
Niestety ministerstwo wojny sceptycznie odnosiło się do możliwości rosyjskiego przemysłu i zamówiło sprzęt we francuskiej firmie „Charon, Girardo et Voigt”, która miała już doświadczenia w budowie samochodów opancerzonych. Do końca roku został dostarczony do Rosji samochód opancerzony, który przeszedł badania na trasie Petersburg-Oranienburg-Wienki, oraz został przestrzelany w Oranienburskiej Oficerskiej Strzeleckiej Szkole.
Dziennik „Niwa” w pierwszych doniesieniach informował o „opancerzonym automobilu księcia Nakaszydze”, który na manewrach pokazał „niewątpliwą ważną rolę jaką ta ruchoma twierdza może odegrać w czasie wojny”.
Po pierwszych doświadczeniach zapadła decyzja o zamówieniu kolejnych dziesięciu maszyn dla „dalszego badania ich wojskowego zastosowania”.
W 1906 „Charon” wysłał do Rosji następna partię trzech wozów pancernych, ale do miejsca dostawy dotarł tylko jeden, pozostałe „zaginęły” na terytorium Niemiec by później pojawić się na manewrach armii niemieckiej.
Napisano

Na zakonczenie zalaczam armate 76mm, uzywana w samochodach pancernych Garford" , ktore to auto przedstawil wczesniej 'JoncaA'.

Wsrod wielu zdj. ros. samochodow pancernych I w.s., ktore tu mam jest jeszcze ten z oddz. szkoleniowego z 1914 roku ale nie wiem czy byl zwiazany z tym pulkiem.

Zrodlo zdjec i rysunkow:
Broneawtomomobili russkoj Armii 1906-1917"



pzdr
Atos

Napisano
'grba'!
dziekuje za ta informacje, jezeli sobie zyczysz (-cie)
to przygotuje zdjecia i rysunek tego pojazdu.

pzdr
Atos
Napisano
Terminy realizacji dostaw i mimowolna perspektywa wyposażania na swój rachunek potencjalnego przeciwnika w tajną technikę wojenną, spowodowały, że przed rosyjskim dowództwem stanęła kwestia budowy samochodów pancernych w Rosji.
Kierowca cara inż. Adolf Kegresse zaproponował, a wielki książę Michał zadecydował o wyborze zakładów „Lessnera”. Wojskowi nie byli zadowoleni z takiego wyboru, bo do tej pory „Lessner” (Леснер) realizował zamówienia marynarki wojennej, a nigdy armii, ale wśród licznych kandydatów tylko ten gwarantował sukces. Zamówienie złożone we francuskiej firmie zostało anulowane, nowe złożone u „Lessnera”.
Do końca następnego roku „Lessner” wyprodukował pięć pierwszych samochodów opancerzonych, a w 1908 r. zrealizował zamówienie wojska na pojazdy opancerzone Nakaszydze.
Wiosną 1910 r. Rada Wojenna podjęła decyzję o sformowaniu przy batalionach kolejowych pułków samochodowych, a 16 maja (29 wg. nowego stylu) rozpoczęto tworzenie szkolnego pułku samochodowego – samochodowego centrum badawczego, testowego i szkoleniowego. Oprócz szkolenia kierowców i dowódców jednostek samochodowych, centrum miało zbierać informacje o nowinkach z tej dziedziny, badać i przygotowywać maszyny, przyjmować zakupione przez armię samochody.
Napisano
Dowódcą pułku został kapitan Piotr Iwanowicz Sekrietew. Swoją pracę rozpoczął od zapoznania się z rodzimymi fabrykami samochodowymi, który następnie raportował, że РБВЗ (RBWZ Rosyjskie-Bałtyckie Zakłady Wagonowe) „wszystkie części mogą wykonać w kraju, za wyjątkiem manometru, chłodnicy i iskrownika”; ocenił ich możliwości produkcyjne na 300 samochodów rocznie oraz polecił ich produkcję armii.
Napisano

Witam!

Do tak dobrej info naleza sie zdj., niestety „Lessnera” nie mam, ale Charron" i ten Berlie" z oddzialu szkoleniowego.
Tu zdj.Charron'a"

Napisano
Berliet
Kontrakt na nieszczęsne autobusy dla Polski uratował markę, ale na krótko, w 1980 ostatecznie została połknięta przez Renault
Napisano
Zdjątka chyba w większoszci pochodzą z jednej książeczki, którą w międzyczasie nabyłem.

Panzergrześ - od którego masz koło Berlieta, Mansemana czy Russo-Bałta ?

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie