MAB Napisano 26 Lipiec 2014 Autor Napisano 26 Lipiec 2014 Czy ktoś wiem może jak wyglądał prawidłowy carski pas z tzw. klamrą stalową tzw. zastępczą?Głównie chodzi o jego mocowanie do klamry.Drugie pytanie...Jeśli klamry były stalowe to jaki był sposób na zabezpieczenie ich przed korozją?Przecież byle deszcz zamieni je w brązowe, zardzewiałe żelastwo.Klamry oksydowano, malowano?
MAB Napisano 26 Lipiec 2014 Autor Napisano 26 Lipiec 2014 Klamra ze zdjęć to zrobiona przeze mnie kopia.Chodzi mi o pas właśnie do takiej klamry...
Hebda Napisano 26 Lipiec 2014 Napisano 26 Lipiec 2014 Przecież byle deszcz zamieni je w brązowe, zardzewiałe żelastwo."Sołdat musiał dbać o stan umundurowania i wyposażenia:)
MAB Napisano 27 Lipiec 2014 Autor Napisano 27 Lipiec 2014 Dzięki za podpowiedź.O oksydowaniu słyszałem.
revolt Napisano 28 Lipiec 2014 Napisano 28 Lipiec 2014 To nie jest żadna klamra zastępcza tylko najnormalniejsza klamra regulaminowa wz.1848 lub wz.1855 - nazywanie ich zastępczymi" jest błędem!
bjar_1 Napisano 28 Lipiec 2014 Napisano 28 Lipiec 2014 Dokładnie, z tym że kol. MAB słowo zastępcza umieścił jednak w cudzysłowie ;)Miałem w ręce klamrę tego wzoru miedziowaną/mosiądzowaną, ale tylko raz taką widziałem, więc mogła to być inicjatywa posiadacza...
snajper-s1 Napisano 28 Lipiec 2014 Napisano 28 Lipiec 2014 jakie wymiary robisz?bo jest chyba ze 4-5 wersji
MAB Napisano 1 Sierpień 2014 Autor Napisano 1 Sierpień 2014 snajper-s1, moja klamerka to wersja większa (około 4,5x5,5cm).revolt, cudzysłów robi jednak wielką różnicę...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.