sza.man Napisano 9 Październik 2011 Autor Share Napisano 9 Październik 2011 sprawa zasadnicza- napęd 4x4 jest stały czy rozłączany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peterpan Napisano 9 Październik 2011 Share Napisano 9 Październik 2011 napęd stały 4x4. Zresztą świetnie dopracowany w większych braciach (forester, impreza). Nie jest to to samo, ale doświadczenie robi swoje. Autko klepane na Węgrzech w tej samej fabryce co Suzuki swift, 90 % części wspólnych. Tak jak swift, auto nie do zajechania, do tego zawieszenie dobrze toleruje polskie drogi i wytrzymuje długie przebiegi. Gdyby nie to, że lubię pojeździć czasem w terenie, miałbym dziś Subaru. Ale nie poszłoby tam, gdzie chodzi moja Vitara. Nota bene, pełnoletnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sza.man Napisano 9 Październik 2011 Autor Share Napisano 9 Październik 2011 szkoda, że stały napęd.To pewnie niżej jak 8l/ 100km nie zejdzie:-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kocur Napisano 9 Październik 2011 Share Napisano 9 Październik 2011 Witam !Ja sądzę, że jest to auto z przeznaczeniem raczej na ośnieżone drogi w rejonach gdzie śnieg dłużej zalega. Szosy górskie, czasem strome podjazdy. Na pewno nie jest to auto terenowe, chociaż w wyjątkowych przypadkach lepiej sobie poradzi niż FWD.pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peterpan Napisano 9 Październik 2011 Share Napisano 9 Październik 2011 zależy jaką masz nogę. W subaru poza tym są małe silniki. Co nie znaczy że słabe. Moja vitara delikatnie traktowana potrafi się zadowolić 7l. Uwzględnij że mam aerodynamikę kiosku ruchu i dość sporą masę. Oczywiście że justy nie jest autem terenowym ani nawet SUV-em. Natomiast świetnie się prowadzi w każdych warunkach. Brak w nim pod- czy nadsterowności a jazda zimą to poezja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sza.man Napisano 9 Październik 2011 Autor Share Napisano 9 Październik 2011 no tak, ale vitka zadowala się 7 litrami na 2WD, jak zrobisz 4WD to niżej dychy nie zejdziesz.Ja to dobrze znam z samuraja i dlatego jak ognia się boję stałego napędu na 4 koła.A niedawno się dowiedziałem, że subaru libero ma taki fajny przełącznik 2WD/4WD na gałce od biegów i miałem nadzieję że inne też to mają.A może zna ktos auto małe, bardzo tanie w utrzymaniu z dołączanym napędem na 4 koła??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peterpan Napisano 9 Październik 2011 Share Napisano 9 Październik 2011 w samuraju same mosty ważą tyle, co pół justy. Mam w vitce stałe zabieraki, więc przód i tak cały czas pracuje. Gdybym miał sprzęgiełka pewno dałoby się z litr zejść. Jak nie justy to może panda? Innych opcji raczej nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiek523 Napisano 9 Październik 2011 Share Napisano 9 Październik 2011 Może Audi A3 quattro z haldex - elektronicznie dołączany napęd na tył. Małe jest, tanie w utrzymaniu - powiedzmy. Dużego wyboru w tym segmencie nie ma, niestety. Wspomniana wyżej Panda lub trochę większe daihatsu terios (mały silnik) ale to już bym wolał coś z Suzuki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sza.man Napisano 9 Październik 2011 Autor Share Napisano 9 Październik 2011 terios ma stały napęd wszystkich kół - odpada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiek523 Napisano 10 Październik 2011 Share Napisano 10 Październik 2011 Fakt. Myślałem, że ma rozłączany napęd. Jet jeszcze jeden samochodzik z duszą terenówki - Suzuki Jimny, (dołączasz napęd również w czasie jazdy) i reduktor jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sza.man Napisano 10 Październik 2011 Autor Share Napisano 10 Październik 2011 powtórzę :''...małe, TANIE w utrzymaniu z DOŁĄCZANYM napędem na 4 koła...''.Dla mnie tani w utrzymaniu, to taki który pije poniżej 6l na czarnym przy normalnej jeździe.Terenowe suzuki już przerabiałem, teraz szukam czegos bardziej szosowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peterpan Napisano 10 Październik 2011 Share Napisano 10 Październik 2011 Tak to nawet w Erze" nie ma. Albo tanie, albo 4x4. Zwłaszcza że nie wiedzieć czemu uparłeś się na napęd dołączany. W miarę niedrogo i w zakupie i w utrzymaniu to albo panda (stały) albo vitara X-90 ufok" (dołączany). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sza.man Napisano 11 Październik 2011 Autor Share Napisano 11 Październik 2011 oj, peter, chyba nie miałes zbyt wiele do czynienia z takimi autami skoro nie wiesz:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peterpan Napisano 12 Październik 2011 Share Napisano 12 Październik 2011 trochę miałem. Nie wybrzydzaj, bierz pandę. Pewno będzie palić mniej niż niejeden z dołączanym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sza.man Napisano 12 Październik 2011 Autor Share Napisano 12 Październik 2011 a wiesz że ''zwykła'' panda poniżej 8 nie schodzi:-)?Jesli już, to prędzej justy zakupię-bynajmniej japoniec to raczej niejebliwy, albo libero i se kampera zrobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.