Nadwojciech Napisano 6 Marzec 2012 Napisano 6 Marzec 2012 Wrzucam jeszcze to,można sobie porównać gabaryty obu pojazdów.
Nadwojciech Napisano 15 Kwiecień 2012 Napisano 15 Kwiecień 2012 PT 47 trafił na honorowe miejsce przy dworcu w Skarżysku Kamiennej.http://tsk24.pl/wydarzenia-miejskie-archiwum/5361-parowzoz-ju-na-swoim-miejscuTrzeba będzie znów wybrać się do TSK. :)
Nadwojciech Napisano 15 Kwiecień 2012 Napisano 15 Kwiecień 2012 Trzeba przyznać że plenery wokół dworca w TSK się bardzo poprawiły ostatnimi czasy. :)
Nadwojciech Napisano 2 Maj 2012 Napisano 2 Maj 2012 Dziś byłem w Skarżysku przejazdem.Czasu było mało ale obszedłem PT 47 dookoła.
Nadwojciech Napisano 2 Maj 2012 Napisano 2 Maj 2012 Tabliczka znamionowa przykręcona do góry ogami".Przydałoby się jeszcze umieścić w pobliżu jakieś informacje na temat tej lokomotywy.Są w pobliżu tablice informacyjne ale na razie chyba puste.Mam nadzieje że coś tam się pojawi.
sonicsquad Napisano 16 Lipiec 2012 Napisano 16 Lipiec 2012 Pług śnieżny - max prędkość pchania - 30km/h.Wolsztyn - muzeum parowozów.
sonicsquad Napisano 16 Lipiec 2012 Napisano 16 Lipiec 2012 Ty43-92 Polski na niemieckich podzespołach jak dobrze pamiętam
sonicsquad Napisano 16 Lipiec 2012 Napisano 16 Lipiec 2012 ostatnia zachowana sztuka pm36 -Piękna Helena"
sonicsquad Napisano 16 Lipiec 2012 Napisano 16 Lipiec 2012 Pm36-2 podczas kampanii wrześniowej znalazł się na wschodzie kraju, po czym został wcielony do kolei radzieckich, jeżdżąc na torze standardowej szerokości w rejonie Lwowa. Po ataku na ZSRR w 1941 roku został zdobyty przez Niemców. W 1944 roku został wyewakuowany do Austrii, skąd w 1947 roku wrócił do kraju[1]. Po ponownym wejściu na inwentarz PKP otrzymał on numer Pm36-1 jako jedyna istniejąca lokomotywa serii. Pracował na liniach PKP w poznańskiej dyrekcji kolei, używany do pracy podrzędnej - ciągnięcia lekkich pociągów osobowych[1]. W 1966 roku został wycofany z eksploatacji, a 19 czerwca 1970 skreślony z inwentarza PKP[3]. Został następnie odstawiony w Tarnowskich Górach, a w 1973 roku jako nieczynny eksponat przekazany do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, które jest jego właścicielem[3].W roku 1995, w związku z rocznicą 150-lecia kolei na ziemiach polskich, parowóz został wyremontowany w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego w Pile i przywrócony do ruchu. Numer inwentarzowy zmieniono mu przy tym symbolicznie na dawny Pm36-2[1]. Stacjonuje obecnie w parowozowni Wolsztyn, gdzie jest używany do prowadzenia pociągów z turystami oraz niekiedy do obsługi regularnych połączeń. W kwietniu 2012 roku parowóz został wycofany z eksploatacji, w oczekiwaniu na kolejną naprawę[3].Pm36-2 znany jest również pod nazwą Piękna Helena"[1]. Tablice z imieniem" Piękna Helena" są dwujęzyczne umieszczone na wiatrownicach, lewa angielska, prawa polska.Na zdjęciu widoczna os przodu otulina aero :)
sonicsquad Napisano 16 Lipiec 2012 Napisano 16 Lipiec 2012 Parowozy serii Ok1 należały do najbardziej udanych konstrukcji, jakie służyły w Polsce. Przyczyniła się do tego doskonała opinia wśród załóg, bardzo dobre właściwości trakcyjne, spokojny bieg, łatwość obsługi, niska awaryjność.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.