Spirit of Warsaw Napisano 4 Wrzesień 2017 Napisano 4 Wrzesień 2017 Ad.Hornet 2017-08-24 22:06:26Wojtek1 2017-08-26 21:40:24 i 2017-08-26 21:42:48Na zdjęciu PZL.11b (seria K, 20 szt.) Na drugim planie stoi prototyp PZL.11b tzw. przejściówka dla serii L.Uwagę zwraca już szeroki pierścień Towenda, ale stary kolektor spalin...Szachownica na dolnej powierzchni skrzydła, jednak brak na sterze kierunku oznaczenia lotnictwa polskiego lub rumuńskiego. Na moje oko i ucho ta sesja fotograficzna z udziałem lotników rumuńskich to wczesna jesień 1933 r.
Spirit of Warsaw Napisano 4 Wrzesień 2017 Napisano 4 Wrzesień 2017 Mam nadzieję, że p. D. Karnas nie pogniewa się za wykorzystanie jego rysunku PZL.11bi moją modyfikacji.
Spirit of Warsaw Napisano 8 Wrzesień 2017 Napisano 8 Wrzesień 2017 Cześć Kazik,widzę, że Ty już jesteś specjalistą ds. „Żubrów”- Masz coś? ;))
Spirit of Warsaw Napisano 9 Wrzesień 2017 Napisano 9 Wrzesień 2017 Ad. leszek01 2017-08-13 12:45:58 Cyt. „Mała ciekawostka - samoloty, które już wkrótce będą naszymi, prawdopodobnie początek lat 20, gdzie??”To jest wnętrze centralnego hangaru w Bydgoszczy i samoloty Nieuporty i Caudron G.III ze Francuskiej Szkoły Pilotów w 1920 r.Oto hangar o którym mowa i które wstawiał Leszek, bliźniaczy hangar znajdował się też na lotnisku w Toruniu - Bielany.Pozdrowienia serdeczne dla p. R. GadaczaP.S. Jak podaje A. Morgała:„...Do Polski pierwsze samoloty dostarczono w wyposażeniu Francuskiej Szkoły Pilotów. Transport kolejowy wyjechał przybył na lotnisko Mokotowskie w maju 1919 r. Razem było 21 egz. G-IIIE2, z tego 10 w wersji dwusterowej DC, 10 w wersji jednosterowej MC i 1 w wersji łącznikowej. I dywizjon szkolny Caudronów rozpoczął zajęcia praktyczne w locie w czerwcu 1919 r. W 1920 zakupiono we Francji dalsze 20 egz. G-III i w 1921 r. dodatkowo jeszcze 10 egz. Dostawy zakończono w 1921 r. Razem w Polsce było 51 egz. Znajdowały się w wyposażeniu Francuskiej Szkoły Pilotów, następnie przekształconej w Wyższą Szkołę Pilotów w Warszawie, przeniesioną w 1920 r. do Dęblina, a następnie do Bydgoszczy. Później znajdowały się w Centralnej Szkole Pilotów Podoficerów Lotnictwa powstałej w Bydgoszczy w miejsce poprzedniej szkoły. W czerwcu 1922 r. w bydgoskiej szkole było jeszcze 36 Caudronów G-IIIE...”
Spirit of Warsaw Napisano 10 Wrzesień 2017 Napisano 10 Wrzesień 2017 Ad. bodziu000000 2017-09-09 17:12:34Bardzo interesująca fotografia z detalami łoża silnika „Junior” RWD.8pws. Czy na tzw. ścianie ogniowej widoczny jest nr seryjny?Prawdopodobnie 34-234 (SP-BDC) czy 34-254 (SP-BDZ)?Patrz też >>>https://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum27/_57_13_copy84.jpg
syndia Napisano 10 Wrzesień 2017 Napisano 10 Wrzesień 2017 Ad. Spirit of Warsaw 2017-09-10 11:49:07 interesujące pytanie, od siebie dodam tylko lokalizacje miejsca;to lotnisko Krosno, prawdopodobnie to wraki wywleczone ze spalonego hangaru na II grupie zabudowy, dokładam jeszcze jedną fotkę
Hornet Napisano 11 Wrzesień 2017 Napisano 11 Wrzesień 2017 Nie najlepsza jakość P-11C koło (?)Sulejówka....
Spirit of Warsaw Napisano 11 Wrzesień 2017 Napisano 11 Wrzesień 2017 - Tak Kazik, to okolice Warszawy,1. Karaś z 41 ER - kpr. pil. Thiesler, por. obs. Malinowski, szer. strz. Blachowski, Drewnica – 10.09.1939 r.https://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum27/polnischer_flieger__abgesch._bei_budibaraki.jpg2. PZL.11c pchor. J. Maciński – awaria silnika k. Sulejówka - 03.09.1939 r.https://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum27/pzl.11c_em111_6_05.jpg
Robert Sz. Napisano 11 Wrzesień 2017 Napisano 11 Wrzesień 2017 Witam,ten P.23 nie był z 41 ER. Nie mogę zdradzić wszystkich szczegółów ale to samolot z pewnej eskadry bombowej.Załoga por. Malinowskiego leciała iałą 9".
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.