Skocz do zawartości

Szeląg inflancki Krystyny

zuki

Rekomendowane odpowiedzi

Według mnie to nie ślady złocenia, ale przebijający kolor patyny, która powstała na srebrze. Nie znam odmian szelągów, ale na pewno nie jest to moneta pozłacana. Kolor nie wynika z nałożenia warstwy złota, ale przebijania materiału spod czarnego osadu powstałego w wyniku utleniania.

Napisałem resztki złocenia,co wydawało mi się sensowne dlatego,że błyszczy w słońcu.
Owszem czytałem, że na srebrze może być żółta, natomiast nigdzie nie jest napisane, że błyszczy.

Moja sugestia to, że była złocona nie złota, proszę o czytanie ze zrozumieniem.

Nauki może i dużo ale jestem pojętnym uczniem.

P.S
Tyfus, czy to taki chrzest dla nowego?

nie chrzest... ale odnoszę wrażenie, że oczekujesz tylko jednej odpowiedzi i jakbyś ją narzucał...

szelągi Krystyny można uznać za pewnego rodzaju obiegowe popularesy" i nie sądzę, aby ktoś chciał ją złocić" bo niby w jakim celu? w obiegu i tak by wyszło, że z nią coś nie teges.

Prędzej miedziaki (falsy) posrebrzane - te miały ację bytu" do momentu odkrycia podróbki.

To tylko wrażenie, opisałem to czego nie widać na zdjęciach.
Masz rację to popularna moneta ale nie ta, nigdzie takiej nie znalazłem, a zaglądałem w najczarniejsze czeluści wujka G.

Może ktoś posiada katalog szelągów Krystyny, może to pozwoli wyjaśnić sprawę.

Może jest rzadka, a może to tylko fals?

Jeśli byłyby to resztki złocenia, to zachowałyby się zupełnie inaczej. Patrząc na rant nawet mało wprawny numizmatyk zauważy, że są ubytki patyny (obłamana, bo jest krucha). Wiem, że zdjęcia w internecie przyzwyczajają wzrok do metalicznej barwy i czarnej oksydy, ale praca w terenie bardzo szybko weryfikuje wiedzę.
Tak czy owak, życzę sukcesów w zdobywaniu doświadczeń, a katalogu nie mam ;)

Z całą pewnością srebro.