Jump to content
ekiosk egazety next prenumerata

derkb1

Forum members
  • Content Count

    74
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Przy czym silnik w fiacie 2800 miał średnicę pod tłok dokładnie 82mm a skok tłoka 90mm
  2. Mocowanie na łapy mocujące ten silnik do ramy wskazuje (trójkątne nadlewy z trzema otworami na szpilki z obu stron karteru) że możne to być Fiat - lub jakaś licencja fiata. Może to być blok do fiata 2500 - 2800. tu masz zdj bloku do fiata 1100 z takimi mocowaniami pod łapy- lata produkcji tuz przed wojną i po wojnie jeszcze jakiś czas podobnym mocowaniem łap, ile wynosi rozstaw otworów pod szpilki w tych mocowaniach , dolnych szpilek ułożonych poziomo? Fiat bił cechy w owalu z napisem w środku fiat, takie małe bicia, blok jest skorodowany ale dokładnie przeglądając cm po cm możne cos takiego zauważysz - BICIA nie nadlewy Dodam że polski fiat 125 ma podobne mocowania
  3. wyżej podałem Ci link do historii komunikacji W Bielsku, jak będziesz w MZK to zapytaj o kontakt z dr Jerzym Polakiem autorem i o egzemplarz tej książki do wglądu ew na miejscu, 110-lecie komunikacji miejskiej w Bielsku-Białej, wydanej w czerwcu 2005r. lub pewnie dostępna w którejś z bibliotek.
  4. Właściwa nazwa tych autobusów to Büssing-NAG.
  5. Link do histori MZK Bielska : http://www.mzk.bielsko.pl/51,artykul.html Nawiasem chodziłem w tym mieście do technikum budowlanego :) Na zdjeciu kolejny ale już powojenny autobus Büssing z lat 50 z przyczepa poczty niemieckiej
  6. Tu inne zdj, autobusu Büsing
  7. Tu masz link z adresem mailowym do muzeum BPW - przynajmniej może udzielą informacji z jakich lat jest ta przyczepa/osie czy zaczep: http://www.bpw.de/en/about-us/bpw-group/factory-museum Jeszcze podszedłbym do PKS czy MZK w Bielsku Białej możne mają jakieś archiwa, oraz do bielskiego automobilklubu. Bielsko jest blisko śląska więc i z stamtąd może pochodzić, gdzieś ze śląska. Rozmowa z poprzednim właścicielem mogłaby to wyjaśnić. Na zdjęciu z Gdyni z 1941 autobus Bussing-nat, nie pisze nic o przyczepie - trochę podobna, z przodu tak samo szeroki półokrągły słupek A" pomiędzy oszkleniem jak słupek z tyłu. W trójmieście (w Gdańsku) tez mają jakieś zabytkowe autobusy przy ich komunikacji miejskiej.
  8. Przyczepa przywieziona z Niemiec? a może wyciągnięta z ogródów działkowych pod np Wrocławiem? - gdzie mogła byc używana (we Wrocławiu ) podczas wojny lub przed? etc...
  9. Nawet widoczny łańcuch na zdjęciach pewnie posiada sygnatury.. i pewnie jest oryginalny o ile ta cała cześć z łańcuchem jest oryginalna fabryczna
  10. Po takich detalach można ustalić czy to NRD, RFN a może jeszcze III Rzesza, przyczepa może być bardzo rzadka, tzn wyprodukowana w jakieś małej liczbie na zamówienie konkretnego miasta - jego komunikacji miejskiej i nigdzie indziej nie używana więc nawet zdjęć zachowanych z epoki może nie być wcale.
  11. łożyska - bardzo częsta są niewymieniane od opuszczenia fabryki, a łożyska przeważnie posiadają sygnatury
  12. A, co pisze na oponach? istnieje zawsze prawdopodobieństwo że mogą być oryginalne jeszcze fabryczne, przynajmniej jedna może być oryginalna, trzeba popatrzyć na wszystkie, dętki - czasem miały napisy farbą, wentyle..gdzieś jakieś smarowniczki, sygnatury...takie sygnatury niekoniecznie producenta a dostawcy opon lub dętek, śrub mogą dokładnie ustalić kraj producenta a nawet przybliżony rok produkcji i pomóc w dalszej identyfikacji zawężając poszukiwania
  13. Pasjonat, daj lepsze foto lub przepisz co na niej pisze na tej centralnej czerwonej śrubie (chyba sygnowanej) z piasty koła - dałeś niby jej zdjęcie ale kadr jej jest kompletnie bez sensu, popatrz również na inne śruby czy sa w jakikolwiek sygnowane oraz wszystkie inne elementy czy maja sygnatury - gdzieś na ramie podwoziu etc., zdjęcia wnętrza są ciekawe ale kompletnie nieprzydatne przy identyfikacji, chyba że jakiś detali oryginalnych, gdzie to miało światła? - jakieś wnęki, kształt tych wnęk na światła? kompletnie na tych zdjęciach tego nie widać
  14. Fisher, pierwsza uwaga, po co piszesz to co ja napisałem, ewidentnie kłania się czytanie bez zrozumienia. druga uwaga komentujesz jakoś bez sensu gościa który wkłada do identyfikacji celownik lotniczy i jest to jego pierwszy post i wiadomo ze każdy następny ze zdjęciem tego celownika będzie opóźniony bo administrator musi zaakceptować - przecież trzeba trochę myśleć zanim coś się napisze, ponadto wkładanie zdjęć tu i to za pierwszym razem nie jest intuicyjne, trzecia uwaga jestem tu na forum pewnie z 10 lat i wg mnie to forum beze mnie czy bez ciebie nic się nie zmieni, natomiast bez Napoleona to już nie będzie tym samym forum, więc trochę szacunku do niego a nie naśmiewanie się jak to robiłeś w paru wcześniejszych jego identyfikacjach..
  15. A może przez ten wątek ktoś się z tobą skontaktuje i podaruje ci taki wykrywacz, mało warty ale działający bo również obiło mi się gdzieś tu na forum ze szukasz bez wykrywacza. Trzeba wierzyć w ludzi, pewnie sa tez tu normalni, a nie tylko bezmyślni szydercy czy hejterzy.
×
×
  • Create New...

Important Information