Skocz do zawartości

War In The Pacific: Admiral's Edition - prawdziwa strategia


Maufrais

Rekomendowane odpowiedzi

Gram w tę grę od wielu lat nałogowo. Jeśli chodzi o PRAWDZIWE strategie to WITP nie ma sobie równych. (Przy czym dla mnie RTSy to durne zręcznościówki a nie strategie!). Nie bijcie! :D

Uprzedzam, że gra jest hiperrealistyczna pod każdym względem, zarówno historycznym jak i realizmu a sam podręcznik do niej ma kilkaset stron.
Można grać przez email wysyłając swoje ruchy przeciwnikowi po drugiej stronie świata.
Ostatnia moja pełna kampania (są też mniejsze scenariusze) trwała 6 miesięcy(!) (w tzw. realu) i skończyła się moją sromotną porażką. Grałem z bardzo fajnym profesorem z uczelni wojskowej w stanach. Myślałem, że jestem dobry ale złoił mi tak straszliwie dupsko, że uczę się jej na nowo :D (Grałem po stronie Japonii)

W każdym razie polecam, bo gra niemiłosiernie uzależnia a na samą rozgrywkę nie potrzeba zbyt wiele czasu i można spokojnie przewijając dzieciaka dumać jak zaplanować kolejny ruch i kołkiem przed kompem nie siedzieć :D

Gra została napisana przez legendę tego gatunku Garego Grigsby, który zrobił również taki hit jak War in the East"- równie rozbudowaną strategię ale, jak sama nazwa wskazuje, rozgrywka dotyczy bezkresnych przestrzeni Związku Radzieckiego.

Link do strony Matrixa gdzie grę można zakupić podaję poniżej. Niestety nie jest dostępna w Polsce a instrukcja/podręcznik jest wyłącznie po angielsku.
Jej poprzednia wersja (nieco okrojona) War in the Pacific: Struggle Against Japan 1941-1945" była kilka lat temu wydana jakimś cudem przez dystrybutora polskiego Nicolas Games, ale ciężko ją dostać na rynku wtórnym, (może Allegro?).

http://www.matrixgames.com/store/351/War.in.the.Pacific.-.Admiral's.Edition

Ogólnie polecam również tę stronę Matrixa ponieważ jest to firma numer jeden jeśli chodzi o historyczne strategie wojenne. Większość, z nich została napisana przy współpracy z historykami więc warto się zapoznać.