Skocz do zawartości

Fotki Motocykli


sapertorun

Rekomendowane odpowiedzi

@BART25,
widzę,że prezentujesz wyjątkowy zasób kultury osobistej.
Najpierw piszesz nie patrząc co piszesz,
potem wypowiadasz się w sposób właściwy pewnym kręgom preferującym nieskomplikowane napoje winopodobne.
Wg Ciebie, jeśli kilka osób, to przepraszam, jeśli jedna, to jesteś cwaniaczek (drobny zresztą).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 834
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Bart25,oto cytat z Twojego postu-Były jednak próby...Witold Ryhter."
Jeśli nie stać Ciebie na to by nazwisko jednego z największych autorytetów polskiej motoryzacji,a może nawet największego, napisać poprawnie (tu znowu cytat) to o Ch.(...) chodzi"?
I taka dygresja-wiele osób napada na uskich",że to i owo kopiowali z techniki innych krajów.Motocykle,samochody i inne.
Ale produkowali! Kiedy znajduje się zb. paliwa Ardie 1oo przemalowany i z nowa kalkomanią a cały motocykl to nic innego jak Ardie 100 z którego usunięto logo prawdziwej firmy to robicie z tego show.A te dane techniczne z folderu to między bajki można włożyć.
C.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.Czy była potrzebna cięta uwaga Hansdekawki w moją stronę?Sam wspomniał o ilości odsłon i wpisów na obu wątkach dając odpowiedż który wątek odwiedzają motocykliści.Czy niefortunna kolejność link-opis,opis-link ma tak wielkie znaczenie.
Witold Rychter-przeczytałem o nim wiele i z każdą historią rośnie szacunek,człowiek legenda.Czy nikomu nie wypadła literówka,moja(w nazwisku).
Catadero.
Tak lubię tu zaglądać za każdym razem jak pojawi się coś nowego,czy co dzień rozwiązuje się zagadki naszej motoryzacji żebyś porównywał to do robienia SHOW?
Wstawiłem link,może kogoś zainteresuje.I tyle.
A może to nie do końca tylko przemalowany w epoce Ardie,może to była kupiona licencja na cały motocykl i jego budowa w Polsce.
Czy nasza motoryzacja nie zna przykładów produkcji na licencji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BART25,
ja jak coś piszę na wszelkich forach, to jak napiszę zawsze czytam, zastanawiam się co napisałem, ewentualnie koryguję i dopiero wtedy klikam dodaj".
Wychodząc z założenia ,że wszyscy tak robią odebrałem Twój post jako przemyślany i zatwierdzony przez autora.

Czytałem ulotkę reklamową na temat Śmigłego" zamieszczoną na stronieP. Kuligowskiej. Moim zdaniem ten Śmigły" to nic innego jak współczesny koreański wynalazek sprzedawany w naszym pięknym i jakże dziwnym kraju jako Junak Milenium" czy inny Qumpel" .
Poprostu obca produkcja sprzedawana pod inną marką. W ten sposób można zakupić jakieś np. chińskie badziewie, na zbiorniku napisać Orzeł biały" albo Wróbel szary" i próbować wcisnąć to klientowi twierdząc ,że to nasze. Co wspólnego z POLSKĄ MOTORYZACJĄ będzie miał takowy wynalazek???????
Na podstawie Twojej własnej opinii o MILENIUM" czy QMPLU" dopowiesz sobie na to pytanie sam osobiście.I jeśli uznasz,że to sĄ POLSKIE MOTOCYKLE, to ja P R Z E P R A S Z A M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do koreańskich wynalazków jak to Pan ujął,to podzielam opinie.Ale nie wrzucajmy wszystkiego do jednego worka,kto się interesuje motoryzacją w IIRP po pierwszej lekturze pozna warunki ekonomiczno polityczne kraju,kraju w którym prywatna inicjatywa dopiero wyrastała a zaplecze było ubogie.
Byli producenci własnych konstrukcji.
Inni opierali się na importowanych podzespołach do swoich modeli.Jeszcze inni importowane motocykle jedynie poddawali nielicznym modyfikacją.No i ci co jedyniePRZEMALOWYWALI".
Ale czy to nie kawałek historii?Tak na szybko znalezione przykłady na obronę:
Wul-Gum sprowadzał popularne setki i umieszczał swoje logo na baku.
Praga350 (znacie)a Oświęcim-Praga,miał być montowany u nas.
Podkowa(polska każdy zawoła),a plany montowania licencyjnej Podkowy350 (Royal Enfield 350,BSA 350)
No to jak?Godne polskiej historii czy sameWróble Szare"jak to Pan ujął?
Tych przykładów jest więcej ale nie chodzi o to abym książkę przepisywał.
Dla mnie Śmigły to inicjatywa jakich wiele w tamtych czasach,a na pewno historia.Niech każdy osądzi sam.
Aby nie było gołych postów taki ciekawy kosz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BART25,
historia? TAK ! oczywiście zgadzam się w 100%.

SM, Sokoły, Moj,CWS,Junaki (prawdziwe), SHL..., to były Polskie motocykle.
Junaki Qmple, Mileniumy czy Śmigłe itp. są to motocykle sprzedawane w Polsce, i nie ważne czy przed, czy po wojnie,
dla mnie należą one do tego samego worka, i niestety nigdy nie będą Polskimi motocyklami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym jesteśmy zgodni,w drugim trochę mniej.Świat byłby nudny gdyby się wszyscy zgadzali.Gratuluje rajdu,jestem pod wrażeniem.Mam wielkie marzenie aby kiedyś startować w rajdach na motocyklu któremu jeszcze wiele brakuje,ale kiedyś....
BSA M20 WD po gruntownym remoncie,nie oryginalny gażnik i kierownica z osprzętem,ale już jeżdzi.Morze ktoś z Was ma jakieś części to chętnie odkupie,a morze wiecie kto ma w Polsce angielskie pięćsetki,taki kontakt wiele by pomógł.To bardzo popularny motocykl,ponad 100.000 wyprodukowanych,choć u nas mniej spotykany.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BART25,
jak już pisałem, w tym roku organizujemy rajd przygraniczny po terenach Niemiec i Czech.
Jest jeszcze kilka wolnych miejsc (ilośc uczestników ograniczona).
W przyszłym roku ponownie jedziemy Niemcy-Polska.
Jesli ta BSA jeżdzi, jest ubezpieczona i ma przegląd, to już w tym roku możesz z nami pojechać.A, zapewniam, nie będziesz miał czego żałować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała elektryka jest do odtworzenia a ja nie mam nic,błotniki,tłumik to podstawy żeby zrobić przegląd a dokumenty nie wiem jak się za to zabrać,byłem w wydziale komunikacji i sądzie z zapytaniami i katalogiem zdjęć z odbudowy,to jest do zrobienia ale to cały cyrk.
Pozostaje marzyć i podglądać radość innych.
Proszę o więcej informacji o rajdzie,trasa termin.
A k750 to pewnie nie bardzo na taki rajd?
Lubię to zdjęcie(w grupie rażniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do takiej trafiłem dwa silniki i trochę luźnych gratów.Była tam też BSA M20.Niestety daun (dosłownie,Facet i dwójka dzieci z zespołem Downa-żona w miarę normalna i jeden chłopak)nie chciał się tego pozbyć.Po kilku tygodniach oddali silniki na złom a bese udało mi się odkupić,ale już tylko silnik ze środkiem ramy.Aż żal d... ściska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś z Was natrafił kiedyś na jakieś graty do DKW NZ 500? Lub też może ktoś ze znajomych? Niekiedy tak jest że ludzie mają i jakoś nie ogłaszają tego nigdzie a części do tego modelu jest bardzo mało.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując jeszcze do jednej z wcześniejszych wypowiedzi Hansdekawki odnośnie NZ-ki 350. Kiedyś taką posiadałem i mogę to potwierdzić. Niby IŻ-49 to jej kopia ale jazda IŻem to nie to samo.Dekawka ma jeszcze bardziej elastyczny silnik no i parę innych szczegółów wynikających także z różnicy między nimiecką solidnością a radzieckim kopiowaniem.Nie oznacza to że IŻe to byle co - żeby ich posiadacze się tu nie obrazili.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze Ludziska to i ja foto walne. Na zdjeciu jest moj dziadek na SHL M04 (tak mi sie wydaje) nie wiem z ktorego roku jest to zdjecie ale fajne. Szkoda ze ta maszyna nie byla dziadka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie