Skocz do zawartości

Jak czyścić, konserwować i zrekonstruować szablę?


mskolekcjaws

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zdobyłem mocno podrdzewiałą i bez rękojeści szablę dragonkę wzór 1881. Chcę się podjąć jej rekonstrukcji, wyczyszczenia i zakonserwowania w celu wyeksponowania we własnym domu. Proszę o ewentualne podpowiedzi jak widzicie żeby to zroić. Z góry dziękuję za wpisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
szabla bardzo fajna :) cała rękojesc fajnie sie zachowala z wyjatkiem trzonu ktory zapewne byl z drewna i mial prawo sie zniszczyc :) co do odnowy to niestty nie moge pomoc poniewaz jestem nowicjuszem w tym temacie :) lecz wydaje mi sie ze trudno by cos z tym zrobic bo cala glownia jest zardzewiala :) ale musze sie pochwalic ze tez szable zobacz sobie tutaj
http://odkrywca.pl/szabla,682971.html#682971 :) tutaj odkrywcy tez mi dali porady co do ''konserwacji'' zajrzyj :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o rekonstrukcje to musiałbyś dospawać wedle oryginału trzpień głowni, skombinować drewnianą rękojeść, dokupić oryginalną pochwę.Wszystko wedle zasad oczyśćić i zakonserwować i wtedy na ściane i gitara.Szczegóły można ustalić jak dokładnie określisz czego oczekujesz.Pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Właśnie chciałem założyć podobny temat ale jak już kolega pisze niemalże o tym samym dołączam się do prośby. Otóż moja szabelka także przeżyła swoje i na pierwszy rzut oka nie wygląda zachęcająco. Sporo czasu już poświęciłem na czyszczenie ale rezultaty są takie jak na zdjęciu czyli raczej mizerne. Może ktoś bardziej obeznany mógłby doradzić jak lepiej wyczyścić i zakonserwować ową szabelkę. Najlepiej żeby były to jakieś proste domowe sposoby.

Chciałbym jeszcze spytać się, czy ktoś nie zna człowieka, który mógłby zrobić nowy drewniany trzon do tej szabli w rejonie północno-wschodnim. Samemu nawet nie ma co kombinować.

Odnośnik do komentarza