Skocz do zawartości

Okolice Rybnika


Bercik25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich odkrywców !
Poszukuje ciekawych miejsc które warto by było odwiedzić nie daleko (Bełku,Orzesza,Czerwionki,Dębieńska,Palowic...)
Krótko mówiąc okolice Rybnika.

Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek Informacje, nie pogardzę również starą mapą tych rejonów.

Z góry dziękuje!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • Odpowiedzi 58
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 4 weeks later...
Jeśli chodzi o poszukiwania militarki to około roku poszukuje, no można powiedzieć że jestem w tym początkujący.

Sprzęt Garett Ace 250 z czasem mam zamiar kupić coś lepszego ale na początek jest on idealny.

Dokładniej to mieszkam w Bełku (około 13km) od Rybnika Więc zależy o której stronie Rybnika mówimy... ale myślę że do 40km w jego Obrębie powinienem dać radę się wybrać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje dv6000 za informacje z pewnością się tam w najbliższym czasie wybiorę ale jeszcze nie wiem kiedy :)

Poszukiwacz666 Czemu nie, kiedyś możemy się wspólnie gdzieś wybrać :)

Słyszał ktoś z was o bitwie Wyrskiej ?

http://bitwawyrska.profort.org.pl/index.php

W okresie jej szczytowego nasilenia
w walkach po obu stronach brało udział kilkanaście tysięcy żołnierzy. Dlatego śmiało można stwierdzić, że była to największa bitwa, jaka rozegrała się we wrześniu 1939 roku na Górnym Śląsku "

Był ktoś kiedyś tam? interesują mnie miejsca gdzie to się wszystko działo i w ogóle, byłem tam raz pogoda nie dopisała bo strasznie lało nie wiem chyba byłem ze złej strony czy coś bo znajdowałem tylko same odłamki po 1h pojechałem do domu i tak to się skończyło mógł by ktoś zrobić jakąś mapkę z zaznaczonym miejscem ?

Z góry dziękuje i pozdrawiam !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co od potyczek na górnym sląsku to chyba jedna z pierwszych to festug glazin" nazwa mocno przesadzona ale tak figuruje w niemieckich raportach.