macvsog Posted March 7, 2011 Author Posted March 7, 2011 Tradycyjnie na początek cz. V linki do poprzednich części galerii.Część I:http://odkrywca.pl/pojazdy-wojskowe-w-indochinach,682653.html#682653Część II:http://odkrywca.pl/pojazdy-wojskowe-w-indochinach-vol-ii,683262.html#683262Część III:http://odkrywca.pl/pojazdy-wojskowe-w-indochinach-vol-iii,683636.html#683636Część IV:http://odkrywca.pl/pojazdy-wojskowe-w-indochinach-vol-iv,684266.html#684266
macvsog Posted March 7, 2011 Author Posted March 7, 2011 Dalsza część wątku o pociągach pancernych w Indochinach.La Rafale" -czyli pierwszy pociąg pancerny tej wojny nie miał łatwego życia- wielokrotnie padał ofiarom mniej lub bardziej skutecznej dywersji.Nr 1.
macvsog Posted March 7, 2011 Author Posted March 7, 2011 Na zdjęciu wykolejony wagon z działkami 20 mm.Nr 2.
macvsog Posted March 7, 2011 Author Posted March 7, 2011 Problemem jeśli chodzi o podstawowe wiadomości na temat pociągów pancernych w Indochinach jest ich liczba. Według jednej informacji było ich nawet 7 według innej tylko dwa. Kłopotem w ustaleniu prawdziwej liczby jest fakt, że w Indochinach, a precyzyjniej na terytorium obecnego Wietnamu istniało kilka kolei o różniej szerokości rozstawu szyn. Koleje wąskotorowe funkcjonowały na północy Wietnamu (Tonkin), Ale i na południu- z Sajgonu do Phnom Penh. Na tej ostatniej linii miał właśnie operować wąskotorowy pociąg pancerny.Brak jest jakichkolwiek fotografii tej konstrukcji ale... gdyby się przyjrzeć tej fotografii przedstawiającej przebudowany wagon obsadzony przez żołnierzy to wyraźnie widać że stoi on na wąskich torach! Może on więc stanowić część wspomnianego składu.Nr 4.
macvsog Posted March 7, 2011 Author Posted March 7, 2011 Wspomniany już La Rafale" operował nie tylko jako samodzielny pociąg pancerny np: poprzedzający pociąg (lub pociągi) cywilny.Podczas niektórych kursów" zdążało się ze w skład pociągu wchodziły wagony cywilne, co doskonale widać w filmie: http://www.dailymotion.pl/video/k1pmu7TKmicpp5NPbQPoczątkowo Viet Minh blokował tory lub wysadzał mosty, potem podjął próby wysadzenia mostów wraz z znajdującym się na nim pociągiem. W tym przypadku(zdjęcie) omal nie odniósł pełnego sukcesu.Nr 5.
macvsog Posted March 7, 2011 Author Posted March 7, 2011 Ale do czasu- tutaj ofiarą padł pociąg towarowy.Poza numeracją.
macvsog Posted March 8, 2011 Author Posted March 8, 2011 Do akcji przystąpili wojskowi saperzy- rozwinęli most Baileya"...Poza numeracją.
macvsog Posted March 8, 2011 Author Posted March 8, 2011 ... usuwając w międzyczasie większość wagonów zniszczonego składu. W tym czasie inna ekipa odbudowywała wysadzony filar.Poza numeracją.
macvsog Posted March 8, 2011 Author Posted March 8, 2011 Przygotowano również stanowiska do osadzenia nowych przęseł.Poza numeracją.
macvsog Posted March 8, 2011 Author Posted March 8, 2011 I po 46 dniach pracy przejechał pierwszy pociąg- najprawdopodobniej właśnie La Rafale" (pierwszy wagon jest przebudowany tak samo jak ten na fot nr.126 z części 4 galerii).9 lipca 1953r.Nr 7.
macvsog Posted March 9, 2011 Author Posted March 9, 2011 Ciekawe zdjęcie- ma przedstawiać żołnierzy na tle wagonu artyleryjskiego ze składu La Rafale, ale zdjęcie Boforsa 40 mm(nr. 119 z IV cz.)ukazuje zupełnie inną konstrukcję. Być może więc zbudowano jeszcze jeden tego typu wagon i wymieniano je, albo po prostu tak znacznie przebudowano go.Nr 8.
macvsog Posted March 10, 2011 Author Posted March 10, 2011 Wagon pancerny z zainstalowaną na dachu wieżyczką z... samochodu pancernego Coventry Mk I. Co ciekawe wagon wydaje się nie być częścią składu pociągu pancernego, a towarowego.Jeśli by się dobrze przyjrzeć węglarkom" po prawej to można dostrzec w nich jakiś towar węglopodobny".Nr 9.
macvsog Posted March 10, 2011 Author Posted March 10, 2011 Analogiczna sytuacja- pociąg towarowy (choć być może jest to skład wojskowy), a w nim wagon pancerny ze sponsonami po bokach i z żołnierzami na dachu.Nr 10.
macvsog Posted March 10, 2011 Author Posted March 10, 2011 Wracając jeszcze do liczby pociągów pancernych, to zgodnie z najbardziej wiarygodnymi danymi poza wspomnianym poc. wąskotorowym, i La Rafale" do końca roku 1950 na całym terytorium Indochin patrole zaczęły wykonywać jeszcze trzy inne pociągi panc. Ale (moim zdaniem) nie były to składy pancerne w pełni tego słowa, ale takie jak na zdjęciu- lokomotywa z jednym, może dwoma wagonami opancerzonymi i pozostałymi standardowymi cywilami".Nr 11.
macvsog Posted March 13, 2011 Author Posted March 13, 2011 I na koniec fragmentu poświęconego pociągom jako tako posklejane" zdjęcie z fotek nr 2 i 3.Poza numeracją.
macvsog Posted March 13, 2011 Author Posted March 13, 2011 Pora na kolejne uzupełnienia poprzednich ematów wiodących".Z cyklu pojazdy wyprodukowane w państwach Commonwealthu: ciężarówka- najprawdopodobniej Chevrolet C 15.Nr 12.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.