Skocz do zawartości

Forteca

Użytkownik forum
  • Zawartość

    1 091
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

Forteca's Achievements

0

Reputacja

  1. Sanitarka jak sanitarka, ale to tło jest na tym zdjęciu piękne :)
  2. He, ale Renault to własnie podje wartości jako PS :) Dla sterowców Zodiaca 80 PS to tylko De Dion-Bouton, ale tylko w eksportowanych do Rosji. Z kolei Anzani z poczatku wojny to gwiazdowe (30, 45, 60, 75 - czyżby ten ?, 110), choc faktycznie używane w sterowcach marynarki... brytyjskiej. Z tym Cmdt. C. faktycznie ciekawa sprawa... może przekłamanie ?
  3. Drobny problem - w 1914 Renault nie robił lotniczych silników 80 KM, tylko 30, 50, 70, 90 (ten na zdjęciu)- chyba że zostały później wymienione, albo robione póxniej otrzymały właśnie te silniki - wszystko jest możliwe.
  4. Śliczny. Określenie VZ odnosi sie do sterowców patrolowych marynarki - od VZ 1 do chyba VZ 24 (ten z lat 30-tych) - dwa z nich V 3 i V 13 w czasie I wojny używało lotnictwo US Navy (otrzymane od Francji) Trochę dziwne, że kupilismy sterowiec patrolowy marynarki, a nie wojsk lądowych.
  5. Dzięki wielkie ! Bo właśnie to nie pasowało, u Morgały są silniki Renault, a żaden francuski sterowiec takich nie miał. Moze teraz coś się dopasuje.
  6. Cmdt C. był sterowcem (jednym z trzech) Twierdzy Epinal, i został zniszczony chyba we wrześniu 1916 roku, koło Verdun... Więc ten nasz to może być kolejny o tej nazwie. Poza tym wudać ze nie był sterowcem marynarki. Będew tym roku w Epinal, to się spytam znajomych speców ds. tej twierdzy.
  7. VZ - czyli Vedette Zodiac, Vedette commandée par l'aéronavale Française" Vedette V-11 45 x 13 m średnica, 2 x Salmson Ac 9 tyle że rok produkcji - 1935 !!!! - zresztą świetny i nowoczesny sterowiec patrolowy. Czyli kicha... Zodiac robił tylko dwie 11" Cmdt. C. i tego...
  8. Ale jeszcze jedno każdy zosiac maiłą jakąś nazwę (poza II pierwszymi)więc: Zodiac 11 = Cmdt. C. Zodiac 9 = Le Temps Zodiac 7 = Czajka (czyli Rosyjski) itd., itp. We Francji nie było czegoś takiego jak klasa/wytwórnia Vedette
  9. Le Temps (50,4 m x 9,5 m, jede silnik, dwie śruby) też nie... Ten był smukły i proporcjonalny. Podobny nieco - Zodiac III, 1909 r., 47 m na 8,5 średnicy, 1400 m3, 1 silnik Ballot, jedna sruba - tylko że ze zmienioną gondolą, i asz" ma płetwę grzbietową
  10. Znaczy, Adamie - to na Twoim zdjęciu (nb. mam w nieco lepszej jakości) to jest Commandant Coutelle, to u Morgały absolutni inny sterowiec.
  11. Khem, mam całkowicie inne dane Commandant Coutelle, Zodiac 1911 r. (oblot 8.6.1913 r.), dwa silniki Dansette-Gillet 200 KM (4 śruby), objętość 9500 m3, długość 92 m, średnica 12, wysokość całości 21 m.
  12. To zupełnie nie pasuje do karcianego" klucza :) Chyba że to joker" :D
  13. Tak, a wcześniej zdobył złoty medal na olimpiadzie w Berlinie w hippice, wyprzedając reprezentację polską (nieco niezasłużenie) - pewnie więcej na ten temat móglby powiedzieć kolega Jazłowiak.
  14. Gwoli ścisłości - nie przechwycili most na Warcie", tylko zdobyli go zaskakującym, brawurowym atakiem, za który dowódca AA 24 z 24 DP, major von Oppeln-Bronikowski otrzymał 24.09.1939 baretkę do krzyża żelaznego II klasy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie