silent111 Posted March 6, 2011 Author Share Posted March 6, 2011 Witam wszystkich serdecznie. Szukałem czy temat tego pojazdu był poruszany tutaj na forum, ale chyba nie.Jeden egzemplarz tego pojazdu jest w muzeum broni w Belgradzie,większość znawców tematu twierdzi że jest to hybryda stworzona przez muzeum i że nigdy coś takiego nie istniało. Na stronie Pojazdy Wermachtu 1939-1945"http://reocities.com/Pentagon/3620/250_50.htm natomiast opisane jest że wiele tych pojazdów użytych było w Jugosławii po przejęciu przez partyzantów zostało wcielonych do walki.Służyły w armii Jugosłowiańskiej do lat 60tych.Problem polega na tym że istnieją tylko zdjęcia z tego muzeum,a może ktoś z szanownych kolegów dysponuje wiedzą lub jakimkolwiek innym foto tego pojazdu ?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slajmi130 Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 Proszęhttp://www.wehrmacht-history.com/heer/sd.kfz.250/sd.kfz.250-neu-sfl-5-cm-pak-38-l-60.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slajmi130 Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 http://en.valka.cz/viewtopic.php/t/35022 Link to comment Share on other sites More sharing options...
links76 Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 Muszę stwierdzić ze niestety silent111 zwrócił uwagę na bardzo istotną kwestię w sprawie tego pojazdu. Dopiero teraz zwróciłem uwagę że jedyne zdjęcia jakie znam dotyczą pojazdu z muzeum w Belgradzie. Te pokazane w linkach wstawionych przez Slajmi130 również. Czyżby faktycznie ta wersja pojazdu była tylko radosną twórczością muzeum. Wariacja na temat sd.kfz. 251/22 na podwoziu 250-ki? Znając niemieckie podejście od oznaczania każdej wersji pojazdu osobnym numerem ten też powinien mieć jakiś symbol. Coś na przykład pokroju sd.kfz. 250/13. Link to comment Share on other sites More sharing options...
silent111 Posted March 10, 2011 Author Share Posted March 10, 2011 Dokładnie jest tak ja pisze links76. Niby on posiada oznaczenie 250/8 ale coś mi to nie pasi. Podobny problem jeszcze parę lat temu był z Sd.Kfz.251/23,ale wreszcie ktoś się gdzieś czegoś doszukał i temat się wyjaśnił,nawet jest taki modelDragona".Dla mnie problem jest już nie tyle w numeracji kolejnego wozu,tylko czy muzeum w Belgradzie chciało by się dospawywać tak dokładnie tył tego wozu, nie wspominając już o montażu armaty?. Trochę to dziwne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
links76 Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Tak tylko że sd.kfz. 250/8 to pojazd wsparcia grenadierów pancernych uzbrojony w krótkolufową armatę 7,5 cm Stu.K.37 kalibru 75 mm, na podwoziu neu, czyli późniejszej wersji. Niemcy raczej oznaczyli by tą wersję inaczej tak jak to miało miejsce w wypadku sd.kfz. 251/9 i 251/22. Jeśli pojazd powstał w trakcie wojny to był jedynie improwizowaną konstrukcją powstałą w warsztatach polowych i liczącą najwyżej kilka egzemplarzy. w tym wypadku mogła go ominąć oficjalna numeracja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
links76 Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Co do poziomu przeróbek to w gruncie rzeczy nie ma ich aż tak dużo. Odcięto tylną płytę i ustawiono ją pod odwrotnym na wstawkach do pancerza. Działo zostało usadowione wewnątrz kadłuba i zdjęty został strop nad kierowcą. Blachy nad przedziałem załogi to na pewno inwencja muzeum, taka sama jak w su-76 w MWP, gdzie brezentową osłonę przedziału zastąpiono metalowym dachem". Na tym zdjęciu widać gdzie łączy się stary seryjny kadłub z dostawką. Link to comment Share on other sites More sharing options...
links76 Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Mocowanie działa. Tu dobrze by wypowiedział się jakiś specjalista czy może ono się przemieszczać na boki przy taki mocowaniu, bo mi wydaje się że tylko w pionie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
links76 Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Zdjęcie na którym widać bok kadłuba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
links76 Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Dla porównania 250/8.Widać różnice w budowie tyłu. W gruncie rzeczy pierwszy lepszy spawacz by sobie poradził z tą przeróbką ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.