Jump to content

Supermyśliwiec truje pilotów. Wciąż nie wiadomo dlaczego


Recommended Posts

Od 2008 do 2011 roku aż 14 razy piloci najnowocześniejszych amerykańskich myśliwców F-22 doświadczyli - jak to nazywają lotnicy - incydentów psychologicznych". W skrócie: mieli problemy, by zachować świadomość za sterami. W ich systemie tlenowym pojawiały się trujące gazy. Pentagon przyznał, że po wielu miesiącach badań w większości przypadków nadal ie ustalono podstawowej przyczyny" tych zdarzeń.
Komisja badająca incydenty" pilotów F-22 zaprezentowała w ostatnich dniach marca swój kolejny raport z prac. Wynika z niego, że pomimo długich i intensywnych badań, nadal właściwie nie wiadomo, dlaczego Raptory trują swoich pilotów.
Załatane ale nie rozwiązane

- Od kwietnia 2008 roku do maja 2011 roku zarejestrowaliśmy 14 incydentów psychologicznych" we flocie F-22 - powiedział przewodniczący komisji, generał w stanie spoczynku Gregory Marin. - Każdy z nich został dokładnie zbadany, ale w 10 z nich nie udało się ustalić podstawowej przyczyny wystąpienia problemów.

Jak twierdzą lotnicy, niemożność stwierdzenia, co właściwie dzieje się w najdroższym i najnowocześniejszym myśliwcu świata, jest powodem do niepokoju i ciągłych intensywnych badań. Pomimo tego, po ponad pół roku zakazu lotów F-22, maszyny już od pewnego czasu ponownie latają. - Stworzyliśmy odpowiednie procedury bezpieczeństwa, które minimalizują ryzyko - stwierdził gen. Martin.

Jednocześnie ciągle trwają szczegółowe badania systemu dostarczającego pilotowi powietrza podczas lotów na dużych wysokościach. Według dotychczasowych ustaleń to najprawdopodobniej tam tkwi źródło problemu, ale nie udało się dokładnie go zlokalizować. W powietrzu dostarczanym pilotowi stwierdzono obecność trujących gazów, które mogą prowadzić do utraty świadomości.

Tragiczne konsekwencje

Pomimo nieustalenia dlaczego F-22 trują swoich pilotów, maszyny od września znów zostały dopuszczone do lotów. - Od tego czasu wykonaliśmy ponad 10 tysięcy misji - powiedział gen. Charles Lyon z USAF. W 99,9 procentach lotów nie stwierdzono problemów z systemem tlenowym, ale jak zapewniają lotnicy to ich nie satysfakcjonuje i będą nadal pracować nad rozwiązaniem sprawy.

Podtruwanie pilotów przez F-22 jest do tej pory najpoważniejszym problemem w karierze tego samolotu. Sprawa poruszyła całe lotnictwo po katastrofie Raptora na Alasce pod koniec 2010 roku. Śledztwo wykazało, że podczas lotu na dużej wysokości zawiódł system tlenowy.

Pilot maszyny miał problem z uruchomieniem systemu zapasowego i nieświadomie wprowadził maszynę w nurkowanie. Prawdopodobnie z powodu niedotlenienia nie zorientował się, iż gwałtownie zbliża się do ziemi do momentu, gdy było już za późno. Sekundy przed uderzeniem w ziemię maksymalnie wychylił stery starając się poderwać myśliwiec, ale pomimo tego z wielką prędkością rozbił się i zginął na miejscu.

http://www.tvn24.pl/12691,1740128,0,1,supermysliwiec-truje-pilotow-wciaz-nie-wiadomo-dlaczego,wiadomosc.html
Link to comment
Share on other sites

Ten samolot ma znacznie więcej problemów,jest mokry /niczym Polonez z FSO,a do tego rdzewieje.
A wg oficjalnych wyników za tą katastrofę odpowiada pilot.
Był podtruty czy nie jest winny./bo się nie obroni/
Taka ciekawostka linia tego,, białego słonia ,,została zdemontowana.Więcej go już produkować nie będą.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information