Skocz do zawartości

jsd1968

Użytkownik forum
  • Zawartość

    46
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

jsd1968's Achievements

0

Reputacja

  1. Panie Adamie i co z tym artykułem? W książce - Janusz Magnuski: Samochody pancerne wojska polskiego 1918-1939" jest zamieszczony przekrój wz.29 ale rysunek jest mały i niewyraźny. Czy był on publikowany gdzieś indziej?
  2. witam zastanawiałem się, czy zakładać nowy wątek czy zadać pytanie w tym temacie skoro tu jest dyskusja o polskim Chevrolecie. Rok 1938 w Lublinie powstaje fabryka Lilpop, Rau i Loewenstein, w której mają być produkowane podzespoły do licencyjnych Chevroletów montowanych w Warszawie. Planowano rozpoczęcie produkcji silników, mostów napędowych, układów kierowniczych, a także sprzęgieł i skrzyni przekładniowych. Silniki miały być wytwarzane w ilości 10 000 sztuk rocznie.Do września 1939 roku powstały hale i sprowadzono maszyny, których już nie zainstalowano. Wiadomo, że jeszcze w sierpniu do Lublina jechały skrzynie z obrabiarkami. Co mogło się stać z tymi maszynami? Zostały zniszczone? zamontowanen przez Niemców? Czy je ktoś wywiózł jako trofiejne - tylko w którym kierunku? Ktoś może coś wie na temat tych urządzeń! pozdrawiam
  3. Chodzi mi o ten rysunek z TBiU. Wyraźnie podłoga nie jest równoległa do podłoża. Zgadzałoby się to ze zdjeciem ciężarówki, ale czy pod pancernym nadwoziem nadal rama wznosiła się ku tyłowi?
  4. Akagi- jeszcze jedno pytanie - dlaczego rama w wz 29 została z tyłu tak podniesiona? Czy naprawdę ona była zawieaszona pod takim kątem, a co zatym idzie podłoga wewnątrz pojazdu była pod skosem?
  5. akagi dzięki będę szukał!
  6. batta, seroczyn dzięki za odpowiedź. Może udałoby się jeszcze zindentyfikować coś z tego rejonu! Czy są jakieś zdjęcia ozebranego" wz 29 chodzi mi konkretnie o ramę na kołach wraz z silnikiem, lub ewentualnie Ursusa A. Mam TBiU ale tam jest nie zabogato i jeszcze wydaje mi się, że jest skopany przekrój, jakoś nienaturalnie ułożona jest rama. Panie Adamie gdzie i kiedy szukać artykułu?
  7. radett - pytałeś się o spaloną 29 jest jeden opis -Wieczorem, 11. dywizjon posuwający się w kierunku Dęblina stoczył potyczkę na skrzyżowaniu dróg koło wsi Gończyce, odrzucając oddział rozpoznawczy 1 DP, ze stratą jednak spalonego własnego samochodu pancernego dowódcy dywizjonu (załoga uratowała się)." Czy ten ze zdjęć może być tym z opisu? Szkoda, że na naszych pojazdach nie było wyraźnie naniesionych numerów pojazdów, zapewne byłoby łatwiej z identyfikacją. Raptem 8 (słownie: osiem) samochodów i w miarę precyzyjnie zidentyfikowany tylko jeden. Seroczyn - czy udało Ci się namierzyć asz" pojazd. Piszę asz" gdyż okolice Stoczka Łukowskiego, Seroczyna są mi bardzo bliskie, a tu zostały dwa wz.29 i prawdopodobnie dwa wz34 oraz tankietka.
  8. Witam wszystkich przeczytałem cały powyższy post i mam wrażenie, że UR nie był tak do końca nieużywany. Ostatnie zdjecia UR wśród zdobycznego sprzętu pochodzą raczej z pobojowisk i rozbrojonych jednostek, o czym mogą świadczyć świadome uszkodzenia. Gdyby to był sprzęt który cały wrzesień przjeździł w skrzyniach to gdzieś byłyby zdjęcia zdobytych nierozpakowanych karabinów. Myślę, że w sierpniu po ogłoszeniu mobilizacji karabiny wydano do jednostek. Jakie było ich wykorzystanie? trudno powiedzieć. Mogło być różnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie