Hebda Napisano 23 Marzec 2015 Share Napisano 23 Marzec 2015 https://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum27/1_copy634.jpgJako że zostałem zmuszony przez kol. rabat do zrobienia zapalniczki bo sam pomysłu na prezent dla teścia nie ma..W każdym razie zostały do przykręcenia dwie śrubki i finito.foto instrukcja" jest.Dalej ktoś zainteresowany?Jak tak to jutro wrzucę fotki:)Z tymże nie wiem czy pan rabat ją dostanie bo z każdą kolejną stosuje coraz nowsze modernizacje i obecna nowa mi się cholernie podoba:)Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Hebda 22:20 22-03-2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kosa2 Napisano 23 Marzec 2015 Share Napisano 23 Marzec 2015 Dawaj Hebda instrukcyje , nie jeden już czeka :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 No to sru.Pseudo zippo za parę złotych w kiosku albo na allegro jak hurtem..Wyjmujemy części potrzebne.-knot-sprężynę-tłoczek-kółko(zapomniałem fachowej nazwy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 Pręt mosiężny.Średnica 8mm10-20 zł w sklepie za 50cmNam potrzeba jakieś 4,5cmWcześniej iskrowniki robiłem z aluminiowych ale kolor nie pasuje:/Nacinamy miejsce na kółko" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 Skołowałem pilnik ciutkę szerszy niż krzesiowo,Ładnie się nim wygładza po wycięciu otworu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 Nacinamy tak by oś kółka była przynajmniej 3mm od szczytu iskierki"Ale tak by przestrzeń między krzesiwem a przyszłym kamieniem nie była większa niż 0,5-0,7mmTu trzeba być bardzo dokładnym bo bardzo łatwo spieprzyć sprawę i robota na marne:/Najlepiej najpierw zrobić równoległe otwory pod oś kółka a potem na spokojnie pilniczkiem iglakiem podpiłowywać po kawałku i pasować krzesiwoNie muszę chyba pisać że średnica otworów pod oś nie może być większa niż średnica otworu w kółku"No,może z 0,5mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 Załóżmy że już mamy.Sprężynkę z pseudo zippo trzeba przyciąć na wymiar.Ja przycinam tak by w przyszłym tunelu mieścił się kamień,tłoczek,sprężynka i by wystawała na ok 3-4mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 Tak jak na foto,poza wycięciem miejsca na krzesiwo,szlifujemy dolną część iskierki.Następnie wiertłem 2,5mm wiercimy tunel na cały osprzęt.(kamień ma średnice 2mm a musi być trochę luzu..) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 Tunel wiercę pod lekkim kątem,na początku złamałem ze dwa wiertła i popsułem iskrowniki ale w końcu złapałem dryg:)Najlepiej od razu kupić dobre wiertło 2,5mmWydatek ok 3-7zeta ale idzie jak po maśle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 OśkaNajlepiej znaleźć dobry nit,Długość miałem dobrą,ale był za gruby.Odchudziłem go na szlifierce i pilniczkiem iglakiem tak że idealnie przechodził,uciąłem tak by wystawał ze 2mm i delikatnie acz skutecznie zaklepałem młoteczkiem 100gramowymMoże być i śrubka miast nitu.Wtedy otwory muszą być ciut mniejsze niż śrubka-nie będzie miala nakrętki tylko trzyma się na wyrżniętym przez siebie gwincie..(Ale średnica śrubki musi idealnie pasować do średnicy otworu kółka.Jak za duży luz to krzesiwo bije na boki i kicha..)Jak za dużo się przywali że kółko daje duży opór to można delikatnie płaskim śrubokrętem pomerdać między krzesiwem a bokiem rurkiPost został zmieniony ostatnio przez moderatora Hebda 00:23 24-03-2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 O tu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 Jak już kółko dobrze siedzi,otwór idealnie nawiercony o średnicy 2,5mm to małym gwintownikiem,bodajże 3,5mm gwintuje od d. strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 Ta mała śrubka na w/w zdjęciu,bez łepka ma nacięcie na płaski śrubokręt.Po nagwintowaniu tunelu porusza się w nim dociskając sprężynkę a co za tym idzie kamień gdy ten się zużywa,że za mała iskra pada na knot...Wystarczy wciąć odpowiednią śrubę,upitolić jej łepek,cienką piłką albo cienkim pilniczkiem zrobić szparę na śrubokręt zegarmistrzowski" i git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 Iskra jest.Od lewej krzeiwo,w tunelu kamień,tłoczek,sprężynka(przycięta) i śrubka dociskowa"Przed zaklepaniem kółka należy zwrócić uwagę na jego ząbki,by były w odpowiednią stronę w stosunku do kamienia..Nie mają go głaskać ale rżnąć.Wiadomo...:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 Potem w jednej linii przewiercamy na wylot dolną część w 2 miejscach.Jak na foto.Będą tam śrubki mocujące wsio do łuski.Myślałem na lutowaniem palniczkiem gazowym ale patrząc w wątek ognia proszę" ile zdekompletowanych znajdek znaczy osobno jak nie iskra to sama łuska doszedłem do wniosku że ma być gnjotsja nie łamjotsa i ma być na śruby:)Przewierciłem na wylot a potem wiertłem większej średnicy poszerzyłem od góry" otwory tak by łebki śrubek się ładnie schowały.Mam nadzieje że wsio widaćPost został zmieniony ostatnio przez moderatora Hebda 23:45 23-03-2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 Czas na resztę jako że iskrownik gotów.Tu łuska do mausera,polak z 37 roku.Małym wiertłem nawiercamy na wylot spłonkę,potem dużym rozwiercamy tak by patrząc na dupkę łuski bicia były bez zmian a zamiast spłonki,kowadełka itp dziura..Czasem nie wyjdzie za pierwszym razem bo kowadełko jest dość grube i ciężko wiertło wcelować w sam środek by nie uszkodzić bocznych ścianek.Ale zakładam że w końcu się uda.Więc bierzemy pasujący gwintownik i robimy prosty,równiutki gwint Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 Potem papier ścierny i ma się błyszczeć jak psu jajca.Jak kto chce to może wyszlifować wcześniej,ale jak się nie uda z otworem albo gwintem to nerwy są:)Najlepsza tarcza ścierna na wiertarce:)Pilnikiem robimy rójkącik" w szyjceZrobiłem kamieniem na silniku bo mam,więc po co się męczyć:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 I tu teraz różnie.Może być kawałek pręta aluminiowego,tak z 1,5cmJa akurat miałem części ze starych breloków a'la karabińczyk.Ale pręt alu wystarczy.Średnica tak by wszedł w łuskę przez szyjkę z lekkim oporem,8mm styknie,jak 9mm to też,najwyżej się podszlifuję by odchudzić.(Na foto to ten ogryzek na dole)Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Hebda 00:26 24-03-2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 Jak już go mamy i wchodzi w łuskę z lekkim oporem(Jak się wbiję do środka to zawsze przez otwór w dupce można drutem wypchnąć..)W każdym razie jak go mamy to nawiercamy otwór na wylot na knot.Najlepiej nie na środku ale jak na foto lekko z boku.Ma to podwójne znaczenie.-knot będzie bliżej padających iskier-potrzeba nam ciut miejsca w tym ogryzku alu...Otwór ma być ciasny jak coś u dziewicy...Knot ma wchodzić z trudem ale ma wchodzić...Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Hebda 23:03 23-03-2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 Do tego celu używam małych,cienkich szczypiec,wkładam go ruchem kręcąc w dół.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 Wcześniej rzecz jasna wiertlem 1,5mm wiercimy 5 otworów w szyjce,jak na fotoCoś a'la chłodnica:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 Wciskamy do środka mocowanie knotu(czerwony)Jak już jest w środku bierzemy bezbarwny poxipol.Niewiele w sumie,tak by można było z umiarem zapałką umiejscowić go dookoła łuski wewnątrz w miejscu jak na foto(kolor zielony)Jak już to zrobimy to w otwór po spłonce wkładamy cienki śrubokręt,szpryche,albo kawałek drutu tak by umiejscowić mocowanie knotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 24 Marzec 2015 Share Napisano 24 Marzec 2015 Mocowanie ma się znaleźć w tym miejscu.Tak z 1-1,5mm pod linią otworków chłodnicy"Otwór na knot musi być bliżej strony nacięcia w szyjce(droga dla iskier)Czasem poxipolu jest nadmiar że wycieka,o to się nie martwmy,zawsze się go usunie nożykiem,wiertełkiem albo pilniczkiem.Ważne by mocowanie knotu było na miejscu.Jak już jest to odkładamy wsio na półkę i idziemy na piwo w plener Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.